Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Akumulacyjny Dynamiczny, Dodatkowo Ciągnie Prąd W I Taryfie, Hałaśliwa Dmuchawa + B.gorąca Obudowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak zgłosisz to do właściciela(administracja wspólnota)to przyślą elektryka ,on wszystko posprawdza ,on będzie wtedy wiedział co i jak zrobić .Jak będzie walnięta któraś z grzałek to powinien zamówić odpowiednią i na koszt właściciela budynku(nie mieszkania)  ją zamontować. A swoją drogą jak ty ogrzewasz kuchnię i łazienkę ? z twojego opisu wynika ze całe mieszkanie ogrzewasz tylko tym piecem.Jak duże jest twoje mieszkanie i jak wysokie?

zapamiętaj Henryku że przepisy się zmieniły, właściciel budynku czy zarządca to jego, interesuje tylko instalacja na klatce schodowej aż do tzw bezpieczników w danym lokalu, to dotyczy tez instalacji wodnej wraz z licznikiem wody, od licznika wodnego instalacja należy , wymiana konserwacja do najemcy, z elektrykom to samo iż instalacja wymiana itp od bezpieczników do najemcy w danym mieszkaniu, a sprawa wygląda całkiem inaczej gdy ty byś podnajmował  (odrębna własność w danym budynku) od właściciela np. ja właściciel a tobie podnajmuję mieszkanie bo wyjeżdżam np za granicę na określony czas, to wtedy możesz mieć roszczenia co do pieca itd. ale to też zależy od umowy jaką mamy.

Też jestem ciekaw jak idzie zagrzać mieszkanie jednym piecem akumulacyjnym o mocy 4KW.

Opublikowano

Wiadomo że w budynku jest ta faza, dostałam zgodę administracji na 12kW, Wątpię w to że elektrycy nie pociągnęli tej 3 fazy, położyli kable pod piec, bojler i kuchenkę, na zew w takich "koszulkach", wraz z "puszkami" do wpięcia w nie tych urządzeń,

W tym mieszkaniu, kilka lat wcześniej był bojler wpięty w gniazdko, chyba zwykłe gniazdko - przynajmniej wygląda na zwykłe :)

 

Znalazłam umowę na warunki przyłączenia GR V, na moc przyłączeniową 12kW, i tu w pkt 5 napisane, że "dostawa mocy nastąpi po dostosowaniu przez klienta instalacji do nowych warunków zasilania" itd, Całość robili elektrycy których polecono mi u dostawcy, robili wg wytycznych na tej umowie,

Możliwe że czegoś nie "dostarczono"? Tak czy siak muszę się udać do zakładu energetycznego. 

Jeśli zakład energetyczny nie dostarczył to da się to ogarnąć,

 

Czy jest możliwe, że np wszystko jest, i ta 3 faza, a serwisant źle powpinał kable pod bezpieczniki, albo źle podłączył schematy podłączeń na tych mostkach i zaciskach w piecu, że mu nie pokazuje tej fazy, albo uszkodzona jest np jakaś grzałka lub coś innego?

 

Zlokalizowałam sama to brzęczenie, to brzęczą te mostki z zaciskami w prawym boku pieca. Tam jest albo coś za luźno zmontowane, albo krzywo, że podczas pracy dmuchawy, powstają silne wibracje, uderzanie blachy o blachę itd. Rzuca się w oczy, to że obudowa jest nierówno skręcona, dosłownie krzywo.

to znaczy że mieszkasz w starym budownictwie, co do tzw brzęczenia i silnych wibracji , jak opisujesz to możliwe że w dmuchawę wpadły fragmenty cegły, i w ten sposób została uszkodzona dmuchawa,wystarczy aby był skrzywiony wentylator na dmuchawie i masz wibracje, dmuchawa do wymiany, a że źle skręcony i brak gwarancji to przypuszczam że nabyłaś piec po regeneracji sprowadzony z niemiec. To teraz trza zawołać niezależnego Fachowca z uprawnieniami.

 i sprawdź sobie czy masz tzw 3 fazy probierkom,taki śrubokręt , niebieski kabelek to zero(ziemia) żółto -zielony uziemienie.

