Gość berthold61 Opublikowano 28 Marca 2018 #1 Opublikowano 28 Marca 2018 Kupiłem sobie kociołek zębiec ale to jest prototyp i nie ma praktycznie dtr-ki do niego tylko do sterownika i teraz mam pytanie laika po czym poznać bez rozbierania jaki tam jest palnik bo wiem że pancerpol ale obrotowy czy zwykły jak to rozeznać bez rozbierania ?
pastor Opublikowano 28 Marca 2018 #2 Opublikowano 28 Marca 2018 Na końcu ślimaka za kolanem jest palec obracający retorte Możesz wyjąc środkowy wianek i on ma 4 chyba dłuższe wąsy które to ten palec obraca. Jak włożysz rękę w palnik to wyczujesz ten palec. Albo włącz ślimak w trybie ręcznym i ten środkowy wianek będzie się obracał a zewnętrzny stał.
Gość berthold61 Opublikowano 28 Marca 2018 #3 Opublikowano 28 Marca 2018 Slimak mam wyciągnięty bo musiałem to do piwnicy wnosić , na końcu ślimaka jest tylko lekko przedłużona ta zwijka w stosunku do tego pręta , to chyba wychodzi na to że to zwykły palnik bez obrotu co ? a na zwykłym jak to taki tam będzie to da się palić miałem czy ekomiałem ? dziwne pytania no ale jak dotąd to palę w zasypowcu defro i to będzie nowość dla mnie
pastor Opublikowano 28 Marca 2018 #4 Opublikowano 28 Marca 2018 W googlach zobacz sobie jak wyglada obrotowy pancerpol. Ten zwoj co mówisz to chyba przeciwzwoj. Zabierak jest za fajka.
Pieklorz Opublikowano 28 Marca 2018 #5 Opublikowano 28 Marca 2018 Zwykła fajka charakteryzuje sie tym,że ślimak kończy się w kolanie retorty. Zaraz za prętem jest tylko taka zawinięta końcówka zwoju (opatentowana) i tyle. Palenisko jest wyjmowane w górę i napowietrzane przez szczebelki (taka korona) Ten jest tylko na dobre ekogroszki o niskim RI Obrotowy - ślimak przechodzi na wylot żeliwa przez kolano retorty i w puszcze powietrznej schowany jest zabierak do obrotu korony. Palenisko to wyższa korona napowietrzana przez nawiercanie, górny talerz nie jest kompletnie płaski, tylko na brzegu ma lekko uniesione ranty odlane z żeliwa, aby przytrzymały więcej węgla i popiołu, taki kształt kapelusz meksykanskiego.....
Gość berthold61 Opublikowano 28 Marca 2018 #6 Opublikowano 28 Marca 2018 Najlepiej chyba porobię zdjęcia , to teraz nie ma się co dziwić że te kotły zębca -prototypy nie przeszły 5 klasy , no ale ja raczej nie mogę narzekać bo nabyłem kociołek po testach za 3 tys zł , a palniki są w razie czego zamienne ? jak by mi tak odbiło
Pieklorz Opublikowano 28 Marca 2018 #7 Opublikowano 28 Marca 2018 Masz w tym prototypie wodę do dołu? Jak płaszcz wodny schodzi do dołu, to opcje masz takie (całe nowe): - palnik V-ej klasy sv200n, 2200zł brutto na klasyku lub 2300zł na cichym motoreduktorze - palnik obrotowy ppsm/duo - 1990zł brutto na ewmarze lub 2243zł na nordzie w kwestii duo albo bierzesz cały nowy j.w. albo kupujesz i podmieniasz elementy: - ślimak do duo 25 w cenie 206,60zł brutto - kolano żeliwne miałowe 25 w cenie 337,60zł brutto - palenisko miałowe obrotowe 25kW w cenie 110,70zł brutto - zabierak w cenie brutto 55,40zł brutto z Twojego zostaje komora powietrzna, rura zewnętrzna, motoreduktor z silnikiem
gmaj22 Opublikowano 28 Marca 2018 #8 Opublikowano 28 Marca 2018 Palniki PPS Pancerpola to bardzo fajna baza do modyfikacji. Zmieniając wianek i pierścień uzyskujemy palnik uniwersalny Duo albo Trio. Nie jestem pewien, czy w tych najmniejszych PPS15 nie trzeba również wymieniać kolana. Koszt elementów palnika takiej wymiany nie przekracza 500,- PLN. PS: Widzę, że wyżej już wszystko zostało napisane :) Z opisu kolegi wynika, że jest to mały Zębiec, (Merkury 9 kW) a w takim montowany jest palnik 15 kW na pewno bez obrotowego talerza.
