Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć,
szukam kotła gazowego do segmentu (w domu typu bliźniak) o pow 135mkw po podłodze, 128mkw użytkowej.
Link do wyliczeń, starałem się do tego podejść rzetelnie, jedynie nie znałem pow zabudowy, więc podałem szerokość i dł budynku
http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4v2x

rodzina 2+2, dzieci przedszkolne, więc zużycie cwu zimą znikome, latem olbrzymie wink-2.gif
system mieszany: przedsionek, kuchnia, wc + łazienka ogrzewanie podłogowe, reszta kaloryfery

parter

12.jpg

poddasze

14.jpg

jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Zastanawiam się czy kocioł dwu funkcyjny sprawdzi się w takim domu? Skłaniam się raczej ku 1 funkc, ale wiadomo - kasa kasa kasa wink-2.gif
nie jestem nastawiony na jakąś markę, zupełnie! teść namawia na Brotje, dwufunkcyjny. Wydaje mi się, że w tych pieniądzach można znaleźć jednofunkcyjny innej marki (zasobnika już nie liczę, wiadomo)

o czymś zapomniałem? piszcie, uzupełnię!
dzięki
Jacek

1) czy dwufunkcyjny będzie działał jak popularne gazowe podgrzewacze gazowe w mieszkaniach - ciepła woda będzie załączać się przy jakimś tam ciśnieniu wody? Nie zawsze małym? Bo to jest coś co mnie strasznie wk$%@... wkurza obecnie - nie chce dużego ciśnienia, ale chcę ciepłą wodę! I nie, nie mogę jej mieć!!!
2) jakie dane techniczne kotłów są warte bliższego poznania? spotkałem się z MODULACJĄ, TAKTOWANIEM, natomiast fajnie byłoby poczytać gdzieś o tym w zrozumiały dla laika sposób...

Opublikowano (edytowane)

Przy tym zapotrzebowaniu szukaj kotła który schodzi nisko z modulacja np Termet. Wtedy kocioł nie będzie taktował czyli włącz wyłącz tylko pracował cały czas na niskiej mocy

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

giecik, dzięki za odpowiedź w temacie.

Poniżej dane techniczne Termet ECOCONDENS GOLD PLUS, którego też biorę pod uwagę.

Który z parametrów mówi o modulacji?

asdasdsad.jpg