Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poprawne ustawienie ogrzewania


uki100

Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

Od niedługiego czasu mieszkamy w swoim nowym domu - nigdy wcześniej nie miałem pieca więc jestem laik w tym temacie i potrzebuje pomocy ;).

Dom ok 100 m2 parter nowe budownictwo więc ocieplony 15 cm na zewnątrz w środku podłoga i dach , dom w samej podłogówce ( 1 drabinka w łazience - ale podpięta bezpośrednio z pieca - bez sprzęgła) , 12 pętli każda po około 50-70 mb pexa. Piec Valiant ecotek pro , wraz z pogodówką. Na sterowniku ustawione jest krzywa 0,7.

CZyli ogólnie jest tylko 1 rozdzielacz z zespołem mieszającym ( na którym ustawiam max temp wejścia wody na rozdzielacz) . W domu na sterowniku mam ustawioną temperaturę 21,5 stopnia ( dzień i noc) .

Moje pytanie brzmi jaką temperaturę ustawić na rozdzielaczu czyli temperaturę wody na podłogówkę. Do tej pory miałem ustawione wejście wody na 40 stopni ( wiem że to chyba dużo) - ale zmartwił mnie fakt że przy -5 na zew , piec grzał na 56 stopni , zespół mieszający puszczał 40 stoni na podłogę) - piec chwile pochodził , temperatura powietrza była 21,5 - więc się wyłączał itp ( krótko chodził) . Przy takich ustawieniach średnio na 6,2 kubika na dzień gazu.

Pytanie czy przypadkiem nie ekonomiczniej będzie np ustawić na podłogę 35 stopni , wtedy chyba piec będzie częściej chodził ale na niższej temperaturze ( chyba ) sam nie wiem proszę o pomoc kogoś kto się zna na tym . ( chodzi mi aby zrobić ustawienia optymalne )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie trafiłeś na forum wcześniej, tylko teraz jak zaczęły się kłopoty. 

Masz nowoczesny kocioł gazowy z bajerami i do tego budżetowy mieszacz do kopciucha. 

Podejrzewam, że przy tak małym domu wystarczył by sam kocioł (dokładniej chodzi o pompę w nim zainstalowaną) i zasilił by podłogówkę z wykorzystaniem sterowania pogodowego. Prosto i skutecznie.