Pieklorz Opublikowano 28 Marca 2018 #9 Opublikowano 28 Marca 2018 pps 10-15 nie idzie przerobić na obrotowy, nic nie pasuje ani ramka ani rura ani wymiar ślimaka (mniejsza średnica) Tu się nie da....., fajka i finał, jest tez o tyle ciulowato,że zostaja tylko opały o niskiej spiekalności najlepiej do 5RI a max.10RI i dobrze, aby była ciut większa zawartość popiołu, bo jest to wrażliwy palnik, który potrafi zagasnąć. Tu nawet motoreduktor był inny.... Kiszka, sprzedać to to i pokombinować montaż czegoś innego (jak pozwoli na to wymiar komory spalania, ale jak pod ten mini robiony, to w grę wejdzie pewnie tylko mały batory, bo większe pps-y mają dalej umieszczony środek paleniska i większe średnice talerzy, mały pps-ik jak pamiętam miał 22cm średnicy talerza) da się jedynie pps17 czy pps25 na modele duo przerobić
pastor Opublikowano 28 Marca 2018 #10 Opublikowano 28 Marca 2018 Ja miałem kiedyś trio i paliłem w nim Pellet i dawał radę bardzo ładnie to palic
gmaj22 Opublikowano 28 Marca 2018 #11 Opublikowano 28 Marca 2018 Ten najmniejszy PPS ma nawet podawanie w granicach 100-120 g/min.Przekładnia bodajże Nord 1:900.
Pieklorz Opublikowano 28 Marca 2018 #12 Opublikowano 28 Marca 2018 tak, jak większe są dobre, tak ten wyrób wyjątkowo nieudany wymiarowo wszystko nie pasuje, inny odległość do środka paleniska, inna puszka powietrzna, inna średnica ślimaka, inne wymiary pozostałych odlewów, ramka montazowa do kotła innych rozmiarów. Kiszka i tyle
Gość berthold61 Opublikowano 28 Marca 2018 #13 Opublikowano 28 Marca 2018 Palniki PPS Pancerpola to bardzo fajna baza do modyfikacji. Zmieniając wianek i pierścień uzyskujemy palnik uniwersalny Duo albo Trio. Nie jestem pewien, czy w tych najmniejszych PPS15 nie trzeba również wymieniać kolana. Koszt elementów palnika takiej wymiany nie przekracza 500,- PLN. PS: Widzę, że wyżej już wszystko zostało napisane :) Z opisu kolegi wynika, że jest to mały Zębiec, (Merkury 9 kW) a w takim montowany jest palnik 15 kW na pewno bez obrotowego talerza. Nie to jest zębiec saturn 10kw taką ma nazwę ale to tylko kilka sztuk zrobili i podobno testów nie przeszedł na 5 klasę i postanowili te kilka sztuk sprzedać po 3 tys sztuka więc jeden wylądował u mnie , z waszych opisów wynika że na 99% to zwykły pancerpol ale cieszy to że jak już mi wyjaśniliście można łatwo i tanio zrobić obrotówkę .
Gość berthold61 Opublikowano 28 Marca 2018 #14 Opublikowano 28 Marca 2018 Oj jednak jestem w błedzie bo ten najmniejszy się nie nadaje do przerobienia , cóż trzeba będzie kupić normalny ekogroch i obserwować jak to działa i potem myśleć co tam da się wymodzić
marcus312 Opublikowano 28 Marca 2018 #15 Opublikowano 28 Marca 2018 Masz opału w brud jest w czym wybierać piast ziemowit retopal pieklorz skarbek może i rokita ekomiał pójdzie można potestować choć tu już RI rośnie chwałowice i mysłowice wesoła :D
Gość berthold61 Opublikowano 29 Marca 2018 #16 Opublikowano 29 Marca 2018 No to sprawa już jasna , mam zwykły pancerpol ten mniejszy jak rozumię więc wiem jaki opał już zamówić , to została kwestia tylko wymiany kotła i tu trzeba bedzie porobić zmiany w instalacji bo przy podajnikowcu chyba nie trzeba już montować zaworu różnicowego tylko 3 drogowy lub przepływ przez bojler dwupłaszczowy , dobrze kombinuję ?
