Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja CO do oceny


Robyn212

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Jest to mój pierwszy post więc na początku chciałem się przywitać.

Potrzebuję pomocy aby ktoś ocenił czy instalacja CO została poprawnie wykonana i czy da się nią sensownie sterować.

Zakupiłem segment gdzie instalacja CO wygląda jak na schemacie który narysowałem. Załączyłem również zdjęcia jak wyglądają rozdzielacze CO. Instalacja wygląda bardzo skromnie.

IMG_20200107_130008.thumb.jpg.6b35302b0661fff3dbf5278c26af98c4.jpgIMG_20200106_192920.thumb.jpg.288e52f10e45cf474b6ae7e552e00c2e.jpg

IMG_20200106_192641.thumb.jpg.48359762977eb63bd88095f968ddbbff.jpg

Jestem laikiem w tej kwestii ale pierwsze co mi się rzuciło w oczy to to, że taka sama temperatura będzie "szła" na grzejniki i podłogówkę. Przy cieplejszych dniach nie powinno być problemu bo ustawię niższą temp. na piecu a grzejniki i tak powinny ogrzać pokoje. Problem moim zdaniem pojawi się przy większych mrozach. Podniosę temp. na piecu aby grzejniki dogrzewały pokoje (grzejniki nie wydają się aby były przewymiarowane żebym mógł ustawić na nich niższą temperaturę) ale ta temp. może okazać się zbyt wysoka dla podłogówki. Na powrotach podłogówki mam regulatory RTL i nie mam pojęcia czy nimi jestem w stanie ograniczyć temp. na podłogówce. Przecież ten regulator będzie mierzył temp. na powrocie a na zasilaniu będzie temp. z pieca. Czy ja dobrze rozumuję? Może ktoś potwierdzić moje obawy, że instalacja jest wykonana niewłaściwie? Jeżeli instalacja jest źle wykonana co mogę zrobić w tej sytuacji. Segment zakupiłem z rynku pierwotnego i jestem już po odbiorze ale z drugiej strony mam jeszcze gwarancję.

Poza tym mam piec kondensacyjny, który ma największą sprawność przy niższych temperaturach na zasilaniu i powrocie. Moim zdaniem chociażby z tego powodu grzejniki powinny być przewymiarowane abym mógł ustawić niższą temperaturę na piecu.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i wyjaśnienia.