Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Który kocioł wybrać - Kostrzewa, czy Pellux?


NXN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry uprzedzam, że jestem zielony jeśli chodzi o kotły i ogrzewanie, w najbliższym czasie czeka mnie wymiana pieca - przesiadka na pellet. Firma która będzie realizowała instalacje po przeglądzie domu zaproponowała dwa kotły: Kostrzewa Twin Bio Luxury NE 12KW i Pellux compact 12KW, który kocioł będzie lepszy? Przedstawiciel firmy instalacyjnej powiedział, że Pellux compact 12KW będzie lepszym wyborem, ale chciałbym jeszcze upewnić się na forum.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co rozwijać, jest generalnie lepszy we wszystkim, od materiałów, przez sterowanie na serwisie kończąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go w kotłowni. Nie oszczędzaj i weź sondę. Sterowanie Plum. Polecam też econet. Bedziesz miał podgląd na wszystko. Łącznie z wykresami.

Edycja

Kostryewa ma zawodny palnik i nie ma samoczyszczenia wymiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, NXN napisał:

Sondę czyli? 

Sonde Lambda. Mierzy ilość tlenu w spalinach. Zaleznie od mocy kotła w modulacji, ale też i nieównomierności podawania przez podajnik,  fuzzy logic sondy moduluje pracą wentylatora. Tak żeby palnik nie kopcił. Ale też żeby wentylator nie przetleniał paleniska a przy tym nie schładzał kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sambor napisał:

Nareszcie trafił się ktoś kto się zna, wie co i jak i pewnie prawidłowo zainstaluje ten kocioł.

Daleko posunięta teoria. Równie dobrze może być to przedstawiciel firmy która ma "coś" za opchnięcie Biawara, co nie zmienia faktu że decyzja dobra.

@NXN ile Cię taki zestaw uczyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2020 o 18:51, eliks napisał:

 

@NXN ile Cię taki zestaw uczyni?