sebasp Opublikowano 24 Lutego 2020 #1 Opublikowano 24 Lutego 2020 Witam. Zamierzam we własnym zakresie naprawić instalację CO. Ogrzewanie podłogowe, dwa rozdzielacze jeden na parterze drugi na piętrze. Dwie drabinki w łazienkach i grzejnik w garażu. 1. Rozdzielacz na parterze: siedem pętli 60m 50m 75m 54m 60m 89m 93m 1a. Rozdzielacz na parterze do ogrzewania grzejników. 2. Rozdzielacz na piętrze: siedem pętli 90m 112m 58m 89m 75m 54m 54m Z rozdzielaczy wymontowane zostały pompy i przeniesione do kotłowni. Każdy rozdzielacz zasilany osobno ale i tu chyba jest problem na miedzi fi 22. Problem jest próbą szczelności na piętrzę. Na zasilaniu jest okej ale na powrocie ucieka więc i tak muszę albo kuć posadzkę w miejscach gdzie są kolanka albo ułożyć nowe zasilania na fi min. 28 lub 32. z pexa. kocioł kondensacyjny De Dietrich MRC3 evo plus sprzęgło. Czy nawet jak zlokalizuje nieszczelność to te fi 22 nie będzie za mało ? Uszczelnić instalację czy odpuścić lokalizację nieszczelności i od razu układać nowe zasilanie?
sambor Opublikowano 24 Lutego 2020 #2 Opublikowano 24 Lutego 2020 Wymień na Cu28 zarówno zasilanie jak i powrót na pewno dla podłogówek, a dla grzejników o nie wiemy ile ich jest?
sebasp Opublikowano 24 Lutego 2020 Autor #3 Opublikowano 24 Lutego 2020 Grzejniki: dwie drabinki w łazienkach jeden grzejnik w garażu. zasilania wymienić dalej na miedziane ? Zlokalizowanie dla mnie nieszczelności nie jest problem. Może warto spróbować uszczelnić puścić wodę i sprawdzić przepływy ?
gmaj22 Opublikowano 24 Lutego 2020 #4 Opublikowano 24 Lutego 2020 Tu nie o nieszczelność chodzi, a o średnice rur. Dla mieszacza przy rozdzielaczu były OK, teraz sa za małe. Przyczyna jest prosta: wcześniej musiały przepuścić np. 30% wody o temperaturze np. 55 C, teraz 100 % wody o temp. np. 28 C.
sambor Opublikowano 24 Lutego 2020 #5 Opublikowano 24 Lutego 2020 Do grzejników może zostać Cu22 lub wymień je na takie same.
sebasp Opublikowano 24 Lutego 2020 Autor #6 Opublikowano 24 Lutego 2020 No tak. Jasno wytłumaczone. Wcześniej były przy rozdzielaczach pompy i mieszacze. Mam teraz tylko pytanie jaki rodzaj rur ułożyć? Na miedzi musiałbym stosować znowu po 5 kolanek. Na np pexie max po jednym na zasilaniu i powrocie. Im mniej łączeń tym chyba lepiej.
sebasp Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor #7 Opublikowano 25 Lutego 2020 Czy ten model pieca ma możliwość sterowania dodatkowymi pompami obiegowymi i pompą cyrkulacyjną wody ciepłej? Czy trzeba zastosować zewnętrzne sterowniki ? W zestawie kupiłem zbiornik CWU marki Remeha Aqua Plus 125 ale nie widzę w nim ani w karcie technicznej miejsca na czujnik temperatury wody. Nie mam pojęcia jak kocioł będzie kontrolował temperaturę wody użytkowej.
sambor Opublikowano 25 Lutego 2020 #8 Opublikowano 25 Lutego 2020 20 minut temu, sebasp napisał: Nie mam pojęcia jak kocioł będzie kontrolował temperaturę wody użytkowej. Masz pewnie instrukcję - tam jest podane - "za szarą pokrywą z przodu jest miejsce na czujnik"
sebasp Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor #9 Opublikowano 25 Lutego 2020 Jedyne co mówi instrukcja o szarej pokrywie: "Grzałka elektryczna jest montowana za szarą plastikową osłoną umieszczoną z przodu urządzenia. Pokrywę mocuje się do górnej części za pomocą śruby."
sambor Opublikowano 25 Lutego 2020 #10 Opublikowano 25 Lutego 2020 Cytat 6.3 Za szarą pokrywą z przodu znajduje się wnęka przeznaczona dla czujnika, w przypadkach, gdy kocioł jest wyposażony w szafkę ECOCONTROL lub dla czujnika termometru sterowania termostatem przeznaczonym do kontrolowania temperatury wody pobieranej z kranu
sebasp Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor #11 Opublikowano 25 Lutego 2020 Dzięki. widocznie są różne instrukcje.
sebasp Opublikowano 26 Lutego 2020 Autor #12 Opublikowano 26 Lutego 2020 Pierwsze dwa manometry to zasilanie góra, dół. Dwa pozostałe to powroty góra dół. Próba powietrzna na instalacji miedzianej od zasilania do rozdzielaczy. Test po 12 godzinach. Czy instalacja jest szczelna? 1. Napełnienie. 2.Po 12 godzinach.
sambor Opublikowano 26 Lutego 2020 #13 Opublikowano 26 Lutego 2020 26 minut temu, sebasp napisał: Test po 12 godzinach Wg przepisów i zaleceń próba ciśnieniowa trwa 2h a nie 12h i powinna być wykonana przy stałej temp otoczenia, szczególnie przy próbie powietrzem. PS A gdyby po tych 12h ciśnienie wskazywane przez manometry wzrosło? to co by znaczyło?
sebasp Opublikowano 26 Lutego 2020 Autor #14 Opublikowano 26 Lutego 2020 Nie wiem nie znam się więc pytam.
sebasp Opublikowano 27 Lutego 2020 Autor #15 Opublikowano 27 Lutego 2020 Zaczynam wygrzewać posadzkę i mam pytanko. Mam zamontowany taki zawór ATM 561 ( muszę jeszcze tylko sprawdzić Kv) i jak ustawię go na 25 C to mam wrażenie ze "mieli: on tylko zimną wodę. Woda ma teraz tylko kilka stopni. Czy zasada działania jest jego taka ze będzie on poprawnie działał dopiero kiedy poda na powrocie będzie miała min. 20 stopni C? Na razie mam piec ustawiony na 40 C i przykręcone pokrętło na ATM w pozycji 2 około 25C. Czy nie lepiej na początek otworzyć zawór na max czyli 43 C a piec ustawić na na 25 stopni grzania ?
gmaj22 Opublikowano 28 Lutego 2020 #16 Opublikowano 28 Lutego 2020 Powinien mieć kvs=2,5 m3/h. Im większa różnica pomiędzy temp. kotła a tą nastawioną na ATM, tym mniej wody z kotła pobiera. Tu jeszcze musi być zawór zwrotny we właściwym miejscu.
sebasp Opublikowano 28 Lutego 2020 Autor #17 Opublikowano 28 Lutego 2020 Tak zawór ma kvs=2,5m3/h. Otworzyłem go maksymalnie a piec ustawiłem na 25 stopni C.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.