W Niemczech regulowane jest to normą, ktora przypisuje:

L1 - brązowy

L2 - czarny

L3 - szary

możliwe że fazy pozamieniali czyli kolejność.

Opublikowano

 i sprawdź sobie czy masz tzw 3 fazy probierkom,taki śrubokręt , niebieski kabelek to zero(ziemia) żółto -zielony uziemienie.

W Niemczech regulowane jest to normą, ktora przypisuje:

L1 - brązowy

L2 - czarny

L3 - szary

możliwe że fazy pozamieniali czyli kolejność.

Przede wszystkim to koleżanka już pisała że nie jest fachowcem więc lepiej niech nic tam nie rusza bo to już nie jest robota dla korzystających z podpowiedzi forumowiczów.

W tablicy nie widać wyl. r-p więc niekoniecznie musi być N i PE, może być wspólny PEN i te przewody są najważniejsze a kolejność L1,L2,L3 nie ma żadnego znaczenia to nie silnik 3_faz.

Opublikowano

zapamiętaj Henryku że przepisy się zmieniły, właściciel budynku czy zarządca to jego, interesuje tylko instalacja na klatce schodowej aż do tzw bezpieczników w danym lokalu, to dotyczy tez instalacji wodnej wraz z licznikiem wody, od licznika wodnego instalacja należy , wymiana konserwacja do najemcy, z elektrykom to samo iż instalacja wymiana itp od bezpieczników do najemcy w danym mieszkaniu, a sprawa wygląda całkiem inaczej gdy ty byś podnajmował  (odrębna własność w danym budynku) od właściciela np. ja właściciel a tobie podnajmuję mieszkanie bo wyjeżdżam np za granicę na określony czas, to wtedy możesz mieć roszczenia co do pieca itd. ale to też zależy od umowy jaką mamy.

Też jestem ciekaw jak idzie zagrzać mieszkanie jednym piecem akumulacyjnym o mocy 4KW.

To może podasz te nowe przepisy.Ja nie pisałem o instalacjach i zakresie odpowiedzialności odkąd  i dokąd jest czyja Ja te zakresy odpowiedzialności znam.. Ja pisałem o ogrzewaniu i częściach tego ogrzewania.Ogrzewanie jest i należy do części wspólnej i to właściciel budynku (nie właściciel) mieszkania za nie odpowiada.  Lokator powinien znać regulamin w regulaminie powinno być to napisane.Do właściciela budynku należy aby każde mieszkanie posiadało podstawowe ogrzewanie i za remonty tego ogrzewania odpowiada materialnie .Lokator lub właściciel mieszkania ponosi w całosci  koszty dostarczonej energii.Może napiszesz mi na jakiej podstawie prawnej lokatorka ma zapłacić za wymianę uszkodzonych na przykład grzałek w piecu ,lub dlaczego ma płacić za remont nieszczelnego pieca kaflowego ,lub wymianę uszkodzonego grzejnika  CO   , skoro już opłaca w czynszu fundusz remontowy.????

Opublikowano

widzisz Henryku tez podobnie myslałem, ale to zalezy od wspólnoty i regulaminu co komu naprawia itd, a do sprawy koleżanki to powiem że, jak stare budownictwo to podstawowym ogrzewaniem jest piec, a że na własny koszt zamontowała sobie piec akumulacyjny, to wspólnote to nie interesuje,a jak jej się grzałka przepali lub inna wada pieca, to na własny koszt to musi zrobic, bo napisała ze kupiła po gwarancji piec, i taki przykład z przepisów iż, jak masz np etażowe CO to wymiana lub remonty należą do lokatora , takie przepisy wprowadzili.

Opublikowano

Przede wszystkim to koleżanka już pisała że nie jest fachowcem więc lepiej niech nic tam nie rusza bo to już nie jest robota dla korzystających z podpowiedzi forumowiczów.

W tablicy nie widać wyl. r-p więc niekoniecznie musi być N i PE, może być wspólny PEN i te przewody są najważniejsze a kolejność L1,L2,L3 nie ma żadnego znaczenia to nie silnik 3_faz.

