Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Ustawieniem Pieca Na Pellet Krzaczek Skp Bio 16 - Proszę O Pomoc


darkdivinity

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Posiadam nowo wybudowany dom w systemie szkieletowym, pow. całkowita 105 m2, powierzchnia użytkowa domu wynosi 85 m2. Budynek ocieplony od zewnątrz styropianem 10 cm, wewnątrz ścian 15 cm wełny mineralnej, strop ocieplony wełną grubości 20 cm. Okna 5 komorowe pagen + rolety zewnętrzne.

Dom jest ogrzewany piecem na pellet z podajnikiem firmy krzaczek model SKP BIO 16 kW, palnik pellas mini v2, sterownik pellas R.Control. Pellet jaki stosuję to olczyk iglasty 6mm, podłogówka w kuchni wiatrołapie i łazience, w 3 pokojach po 1 grzejniku plus grzejnik w salonie i kuchni, w łazience ten żeberkowy na ręcznik.

W kotłowni jest otwarty otwór doprowadzający pow z zewnątrz o średnicy 10 cm.

I teraz do sedna problemu, ustawienia mojego pieca są popieprzone... Temperatura zadana pieca to 60 st, mieszacza (zawór trójdrożny) 55 stopni, cwu 60 stopni. Mam ustawione obniżanie nocne wszystkich tych rzeczy o 10 stopni i tutaj jest problem. Piec zanim nagrzeje się z temp 50 st na 60 a mieszacz z 45 na 55 to trwa to wszystko ze 4-5 godzin. Piec tak jakby nie mógł nagrzać się na te 60 stopni a jak już dobije to strasznie długo to trwa, tak samo jest z zapłonem - od zimnego kotła do 60 stopni nagrzewa się z 5 godzin. Nagrzewanie grzejników z letnich na ciepłe trwa ze 3-4 godziny.

Podłogówkę mam ustawioną na 2 w skali 5, grzejniki na głowicach na 3,5 w skali 6. Gdy wszystko się rozhula to przy tych ustawieniach mam w domu 22-23 st.

 

Zużycie pelletu to 15-20 kg na dobę co jest to chyba stanowczo za dużo ?

 

Opiszę teraz ustawienia pieca:

Ogólne:

-Temperatura zadana kotła - 60 st C

-Modulacja mocy:

#Moc nadmuchu 100 % na 50 %

#Czas pracy podajnika 100 % - 8,5 sek

#Histereza H2 50 % - 10 st C

#Moc nadmuchu 50 % na 46 %

#Czas pracy podajnika 50 % - 4,7 sek

#Histereza h1 30 % - 6 st C

#Moc nadmuchu 30% na 38 %

#Czas pracy podajnika 30 % - 2,7 sek

#Histereza kotła HK - 5 st C

#Moc nadmuchu ruszt - 45 %

-Temp zadana CWU - 60 st C

-Histereza zasobnika CWU 5 st C

-temperatura zadana mieszacza 55 st C

-PALNIK: minimalna moc nadmuchu 30 %

-czas pracy podajnika 2 -0 sek

 

Teraz podam ustawienia serwisowe:

 

PALNIK:

-Rozpalanie:

#czas testu zapłonu 30 sek

#czas podawania 30 sek

#detekcja płomienia 20 %

#nadmuch rozpalania 30 %

#czas rozpalania 6 min

#nadmuch po rozpaleniu 35 %

#czas nadzoru po rozpaleniu 35 sek

#czas rozgrzewania zapalarki 20 sek

#czas pracy z mocą minimalną 2 min

-Praca:

#czas cyklu praca 20 sek

#zwiększenie mocy nadmuchu podajnika 2 - 1 %

#wydajność podajnika 9,8 kg/h

#kaloryczność paliwa 5,0 KWh/kg

#pojemność zbiornika 210 kg

#praca podajnika 2 - 115 %

#minimalny czas pracy podajnika 2- 30 sek

-Nadzór:

#czas nadzoru 0 min

#czas podawania nadzór 1,8 sek

#czas cyklu nadzór 20 sek

#moc nadmuchu nadzór 30 %

KOCIOŁ

-ochrona powrotu :

