Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Optymalne ustawienie kotła


Andrzeju1987

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Kupiłem mieszkanie z kotłem gazowym Immergas Eolo Star 24 3 E. Mieszkanie na ostatnim piętrze, 50m^2, narożne. Na sterowniku ustawiłem temperature 22st dzień / 20,5st noc. Na początku gdzieś błędnie wyczytałem że to kocioł kondensacyjny. Ustawiłem temperature 50 c.o. I tak sobie chodził. Przez pierwsze 1,5miesiąca spaliłem 40m^3 gazu, ale w tym roku jesień jest dosyć ciepła. Teraz zaczęły się temperatury zerowe i mam trochę problem, bo piec nie może dobić do zadanej temperatury. Wczoraj wróciłem z pracy po 16, to do 20 chyba nie udało się jeszcze dobić 22 stopni, cały czas było 21 i kocioł pracował.

Jestem totalnym laikiem, wcześniej miałem ogrzewanie miejskie więc jestem nowy w temacie.

 

Co zrobić? 

Podkręcić temperature do 60st? Czy może szukać przyczyny, dlaczego się tak szybko wychładza i wolno nagrzewa(może wentylacja w oknach przepuszcza albo coś). Jaka powinna być temperatura C.O. do tego kotła?

 

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. 

Zwiększyłem do 60 stopni. Dosyć wolno to szło(kilka godzin), ale w końcu nagrzał mieszkanie do zadanej na sterowniku temperatury. Chyba przetestuje i podkręce jeszcze do 65 stopni i przeanalizuje kiedy idzie mniej gazu. Czy jak uruchamia się rzadziej - ale grzeje do wyższej temperatury czy jak uruchamia się częściej ale krócej trwa jego praca. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie masz za małe grzejniki, że kocioł grzeje długo by dogrzać mieszkanie do zadanej temp.

Lepiej jest jak kocioł dłużej pracuje, wtedy zużywa mniej gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa zdania są sprzeczne

1.Kocioł grzeje za długo żeby dojść do zadanej temperatury

2.Lepiej jak kocioł pracuje dłużej

Z jednym mogę się zgodzić,lepiej jak kocioł grzeje jak najdłużej