krajos33 Opublikowano 11 Lutego 2016 #1 Opublikowano 11 Lutego 2016 witam prosze o ocene instalacji CO. W domu bedzie w calosci podlogowka + lazienka kaloryfer oraz garaz i strych.
sambor Opublikowano 11 Lutego 2016 #2 Opublikowano 11 Lutego 2016 To tylko kotłownia i na dodatek z błędami, a reszta?
automatyk Opublikowano 11 Lutego 2016 #3 Opublikowano 11 Lutego 2016 a gdzie mieszacz do podlogówki i w jakim celu zawór 17 ???? skoro bedzie automatyka
automatyk Opublikowano 11 Lutego 2016 #5 Opublikowano 11 Lutego 2016 przy strowniau z kotła niepotrzebny i problematyczny ale jak ktoś chce ....
sambor Opublikowano 11 Lutego 2016 #6 Opublikowano 11 Lutego 2016 A przy automatyce grzania CWU i możliwości włącznia programu antylegionelli zawór ten jest obowiązkowy.
automatyk Opublikowano 11 Lutego 2016 #7 Opublikowano 11 Lutego 2016 no i masz babo placek ale niech ci będzie wygrzew wody rob zie zawsze w nocy a cyrkulacja rozprowdzi to ciepło do rana ale widać ze u was inaczej sie to robi
krajos33 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor #8 Opublikowano 11 Lutego 2016 podrzucam jeszcze zdjecie parteru natomiast na gore nie ma projektu bo na razie nie bedzie robiona. Co do podlogowki to wydaje mi sie ze lepszym rozwiazaniem beda petle w tzw slimaka i tak zamierzam zrobic. A co do samej kotlowni to co jest nie tak sambor?
CooleR Opublikowano 11 Lutego 2016 #9 Opublikowano 11 Lutego 2016 po co ta napinka. jak już ktoś lubi liczyć własne hajsiwo, to chyba lepiej zainwestować w zawór 3d, niż rozładowywać zbiornik cwu cyrkulacją. z moich obserwacji mojego zbiornika 300 l to lepiej jest ładować go do 60-70 st jeden raz na cały dzień niż utrzymywać 50 przez cały dzień, ale to moje spostrzeżenia i każdy może mieć inne. co nie zmienia faktu że lepiej skupić się na instalacji c.o. niż szukać dziury w cwu, chociaż w schemacie pompa cwu jest podłączona na stałe do gniazdka a nie do sterownika :blink: kolejna cwu mieszająca? PS. kolejny cudowny projekt, gdzie garaż większy od pokoju dziennego, czy użytkownik garażu współfinansuje budowę domu? dlaczego jest uprzywilejowany?
sambor Opublikowano 11 Lutego 2016 #10 Opublikowano 11 Lutego 2016 Masz do tego "projektu" jakieś obliczenia czy tylko te ładne rysunki?
automatyk Opublikowano 11 Lutego 2016 #11 Opublikowano 11 Lutego 2016 ja pracuje w 90% na instalacjach niskotemperaturowych moze dlatego taka napinka jak to stwierdziłeś
jackjj Opublikowano 11 Lutego 2016 #12 Opublikowano 11 Lutego 2016 Ciekawi mnie to że w jednym pokoju jest rozłożona rurka podłogówki w jednym miejscu co 10 cm, a kawałek dalej co 20cm. Wygląda że chyba to ktoś jednak liczył albo jakiś program wypluł z algorytmu bo 10cm jest zawsze przy ścianach zewnętrznych a 20cm wewnątrz pomieszczenia..... specjalistą nie jestem jak ktoś czytał mój temat i jakie mam problemy z jednym pomieszczeniem, ale jak patrzę na swój dom to faktycznie może mieć to sens bo przy ścianach zewnętrznych jest na pewno chłodniej....ja mam na całości rurki co 12,5 cm ale u mnie nie było projektu, a teraz na pewno bym zrobił szczególnie porównując do kosztu inwestycji nie są to duże pieniądze a można trochę zaoszczędzić. na materiale a tam gdzie jest potrzebny to na pewno się go zastosuje.... Oczywiście mam kilku znajomych gdzie nie robili projektów i wszystko im działa .... zastanawia mnie jeszcze czemu wszędzie są rurki - nie masz tam żadnych mebli bez nóżek ? Kiedyś gdzieś czytałem że pod meble bez nóżek nie daje się podłogówki....podobno im szkodzi.... Kolejna sprawa to masz podobne zabezpieczenie powrotu wody do kotła w postaci zaworu 4d który będzie prawdopodobnie sterować zasileniem a powrót z podłogi będzie jak Bóg da do kotła wracał czasem 50℃ a czasem niecałe 40℃. U mnie to duża przebudowa ale u Ciebie warto zagadać z hydraulikiem co zaproponuje żeby do kotła na paliwo stałe wracała woda min.50℃ W kotłowni nie rób kaloryfera będzie ciepło od kotła a w garażu połóż podłogowe co 0,5 m lub trochę gęściej u mnie tak jest i w najgorsze mrozy jest ok . 15℃ jak jest powyżej zera to garaż zakrecam Jak zrobisz kaloryfery i kiedyś będziesz chciał PC to już trzeba będzie dać dużo droższe urządzenie 2 stopnie lub zajebiście długie grzejniki....w miejsce starych
Gość mak Opublikowano 12 Lutego 2016 #13 Opublikowano 12 Lutego 2016 Ta kotłownia jest raczej pod ogrzewanie grzejnikowe nie podłogowe. Kotły węglowe i podłogówka to niestety marne połączenie, było by ok jak byś zastosował bufor. Kolejny problem do rozwiązania to moc samego kotła, domek wydaje się mały a do tego nie chcesz jeszcze ogrzewać poddasza to dobór kotła na paliwo stałe do tak małej powierzchni będzie dużym wyzwaniem.