#min temp powrotu 37 st C

#histereza temp powrotu 5st C

#przymknięcie zaworu powrót 15 %

-min tem kotłą 50 st C

-max temp kota 80 st C

CO-CWU

-temp załączenia pompy co-40 st C

-czas postoju pompy co podczas ładowania cwu-0min

-min temp cwu 20 st

-max temp cwu 70 st

-podwyższanie temp zadanej kotła od cwu i mieszacza 5 st C

-wydłużenie czasu pracy pompy cwu : 3 min

-wymiennik ciepła- nie

MIESZACZ

-obsługa mieszacza-włączona CO

-min tem 37

-max temp 85

-zakres proporcjonalności 5

-stała czasu całkowania 130

-czas pełnego otwarcia zaworu 120 sek

-wył pompy od termostatu - NIE

-nieczułość mieszacza 2 st C

 

Jak widzicie starałem się odpowiednio przygotować do napisania tematu, w załączniku dodaję zdjęcia pompy i zaworu trójdrożnego. dodatkowo w kominie ta wajcha od regulacji przepływu powietrza jest minimalnie uchylona, ciąg w kominie jest taki że płomień z zapalniczki gnie się pod kątem 90 stopni, więc bardzo mocny.

O co chodzi, bardzo proszę o pomoc :(

Obecnie nie mam kasy na regulator pokojowy więc muszę się obsłużyć na zaworach przy grzejnikach.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc

post-77205-0-17709100-1515747745_thumb.jpg

post-77205-0-94604800-1515747745_thumb.jpg

post-77205-0-48669100-1515747750_thumb.jpg

post-77205-0-64291900-1515747751_thumb.jpg

post-77205-0-89475000-1515747752_thumb.jpg

post-77205-0-02315100-1515747754_thumb.jpg

Opublikowano

Po pierwsze masz źle ( nieprawidłowo) wykonaną instalację i to jest główny powód nieprawidłowej pracy kotła.

Ocieplenie tez mogłoby być lepsze, szczególnie od góry.

 

PS

Po co to obniżenie temperatury?

Jak widzisz ono nic nie daje

Opublikowano

W którym miejscu jest nieprawidłowo wykonana instalacja ?

Aż mi się wierzyć nie chce że instalacja jest nieprawidłowo wykonana? miałem świetnych hydraulików którzy to robili, dodatkowo tak się złożyło że tą instalację widziało jeszcze dwóch innych hydraulików(montowali hydrofor) i serwisant od palników(spaliła się zapalarka) i nadziwić się nie mogli jak to jest sprytnie zrobione?

Opublikowano

Dodaje schemat mojego obiegu, na zdjęciach to tak to wszystko kiepsko widać.

 

Edit: chyba wykminiłem, brakuje jednak termoregulatora który byłby podłączony do pompy i siłownika na zaworze czterodrogowym i sterowałby nimi, w ten spoób woda krążyłaby na krótkim odcinku grzejąc wodę w rurkach na długości 1 metra, po spadku temp regulator otwiera zawór i załącza pompe która puszcza nagrzaną już wodę w obieg. A w chwili obecnej to tak jest że siłownik może się za mało otwierać dlatego tak długo grzeje się woda i piec bo on ciągle podgrzewa mieszacz i sam nie może osiągnąć temperatury zadanej.

post-77205-0-17092600-1515756853_thumb.jpg

Opublikowano

To jak uważasz że masz dobrze wykonaną instalację i kocioł po wizycie serwisanta to co robisz na forum?

Tu trafiają właśnie tacy którzy mają dobrze lub idealnie wykonane instalacje - jesteś kolejnym przykładem, takiego właściciela, który szuka dziury nie tam gdzie trzeba.

Opublikowano

Moim zdaniem ten zawór 4D może mieszać bo albo temp idzie na grzejniki albo na dogrzanie powrotu. Ja bym spróbował ręcznie sterować tym zaworem na próbę. Czyli podczas nagrzewania instalacji dać go na 100% na instalację a jak instalacja sie nagrzeje to dopiero skręcić 4D u ustawić na zadaną temp reszty dopilnują głowice na grzejnikach.