Zwrócić uwagę na oznaczenie na schemacie podłączenia elektrycznego i tabliczce znamionowej!

Po dokonaniu podłączenia elektrycznego należy zaznaczyć długopisem odpowiednią kratkę mocy i czasu ładowania na

tabliczce znamionowej oraz schemacie podłączenia elektrycznego w niniejszej instrukcji.

A więc kolego czy to ma znaczenie która faza ma pierwszeństwo itd. poczytaj post #2 tam Henryk dał instrukcję do danego pieca, a producent dał schemat jak powinno być podłączone, i można go podłączyc na 230volt

Opublikowano

sprawa z mieszkaniem nieco bardziej skomplikowana. Stare budownictwo komunalne (ponad 100 lat), wszędzie piece kaflowe. Na własny koszt, za zgodą administratora, wywaliłam piec kaflowy na rzecz ogrzewania elektr. Musiałam wszystko pozałatwiać na własny koszt, w tym zgody na zwiększenie mocy, bo wg nich to mój kaprys ;).

Piec akumulacyjny kupiłam 5 lat temu, nowy, wtedy miał gwarancję, ale dopiero teraz miałam możliwość zmontowania go itd, najpierw długo nie mogłam znaleźć osoby która to zrobi, później skończyły się środki, i tak kilka razy historia zataczała koło ;). Ciężko w moim regionie kogoś znaleźć, zatem skorzystałam z serwisu podanego w dokumentacji dołączonej do faktury za piec. Niestety chyba będę zmuszona poszukać kogoś innego, nie wiem gdzie szukać.

 

Pytacie jak ogrzanie i jaki metraż :)

Do tej pory grzałam konwektorem elektr o mocy 2kW na łączną powierzchnię mieszkania ok 45m2. Konwektor stał na środku pokoju, kuchnia ślepa z drzwiami na przedpokój i wejściem do pokoju, zatem ciepło tam też docierało, docierało także na przedpokój, a stamtąd do łazienki (drzwi od łazienki otwarte na szerokość). Temp w mieszkaniu wahała się w granicach 19-22 stC w pokoju, w łazience 17-19stC, przy pracującym konwektorze. W mrozy, ok minus 15-30 dostawiałam grzejnik olejowy 1,5kW pod oknem, ponieważ temp była tam o wiele niższa.

Obecnie używam piec akumulacyjny (ustawiony pod oknem) jakoś daje radę na pokrętle ustawionym na 2, jak to będzie w mrozy? nie wiem. Niestety zużycie prądu mam większe niż na konwektorze, blisko jeszcze raz tyle, 

Opublikowano

zmarźlak no to jestem pod wrażeniem 2kw i zagrzałaś mieszkanko, Ciekawe ile rachunki ci wychodziły to tak z ciekawości, ja mam kospelka 4 grzejniki narazie leci na średnio 2kw temp w pomieszczeniach około 19,5 do w kuchni 21 na dzień dzisiejszy przy -2 st na dworze, też stara buda ale wieksza bo 55m2, to tak boiler , 1,5kw konwektor 2kw + 1,5kw ile Cię kosztował prąd?ile średnio kw na dobe czy miesiac??
a co do elektryka to idź do spółdzielni niech ci wskaża który to jest pogadasz znim i prywatnie porządnie ci to posprawdza.

 

Opublikowano

różnie z tym zużyciem, zależało od danego miesiąca, w okresach przejściowych ok 300kW, zazwyczaj 560-760kW na miesiąc, maksymalnie grudzień i styczeń ok 900kW ale rzadko aż tyle. Z tym że konwektor wyłączałam wychodząc z domu po jakieś zakupy, załatwianie spraw czy wypad do znajomych, ogólnie ok 50godz w tyg było bez grzania. Obecnie tj od miesiąca, odkąd mam podłączony piec akumulacyjny, zużycie waha się od 26-36kW na dobę a mamy temp od -2 do +6, gdzie normalnie w tym okresie miałam ok 400-500kW. Wiadomo akumulacyjny to podwójna moc, ale w końcu nie grzeje cały czas i jestem zdziwiona że przy takich temp aż tyle pożera, a na pokrętle na 1 ledwie zipie wieczorem, właściwie dmucha na zimno. Zastanawiam się właśnie, czy przypadkiem albo coś tam źle złożone, albo szlak trafił grzałkę czy izolację, obudowa jest gorąca a skubany mocy potrzebuje, jeszcze tydzień temu używał ok 21-26kW na dobę, temperatura w pomieszczeniu była utrzymana nawet na 23stC, obecnie potrzebuje wiecej mocy, temp utrzymana na 20-21st, a na zew tem spadła tylko o ok 2-3 st

 

Elektryka prywatnie mogę ściągnąć nawet od dostawcy prądu, bo to oni mi wszystko robili ale ani oni, ani ten z administracji nie potrafili zająć się samym piecem ;), potrzebuję kogoś kto zna się na piecach akumulacyjnych, kto je składa na co dzień, 

Opublikowano

widzisz patrząc w schemat połączeniowy co henryk dał, to nie wiadomo czy ten piec jest ustawiony na 8 godz ,10 godz itd, zakładam że na 8 to leci na 4KW aby w ciągu 8 godz zagrzac cegły, licz sobie że po tym nagrzewaniu cegieł powinien oddawać ciepło czyli tylko dmuchawa, wszystko zależy od ustawień pokojowych no i też pieca czy leci na 100% poboru czy 75% wg schematu,wg ciebie 36KWh
http://www.cenapradu.strefa.pl/

policzyc można ile godzin ile zużycia i na jakiej mocy 4000KW na 10 godz czyli 600 min to daje 40kwh ale twój leci na 9 godz czyli 540min = 36kwh
policz sama masz kalkulator który dałem.   1080 na miesiąc teraz ile brutto kosztuje u ciebie nocna taryfa?? acha i 4 KW to nie 2 KW :P to by była normalna praca pieca ale nie dmuchawy co drgania robi.

Opublikowano

wg serwisanta podłączone mam schemat 3, te 75% bodajże, l czy tak jest faktycznie podłączone, to musi ktoś jeszcze ogarnąć przy okazji ogarniając ten rzekomy brak trzeciej fazy ;). Piec ładuje zegarem w godzinach 22:10-5:50 i 13:10-14:50, czyli praktycznie 10h ;). Z tym że on ma niby te 10h się ładować, a konwektor chodził zazwyczaj całą dobę, mniej więcej 15-20 min grzania i 30-40 min nie grzania i tak cały czas, z wyjątkiem gdy wybyłam z domu, 

 

u mnie taryfa wygląda następująco 

 

taryfa G11 całodobowa (netto)
 
energia elektryczna czynna 0,2509zł x kWh
składnik zmienny stawki sieciowe 0,1394zł x kWh
stawka jakościowa 0,0115zł x kWh
opłata OZE 0,00251zł xkWh
stawka opłaty abonamentowej opłata stała 1,46zł
składnik stały stawki sieciowej opłata stała 5,58zł
stawka opłaty przejściowej opłata stała 3,15zł
 
 
 
taryfa G12 (netto)
 
dzień energia elektryczna czynna 0,2936zł x kwh
dzień składnik zmienny stawki sieciowe 0,17zł x kwh
dzień stawka jakościowa 0,0115zł x kwh
dzień opłata OZE 0,00251zł x kwh
 
noc energia elektryczna czynna 0,1873zł x kwh
nocskładnik zmienny stawki sieciowe 0,0537zł x kwh
noc stawka jakościowa 0,0115zł x kwh
noc opłata OZE 0,00251zł x kwh
 
opłaty stałe dla całej doby dla taryfy G12
stawka opłaty abonamentowej opłata stała 1,46zł
składnik stały stawki sieciowej opłata stała 10,16zł
stawka opłaty przejściowej opłata stała 3,15
Opublikowano

wg tego co piszesz to w 75% chodzi piec, co do 3 fazy to z schematu wynika ze można go i na 1 fazie podłączyc minimum 2kw mocy umownej itd,tu nie widze raczej brak 3 fazy lecz że leci na 75%, co do dmuchawy że wariuje to lepiej ja wykręcić i zobaczyc czy wentylator trzepie obudowa bo może sie okazac że jest dobry lecz nie dokrecony,co do taryf to wiadomo nie doliczyłas podatku vat , u mnie G11 to 53gr brutto + te oplaty itd mój kospell musi na tej taryfie latać noccna taryfa nic mi nie da, w dzień daje mu zazwyczaj 50 st to leci sobie na 2KW w nocy zmieniam temp na 43 st to leci na 1 KW narazie ustawiam go jeszcze, bo róznica między kospelem a twoim ogrzewaniem to kospel ogrzewa boiler do kapieli, ty masz osobny boiler  kumasz .w testach róznie bierze ale wiem że nie ma sensu go wył. bo rozruch to 3~~4 KW

Opublikowano

mam lepszego dostawcę ;), do tej pory też jadę na G11 póki nie będe miała pewności że wszystko tam działa, ponieważ by wystudzić cegły do przeglądu muszę wyłączyć ten piec na kilka dni, i grzać ponownie konwektorem plus olejakiem, a wtedy z powodu rachunków pójdę z torbami ;)

Możliwe że to dmuchawa za luźno jest dokręcona, lub coś innego, Ja mam wrażenie że to najbardziej brzęczy w prawym boku, tam gdzie są te schematy podłączeń, na takich metalowych listwach, do tego piec ma krzywo skręconą obudowę, i albo to dotyka obudowy albo jest za luźne, albo jedno i drugie. Przy pracy dmuchawy hałasuje to niczym wiertarka nadająca na wysokich dźwiękach. Niestety bez speca się nie obędzie, sama grzebać tam nie będę. Intensywnie poszukuję człowieka który to ogarnie

Opublikowano

A więc kolego czy to ma znaczenie która faza ma pierwszeństwo itd. poczytaj post #2 tam Henryk dał instrukcję do danego pieca, a producent dał schemat jak powinno być podłączone, i można go podłączyc na 230volt

Przecież napisałem że kolejność faz nie ma tu żadnego znaczenia.

A tak na marginesie to w/g tej instr. nie może być podłączony do instal. 230V.

Koleżanka ma model 4010

Opublikowano

widzisz Henryku tez podobnie myslałem, ale to zalezy od wspólnoty i regulaminu co komu naprawia itd, a do sprawy koleżanki to powiem że, jak stare budownictwo to podstawowym ogrzewaniem jest piec, a że na własny koszt zamontowała sobie piec akumulacyjny, to wspólnote to nie interesuje,a jak jej się grzałka przepali lub inna wada pieca, to na własny koszt to musi zrobic, bo napisała ze kupiła po gwarancji piec, i taki przykład z przepisów iż, jak masz np etażowe CO to wymiana lub remonty należą do lokatora , takie przepisy wprowadzili.

Kolego -ty nie mysl ,ty sie zapoznaj z przepisami,Przepisy są jednoznaczne i obowiązują w całym kraju.Tak spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty jak i administrację mieszkaniową ttzw, ADM.W każdym z tych podmiotów mogą  zamieszkiwać właściciele mieszkań jak i lokatorzy.Ale przepisy są dla wszystkich jednakowe.I nie ma tu znaczenia żadne porozumienie i wewnętrzny regulamin.On będzie obowiązywał dotąd ,gdy wszyscy  lokatorzy się na to zgodzą.Wystarczy że jeden zmieni zdanie i jak to się mowi" po ptokach"A sprawa lokatorki jest jasna .Uzyskała zgodę właściciela na zmianę systemu ogrzewania mieszkania.(powinna to mieć obowiązkowo na piśmie) Dostała tą zgodę ale nie musiała.Przecież kaflaka miała sprawnego..Wtedy na własny koszt montuje ten system.,i z niego korzysta. Natomiast naprawa i remont tego systemu przechodzi na właściciela budynku. Powiem więcej -cały ten system przechodzi na własność właściciela budynku.Lokatorka opuszczając mieszkanie nie moze zabrać jak to się mowi calego bajzla ze sobą .Jeżeli weżmie ,to musi przywrócić poprzedni system (postawić kaflaka) .Jeżeli tego nie zrobi to właściciel na jej koszt to będzie musiał zrobić.Mówimy tu cały czas o podstawowym systemie ogrzewania w budynku. Inną sprawą jest ogrzewanie dodatkowe Na takie ogrzewanie zgoda jest potrzebna lokatorowi natomiast właściciel mieszkania takiej zgody nie potrzebuje.Jest jeden warunek - to co zrobi musi być zrobione zgodnie z przepisami. Musi posiadać całą dokumentację Właściciel budynku musi być przekonany ze to co zrobił mieszkaniec nie zagraża życiu i zdrowiu mieszkańcom tego budynku. 

