Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Spyra, podajnik tłokowy, cofanie się żaru do osobnika


Zbyszek86

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam problem z piecem Spyra KWKMP 35kW z podajnikiem tłokowym. Pół roku temu wprowadziłem się do domu z tym kotłem, miał być wymieniony, ale ciągle nie mamy podłączanego gazu. Spalił się sterownik Geco G-403 P-07, kupiłem naprawiany sterownik (i wyświetlacz) na allegro, nie miałem starych ustawień, także ustawienia z internetu plus własne modyfikacje. Nie mam doświadczenia z takimi piecami, rozpalanie przebiega dobrze, popiół bez bryłek, używam ekogroszku Energoret (po takim były worki, więc kupiłem taki sam). Drugiego dnia ciągłego palenia (dzień, noc), gdy temperatura w domu się już ustabilizowała kocioł coraz dłużej jest w podtrzymaniu, na palenisku jest dużo żaru (temperatura ustawiona na 55, dochodzi do 65-66), a ogień jest przy samym podajniku (z prawej strony), już raz ekogroszek w podajniku się zapalił, a przynajmniej było bardzo dużo dymu w podajniku, a podajnik u dołu był gorący. 

Moje ustawienia

Temperatura na kotle - 55

Czas pomiędzy kolejnymi uruchomieniami podajnika - 30

C0 - 55

C1 - 10

C2 - 20

C3 - 125

C4 - 20

C5 - 60

C6 - 00

D0 - 50

D1 - 80

D2 - 45

D3 - 01

D4 - 50

D5 - 00

D6 - 01

Co poprawić?

1Screenshot_2021-11-14-18-27-17-473_com.google.android.apps.docs_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...