 

A teraz kocioł zamiast grzać instalację to pewnie pilnuje poziomu temp swojego powrotu, który ciągle jest schładzany zimnym powrotem z instalacji dlatego nagrzanie trwa 5 godzin zamiast 30 minut.

Opublikowano

Według wszystkich informacji ze stron producentów instalacja jest wykonana dokładnie według schematu zawartych zarówno na stronach krzaczka jak i defro itd. - rozumiem że wg Ciebie schematy są złe i instalacje wykonane wg nich również?

Po 4 godzinach wertowania internetu doszedłem właśnie do takich samych wniosków jakie napisał kolega Norman - dzięki, właśnie tego spróbuję jak wrócę do domu.

 

Które parametry na sterowniku pieca odpowiadają za obsługę tego siłownika na zaworze 4d?

I jeszcze jak ustawić ręcznie na tym siłowniku przy zaworze 4d otwarcie na maxa? normalnie imbusem i przekręcić czy jak ?

 

Jeszcze tak sobie myślę że może ustawię ochronę powrotu na np 50 st, mieszacz na 55 i się unormuje sprawa ?

Opublikowano

Oj naprawdę czytałeś w necie chyba nie te strony - jedną przyczynę podał ci kolega wyżej - zła praca zaworu 4-D - jeżeli jest na regulacji pogodowej to będzie ciężko zmusić go aby zadbał o ochronę powrotu.

Trzeba będzie wstawić ochronę powrotu za pomocą pompy kotłowej zamontowanej na porocie z zaw 4-D 
Dodatkowo  podnieść temp na kotle o jakieś 65C

 

Najważniejsze jest to że rura do naczynia wzbiorczego nie spełnia wymagań przepisów i zdrowego rozsądku - musi być metalowa - stal 1" lub miedź 28.

Opublikowano

Rura PP do naczynia???

 

Edit: odpowiedziałem nie przeczytawszy do końca wątka. O rurze bezpieczeństwa już wspomniano.

Opublikowano

Problem rozwiązany, jak ręcznie przestawiłem zawór grzejniki się nagrzały w 2-3 min. Jedynym rozwiązaniem dla mnie jest termoregulator podpięty pod pompe co i ten zawór 4d.

Całą instalację mam wykonaną z rur PP, rury poprowadzone do naczynia mają jakąś tam wkładkę ze szkła jakiegoś tam - na całość mam 5 letnią gwarancję więc akurat w tym problemu nie widzę. Dodatkowo rozmawiałem przed budową domu z młodymi hydraulikami i teraz 90 % domów jest robiona na rurach pp i do naczyń i do grzejników - kwestia oszczędności na złączkach.

Dodatkowo wydaję mi się że te rury mają i tak dużo wyższą odporność na temp niż jest to opisane w specyfikacjach.

No nic, dzięki za pomoc

pozdrawiam :)

 

Edit: teraz jak piec i mieszacz się nagrzały temp powrotu wynosi od 55-65 stopni więc pompka mnie ominie :)

Opublikowano

Wniosek nasuwa się sam: że jedynie 10% hydraulików widziało na oczy dokument w załączniku. Dzięki pozostałym 90% fora takie jak to pełne są przykłądów instalacji jak tutaj.

 

post-51897-0-63174500-1515780812_thumb.png

 

 

Opublikowano

Jakby to wyglądało? Wszędzie PP a jakaś jedna rurka Cu albo stal. Jak to na fejsa wrzucić?

Opublikowano

Ale ocynki i partacko zamontowana pompa CO robią "dobre wrażenie"

Nie wspomnę o tym zaworze różnicowym, gdyż to szczyt na fejsa.

Ale co mnie tam

Właścicielowi ręka wystarczy zamiast automatyki i OK.

Opublikowano

Ta pompa 60=tka na pełnej mocy 40 W to przerzuca tam  ze dwie tony wody na godzinę. Już ten klapowy zawór zwrotny tak nie razi, jak ten  zbędny różnicowy.

