Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z magazynowaniem i uzyskaniem ciepłej wody


zeglenmk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Digitrax
Opublikowano

To nie możesz zainstalować zaworu 4D jak narysowałeś. Na rurze pomiędzy kotłem a naczyniem nie może też być nic co zmniejsza przekrój rury poniżej 1 cala. Dotyczy to zaworów, pomp, filtrów.

Opublikowano
7 godzin temu, zeglenmk napisał:

Mam tylko zbiornik wyrównawczy do kotła CO na strychu z 7/8 metrów w górę na strychu nad wszystkimi pomieszczeniami  

a gdzie jest wpięty na dole przy kotle czy do pionu grzejnika

Opublikowano
2 godziny temu, mironw napisał:

a na kotle gdzieś jest wpięty

A bo ja wiem instalacja była robiona jak byłem dzieckiem a w tej chwili nie mam od kogo zaczerpnąć wiedzy jak to było zrobione. Mam tylko rurkę w piwnicy z której leci woda i zbiornik na strychu. Idzie to jakoś sprawdzić? 

Opublikowano

zrób zdjęcie aby było widać górę kotła i to co z niego wychodzi

Opublikowano

Zawór czterodrożny tak czy siak planuję wstawić dopiero latem, ale to najwyżej ściągne do domu hydraulika który robił to kiedyś u nas może jemu coś poświta i sobie przypomni. 

A co do moich przeróbek to wnioski jakie wysunąłem to że czas nagrzania wody troszkę się skrócił. 'Troszkę' z tych względów że mój czujnik temperatury od załączania pompy nie znajduję się przy kotle tylko przy byłym zasilaniu bojlerów czyli końcówka instalacji pod czterema kaloryferami z tych względów że za 10 metrów czujnika krzykneli sobie 130 złotych a potrzebuję 17 (większych nie ma). Jak planuję wstawić zawór czterodrożny to nie robi mi to różnicy. Sam sterownik działa rewelacyjnie jak dla mnie. Wiem że minusem tego wszystkiego jest fakt że sterownik nie mierzy mi temperatury wewnątrz bojlera tylko na powrocie ale nie mam innej możliwości z resztą to tylko do lata. Jak pisałem wcześniej zawór klapkowy okazał się zbyt silny dla siły grawitacji (ciężki mosiężny) nie działał, dorobiłem klapkę z cienkiej blaszki aluminium i dokleiłem do niej gumową uszczelkę zamontowałem i działa grawitacja sobie z nim radzi. Tyle że wciska mi wodę na powrót od śmieciucha i oddaje ciepło. Nie palę w śmieciuchu a temperatura na nim pokazuje 45 stopni i to jest strata ciepła. Da się to jakoś zlikwidować tanim kosztem? 

IMG_20190218_220539.jpg

Opublikowano

mam złomiasty aparat w telefonie spróbuje zrobić w dzień fotke może lepiej wyjdzie. Ale z tego co widzę i się zastanawiam to raczej zbiornik wyrównawczy jest pociągnięty po kaloryferach

IMG_20190218_223107.jpg

IMG_20190218_223116.jpg

Opublikowano

Jakie zawory? był tam jeden na zasilaniu. Od razu piszę że w sezonie jak pracuje w delegacji nie zamierzam wtajemniczać ludzi co trzeba zrobić żeby zapalić w śmieciuchu czy CO. Chciałbym aby było to zautomatyzowane.

Opublikowano

albo przynajmniej jeden

A tak w ogóle w buderusie nie ma jak palić '' wszystkim '' zamiast w śmieciuchu

Opublikowano
34 minuty temu, zeglenmk napisał:

A co do moich przeróbek to wnioski jakie wysunąłem to że czas nagrzania wody troszkę się skrócił. 'Troszkę' z tych względów że mój czujnik temperatury od załączania pompy nie znajduję się przy kotle tylko przy byłym zasilaniu bojlerów czyli końcówka instalacji pod czterema kaloryferam

załącz pompe  na górne grzejniki przy 30 na kotle , a bojler pomiędzy zasilaniem a powrotem (w połowie wysokości) nie ma kapilary na czujnik albo korek wkręcony

Opublikowano

Wiem że chociaż jeden zawór na zasilaniu śmieciucha już załatwiłby sprawę. I gdybym był codziennie w domu i to ja zajmował się rozpalaniem to z pewnością bym tego przypilnował ale nie zamierzam utrudniać życia domownikom.

tak ma ustawioną niżej niż 30 zejść się już nie da. Nic takiego nie posiada to bojler z 2000 roku, ma jakiś otwór w połowie między zasilaniem a powrotem ale to jest zaspawany korek jakby sięgał wgłąb zbiornika (ani odkręcić, prędzej przewiercić)

Opublikowano
10 minut temu, zeglenmk napisał:

(ani odkręcić, prędzej przewiercić)

a może jakby wspawana rureczka? da się tam włożyć czujnik?

Opublikowano
15 minut temu, zeglenmk napisał:

tak ma ustawioną niżej niż 30 zejść się już nie da

mówiłeś że do gniazdka włączasz

Opublikowano

Nie, to bardziej taka wklęsła zaślepka na 1/2 cala na 2cm głęboka. Przeciąłem izolację od bojlera i dostałem się do jego ścianki, wsadziłem czujnik, popsikałem miedzią w spreyu, ale za nic to nie oddaje temperatury jaka jest w środku, różnica to z 10/15 stopni (woda w kranie była gorąca a na bojlerze w wyrytej dziurze 30 C. Nie wiem jaką ten bojler ma izolację, czy pod tą ocynkowaną stalową ścianką coś jeszcze się znajduje. Tą pompkę na 4 kaloryfery piętro wyżej, odciętą w tej chwili od CWU włączam do gniazdka, a pisaliśmy chyba o pompie CWU usadowionej zaraz przy kotle (szara obok tej czerwonej). Zdjęcie jutro bo dziś już się kładę spać

Opublikowano
6 minut temu, zeglenmk napisał:

Tą pompkę na 4 kaloryfery piętro wyżej, odciętą w tej chwili od CWU włączam do gniazdka

to właśnie o tej na grzejniki mówięwłącz odrazu jak rozpalaz to jak na bojlere będzie 40 to i na zasilaniu na grzejniki powinno być około40  a tech-a (nowy) ustaw załączenie 45 - T2

Opublikowano

To te fotki od bojlera. Ostatniego zdjecia nie mogę zrobić z dalsza bo jak widać na wcześniejszych zdjęciach jest tam ściana. A sprawa się wyjaśniła dziś nie paliłem w śmieciuchu i nie poszła gorąca woda powrotem do śmieciucha także jest GIT.

IMG_20190219_094525.jpg

IMG_20190219_094605.jpg

IMG_20190219_094543.jpg

Opublikowano

a druga rura od ZW na strychu to gdzie idzie ?szukaj najprawdopodobniej na którejś rurze zasilania

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.