marcus312 Opublikowano 29 Marca 2018 #17 Opublikowano 29 Marca 2018 To dobrze że masz ten mniejszy trudno mi sobie wyobrazić żeby do kotła 10 kW ktoś wstawił jeszcze większy choć jest sporo takich przypadków.Możesz sobie UPS dołożyć to zapewni ci pracę kotła i pomp nawet po zaniku prądu .Instalacje musisz przemyśleć bo masz chyba mieszaną podłogówka i kaloryfery to lepiej jak ktoś obcykany w temacie doradzi :D
Gość berthold61 Opublikowano 29 Marca 2018 #18 Opublikowano 29 Marca 2018 Mam kumpla hydraulika ale on jest starej daty mimo nie aż tak dużego wieku :D i dobrze abym też coś wiedział co kombinuje , ale jak ostatnio podłączał mi tego zasypowego defro niecałe trzy lata temu to poza wychładzaniem bojlera po zgaszeniu kotła wszystko działało wyśmienicie , dlatego cały czas myślę czy dawać ten zawór 3 D dla ochrony powrotu czy lepiej wykorzystać bojler przepływowy tak jak teraz i w zasadzie ile na zasilaniu tyle prawie na powrocie , jedynie pompę od mieszacza podłogówki podłączyć pod sterownik kotła , dostałem czujnik pogodowy zewnętrzny ale to chyba nikomu nie potrzebne co ? ma być najprościej
Rober528 Opublikowano 30 Marca 2018 #19 Opublikowano 30 Marca 2018 Witam. Ja miałem 4d ,ale jeden sezon. Teraz działa wszystko na jednej pompie plus termostaty. Jest prosto i ekonomicznie, a przede wszystkim stabilnie.Powrót mam dogrzany z cwu. różnica zasilanie/powrót od 6-8st.
Gość berthold61 Opublikowano 30 Marca 2018 #20 Opublikowano 30 Marca 2018 No też bym tak chciał na jednej pompie ale mam 90m2 podłogówki i w rozdzielaczu jest też pompa więc ją pod sterownik można podłączyć ale już ta co ciśnie z kotła na bojler i sporadycznie na te dwa czasem 4 kaloryfery już by musiała być włączona na stale do wtyczki bo inaczej byłby cyrk na powrocie , a że mam już te dwie pompy to wywalanie dodatkowej kasy na dodatkowy zawór chyba mijałby się z celem .
gmaj22 Opublikowano 31 Marca 2018 #21 Opublikowano 31 Marca 2018 A oprócz pompy przy rozdzielaczu podłogówki co jest? Bo to zmienia postać rzeczy. Najlepiej zdjęcie dać.
Gość berthold61 Opublikowano 31 Marca 2018 #22 Opublikowano 31 Marca 2018 No to jest jak dobrze pamiętam grupa pompowo mieszająca
gmaj22 Opublikowano 31 Marca 2018 #23 Opublikowano 31 Marca 2018 Jesteś pewien, że jest dobrze ten mieszacz 4D podłączony? Chodzi o to, że obracając w prawo, powinieneś zwiększać temperaturę na zasilaniu podłogówki. Byc może masz tylko złe pokrętło, ale może być też tak, że żle wewnątrz zawór ustawiony. Jak sprawdzić? Obróć w prawo, wtedy na rozdzielaczu zasilania ma byc temperatura zbliżona do tej na zasilaniu z kotła - wtedy albo przemalujesz "-" na "+", albo zmienisz pokrętło. Jak będzie zblizona do tej, jaka na belce dolnej, to znaczy, że masz żle ustawiony mieszacz. Dla tylu pętli zasilanie/powrót są za małe.
Gość berthold61 Opublikowano 31 Marca 2018 #24 Opublikowano 31 Marca 2018 To z tego co mówisz wynika że mam źle zamontowany ten zawór bo kręcąc w prawo zmniejszam temp a w lewo zwiększam ale to działa idealnie od 2,5 roku bez żadnych niespodzianek pompa chodzi na 1 biegu i wszystko grzeje mimo że rotametry mam odkręcone na maxa więc tym bym się nie przejmował skoro działa , bardziej interesuje mnie ta druga pompa która teraz jest na powrocie i zasila bojler i czasami te kaloryfery które notabene też działają wyśmienicie a bojler przepływowy działa jak ochrona powrotu bo praktycznie ile na zasilaniu tyle na powrocie , ale dalej nie wiem czy musi zostać ten zawór różnicowy ten z tą kulą i czy ta pompa na powrocie ma być podłączona do zwykłej wtyczki i chodzić non stop czy podłączyć pod sterownik ale nie wiem czy na sterowniku idzie ustawić na pracę non stop tej pompy , sterownik to elster perfekt z pid
gmaj22 Opublikowano 31 Marca 2018 #25 Opublikowano 31 Marca 2018 Dałbyś radę ustawić pokrętło na połowie zakresu i ściągnąć je w takiej pozycji z zaworu? Oraz zrobić zdjęcie osi zaworu?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.