Opublikowano

My to już stare wapniaki jesteśmy i nie idziemy z duchem czasu. Teraz młodzi  i "plastik_fantastik".rules :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,
Mam pytanie odnosnie ustawienia pieca na pellet firmy Krzaczek. Konkretnie chodzi o piec SKP BIO PELLET 16kW. Piec mam od 4 miesiecy dom jest parterowy bez podpiwniczenia i bez pietra. Dom jest docieplony w najwyzszym standardzie, okna rowniez wyskokiej klasy, wiec nie ma mowy o stratach na scianach itp. Powierzchnia domu mieszkalna to jedynie 87 m2. Do tego jest garaz i kotłownia  ktore razem maja 30 m2 ale tam nie ma zadnego grzejnika czy ogrzewania itp czyli czesc mieszkalna + garaz + kotłownia to 117m2. Tak wiec, w calym domu mam połozona podłogówke - 87m2 (z wyjatkiem garazu i kotłowni) reguatory pokojowe są w kazdym pomieszczeniu. Spalanie pieca to cały zasyp (7 wroków x 15kg) starcza od niedzieli wieczor do czwartku wieczor. Moim zdaniem to o wiele za duzo, na tak mała powierzchnie domu tym bardziej ze podłogówka nie pobiera tak duzej energi z pieca jak zwykłe grzejniki. Znajomy budowlaniec ma dom z 3ma kondygnacjami i tez dogrzewa pelletem i ma znacznie mniejsze zurzycie. 
Regulator to R. Control PELLAS X
Palnik PELLAS LINIA X
Prosze o pomoc jak mozna uzyskac minejsze spalanie, na co zwrocic uwage, jakie parametry zmienic. 

Opublikowano

Zartujesz sobie? Spalasz średnio 1 kg na godzinę, czyli realnie 4,5 kW wliczajac w to CWU, straty na wentylację itp. Straty cieplne masz w granicach 30 W /m2.

Zamienie sie z Tobą bardzo chętnie :)

Opublikowano

To dom pobiera energie a nie podłogówka..... Oszczędności na podłogówce są takie że możesz trzymać mniejszą temperaturę w domu i mieć taki sam komfort cieplny jak na grzejnikach.  Więc to następna bzdura powielana wielokrotnie że  podłogówka pobiera mniej energii....

Opublikowano

"Najwyzszy atandard" to nie tylko grubość izolacji, ale i sposób oraz dokładność jej wykonania. A z tym różnie bywa...

Równie dobrze mógłby napisać: "dom pasywny", choć to też pojęcie względne:)

Opublikowano

Ponadto styropiany mają różne parametry przenikania ciepła, podobnie jak wełny mineralne , więc nie  zawsze 15cm styro  to to samo co 15cm innego styro.

 

Mnie np tyle paliwa to wychodzi na grzanie 260m2 - podłogówka 160m2 + grzejniki 100m2, w domu 21-22C + grzanie CW 2x na dobę do 50C

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 12.01.2018 o 16:59, darkdivinity napisał:

Problem rozwiązany, jak ręcznie przestawiłem zawór grzejniki się nagrzały w 2-3 min. Jedynym rozwiązaniem dla mnie jest termoregulator podpięty pod pompe co i ten zawór 4d.

Całą instalację mam wykonaną z rur PP, rury poprowadzone do naczynia mają jakąś tam wkładkę ze szkła jakiegoś tam - na całość mam 5 letnią gwarancję więc akurat w tym problemu nie widzę. Dodatkowo rozmawiałem przed budową domu z młodymi hydraulikami i teraz 90 % domów jest robiona na rurach pp i do naczyń i do grzejników - kwestia oszczędności na złączkach.

Dodatkowo wydaję mi się że te rury mają i tak dużo wyższą odporność na temp niż jest to opisane w specyfikacjach.

No nic, dzięki za pomoc

pozdrawiam :)

 

Edit: teraz jak piec i mieszacz się nagrzały temp powrotu wynosi od 55-65 stopni więc pompka mnie ominie :)

Kolego mógłbyś się do mnie odezwać na priv albo coś, bo mam taki sam problem, a jestem na tyle laikiem, że nie mam pojęcia, nawet po Twoim opisie, jak go rozwiązałeś :) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.