Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka Temperatura Co ,pid Vegas 11Kw


oTomasz87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie mogę opanować ustawień pieca w programie PID.

Gdy nastawiam temperaturę CO 53stopnie ,piec przechodzi w tryb nadzoru przy temperaturze 58stopni i jest ok, wyłącza się wentylator iiiiiiii temperatura potrafi urosnąć do ponad 72 stopni... nadzór nastawiłem na 1% dmuchania przez 5sekund i przerwa na 30 minut, a podawanie 1sekunda i przerwy 5 minut, przesłona wentylatora otwarta a komin przymknięty na maksa. Eko groszek SKARBEK 27-28MJ co może być przyczyną wzrostu temperatury, eko groszek, za duży ciąg w kominie czy jakaś inna przyczyna???

Jestem świeżym posiadaczem kotła z podajnikiem na eko groszek i jestem laikiem w tych sprawach.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw histerezę na minimalną, masz bardzo mocny opał, a kocioł duzo za duży na tak mały odbiór mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,a zmiana opału na mniej kaloryczny pomoże ?

Zastanawiam sie czy nie zamontować jeszcze reduktora ciągu kominowego ,wydaje mi sie ze ten ciąg rozpala mi cały czas groszek w retorcie :-/

 

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź błyskawiczną :-)

załączę fotkę jak to wygląda na sterowniku po obniżeniu temperatury :-/

Edytowane przez oTomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższy komin, tym wyższy ciąg i RCK napewno zapobiega podczas wietrznej pogody rozżarzaniu paleniska.

Mniej kaloryczny opał też pomoże dużym wybiegom temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze zamontować jeszcze jedną przesłonę na rurze pomiędzy kotłem a kominem?Czy to ryzykowne?

Bo RCK trochę kosztuje, a wietrznych dni trochę przez zimę będzie,opału mam 1 tonę także muszę to wypalić, .Chyba będę mieszał z tym słabszym groszkiem który kupię.

 

Dzięki z pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach