Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wykorzystanie Przewodów Z Kotłowni

mrblue

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z kotłowni mam wprowadzone 2 dwuzylowe przewody. Jeden na parter drugi na piętro. Do czego można je wykorzystać? Jeszcze nie mam wybranego sterownika do instalacji, dlatego pytam. Instalacja będzie z kotlem na groszek, dół podlogowka, góra grzejniki i podlogowka w łazience. Chodzi o to żeby wybrać taki sterownik, który byłby w stanie wykorzystać te przewody do czegoś sensownego. Jestem trochę zielony w temacie i będę wdzięczny za poradę.

Opublikowano

Przewody są wprowadzone ze ścian tak jakby na wysokości rąk, jak na przykład manipulator alarmowy. Czy to normalne dla czujników temperatury?

Opublikowano

Wysokość by się zgadzała ,ale musisz mieć odpowiednio rozprowadzoną instalacje ,a co najważniejsze kotłownie, żeby sterownik który dobierzesz tym sterował

Opublikowano

Te kabelki to zawsze można obciąć. ;)  :P

I nie będzie problemu :).

Jak to przewody typowe do instalacji el np YDY, OMY , które wytrzymają 230V to można dać pokojowe sterowniki / termostaty tygodniowe  po ok 120zł i sterować nimi pompy zasilające podłogówkę i grzejniki.

Wtedy nie ważne jaki jest sterownik kotła,

Ja jestem przeciwny takim sterowaniom ale jak ktoś chce to może to zrobić.

• 2 tygodnie później...
Opublikowano

sam regulator pokojowy możesz mieć zasilany bateryjne, a dwie żyły idą do sterownika kotła pod styki termostatu (wystarcza wtedy ytdy 0,5mm2)

Opublikowano

Przewody telefoniczne typu YTDY służą do wykonania instalacji niskonapięciowych - praktycznie do 60V AC,

więc nie nadają się do bezpośredniego sterowania odbiorników 230V np pompy 

Opublikowano

wiadomo bezpośrednio nie, ale pod styki przekaźnika sterownika kotła podpina i obstawiam, że tak ma to właśnie przygotowane (inaczej ze ściany musi min 1,5mm2 mu wyłazić)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.