Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie Kotła Żywiec 30Kw

Cocaine

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Chociałbym dowiedzieć się jak najbardziej optymalnie ustawić kocioł, tak by dawał najwięcej ciepła i nie zjadał tyle ekogroszku :P

w załączniku parametry kotła =)

Proszę o pomoc, z góry dzięki i pozdrawiam!

post-22279-0-72338100-1478839874_thumb.jpg

Opublikowano

Pierwsze co powinieneś napisać ile metrów ma grzać ten piec jaki masz ocieplony dom , czy grzejniki czy podłogowka jakie masz parametry na sterowniku i ile pali Ci na dzień eko .

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Małio informacji. Jaki układ ile pomp czy iest zawór czy masz zawory na grzejnikach?

Opublikowano

Wybaczcie, jestem laikiem w tych sprawach, ja kotła nie stawiałem, a chce by staruszka miała ciepło :>, więc nie wiem do końca co i jak, ale postaram się rozpisać co pamiętam, jeżeli coś pominę a postaram się wypisać wszystkie ustawienia z kotła, to po południu będę już w domu, więc napiszcie tylko co jeszcze.

Ogólnie to stare budownictwo.

Ogrzewanie +- 180m2, brak ocieplenia domu (+drewniane okna), grzejniki żeliwne , aktualne parametry to:

-temp. ustawiona na 59 jest 58

-dlugosc podawania: 28

-przerwa: 108

-nadmuch 60% -kratka otwarta na około 3-4 cm

-załączanie pompy 40 C

-histereza kotła 3 C

-histereza CWU 9 C

-praca w podtrzymaniu 10 sec

-przerwa w podtrzymaniu 7 min

-przerwa pompy 8 min

układ pomp to z tego co wiem, a raczej widziałem, jest jedna nad piecem, bodajże Grundfos, chodzi non stop na 3 "biegu"

a eko spala dość sporo bo po nocy nie ma troszkę ponad połowę pojemnika (nie pamiętam ile ma l)

Opublikowano

Jaki sterownik? Podajesz ustawienia do trybu dwustanowego, a być może masz jakiś tryb automatyczny i warto go spraktykować.