Opublikowano

A niby dlaczego nie można zasilić tego grzejnika z 230 V ?  Tylko nie używaj argumentu że tak jest napisane w instrukcji .ta rozpiska jest dla takich " fahoffcóf" jakich gościła koleżanka autorka. poz Hermogenes

 

Jedynym błędem jest brak gwarancji, na plecach w całości gorący bym kazał zabierać.Elektryk konserwator  stwierdza ; nie ma fazy ,trzeba było dać jemu worek żeby przyniósł zza rogu.

Opublikowano

nie jestem ekspertem, ale z tego co mi mówiono zarówno przy zakupie pieca, jak i w administracji i dostawcy prądu, że urządzenia o takiej mocy wymagają innej grubości kabli, innego napięcia. 

Serwisant po zmontowaniu dał gwarancję na 2 lata, ale co ona obejmuje, nie mam pojęcia, tylko coś wspominał o jakiś podzespołach.

Wiecie że nie mam na piśmie zgody na wywalenie kaflaka i postawienie akumulaka? Powiedziano że jeśli chcę wywalić kaflaka to muszę zostawić akumulak w mieszkaniu wraz dokumentacją do niego i tyle. To samo dotyczyło drobnych przeróbek wew ścian g-k- bez ruszania belek itd, dorabianie łazienek kosztem klatki schodowej itd, Wtedy były jeszcze takie nieoficjalne zgody na samowolki, dziś już by to nie przeszło, budynek zakwalifikowano jako zabytek.

Na piśmie dostałam zgody na zwiększenie mocy, przerobienie instalacji pod piec, bojler, i kuchenkę indukcyjną.

Opublikowano

Pierwsza uwaga nie była do Ciebie ,ale masz zupełną rację co do grubości kabli. Natomiast co do napięcia to jest ciągle ta sama sieć napięcie jest zależne od sposobu podłączenia odbiornika jeśli między fazami  to wynosi ono 400V ( przy wykorzystaniu wszystkich trójkąt 3x400V)  natomiast jeśli między fazą ( obojętnie którą  ) a neutralnym " N" dawniej zero "0" to wynosi 230V.( dla wszystkich gwiazda 3x230V).

Znaczy nie masz żadnej gwarancji jeśli była na gębę , ale jak ambitny serwisant to powinien przyjechać i chociaż próbować usunąć te wibracje .Bardziej nie będę Ciebie podpuszczał choć jako "płatnikowi" należy się dostarczenie sprawnego sprzętu. poz Hermogenes

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam po długiej przerwie

brak trzeciej fazy spowodowany był zostawionym mostkiem pomiędzy bezpiecznikami w listwie, dobrze zakamuflowane pomiędzy plątaniną kabli, elektryk od dostawy długo szukał przyczyny, zatem to było jakieś niedopatrzenie. Oczywiście zimą przy temp minus 10 i niżej było trochę za zimo i w nocy trzeba było dodatkowo dogrzewać się grzejnikiem elektr o mocy 0,5-1,5kWh aby piec nie dmuchał całą noc.

Teraz mam inny problem z tym nieszczęsnym piecem, a dokładniej chyba z dmuchawą, ale założę osobny temat bo być może komuś też się przyda :)

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/25745-niedzia%C5%82aj%C4%85ca-dmuchawa-przy-pe%C5%82nym-na%C5%82adowaniu-pieca-akumulacyjnego-zdemontowany-ogranicznik-temperatury-wentylatora/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.