krajos33 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor #14 Opublikowano 12 Lutego 2016 jaki duzy musial by byc ten bufor. Czy zastosowanie bufora spowoduje to ze bede musial rozpalac i wygaszac piec??
jackjj Opublikowano 12 Lutego 2016 #15 Opublikowano 12 Lutego 2016 Krajos 33 Jaki Ty kocioł chcesz kupić: Dolnego spalania jakiś taki na wszystko, czy coś bardziej automatycznego typu ekogroszek, pellet, czy też zagazowujacy drewno, gaz czy jeszcze coś innego? Jaki masz budżet na ten kocioł no i czy masz gaz przy chatce ? Dodatkowo z tym projektem ogrzewania to mam mały pokój przy salonie zagrcony jak cholera więc podłoga niezbyt grzeje i jak było ogrzewanie odkręcone na 0.5l/min to było tam ciepło teraz jest całkiem zakręcone i generalnie 19 -20 °C temp nie spada. Kiedyś miałem kamerę termowizyjną i jak oglądałem pokój to komin który tam idzie od peleciaka miał dużo wyższa temp niż pozostała część domu -jestem ciekawy czy takie projekty obejmują zyski od kominów.....
krajos33 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor #16 Opublikowano 12 Lutego 2016 piec mialby byc na ekogroszek, myslalem o sztokerze 15kW, z sterowaniem pogodowym
sambor Opublikowano 12 Lutego 2016 #18 Opublikowano 12 Lutego 2016 Jak widzisz kolego @jackjj następny brnie twoją drogą
krajos33 Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor #19 Opublikowano 14 Lutego 2016 gazu nie ma i nie bedzie. Co do obliczeń to wrzucam tylko takie jakie sa w projekcie. Czy ta instalacja jest dobrze zaprojektowana??
krajos33 Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor #21 Opublikowano 14 Lutego 2016 dzieki za opinie sambor ale czy mozesz rozwinac swoja wypowiedz
sambor Opublikowano 14 Lutego 2016 #22 Opublikowano 14 Lutego 2016 Ogrzewanie powinno być policzone i za to ktoś bierze pieniądze i ponosi odpowiedzialność a u ciebie tego nie ma. I co z tego , że napchasz rur na podłogę, Nie znasz temp jaka powinna być podana w instalację, nie wiesz ile tej wody potrzeba, nie znasz temp wody , która ma być podana w rury. układ kotłowni też woła o pomstę do nieba. Ale ty nie musisz się na tym znać i się w to wgryzać, powinno ci wystarczyć 1 słowo - Źle! Poniżej przykład z obliczeń OP
automatyk Opublikowano 15 Lutego 2016 #23 Opublikowano 15 Lutego 2016 przestancie się spinać o projekt ,projektant teraz robi rury co 10-20cm bo tak mu wychodzi a za chwile wejdzie do domu baba wymyśli dwie komody do tego kilka szafek ustawi je przy ścianach i cały projekt wziął w łeb podłogówke robi sie w jeden sposób uniwersalnie na lata, jedynie przepływy albo temp zasilania trzeba obliczyć natomiast kiedy ma sens liczenie jak dobieramy zrodło na styk jesli ktos buduje 120m2 liczy niewiadomo co a wstawia kopciucha to ludzie darujcie sobie ,ale jeśli ktoś ma 120m2 zrobi obliczenia bo zakłada że bedzie grzał grzałkami czy tez pompą ciepła o to pełen szacun wtedy a jak jeszcze wcześniej mu instalator zamontował podłogowe co 10cm to po roku eksploatacji jak sie pochwali rachunkami za prąd np to zadziwi pól osiedla czy wioski i tak to wygląda Czasy sie zmieniają a skazywanie ludzi zwłaszcza małych domków na kopciuchy jest nieporozumieniem ,bo może będzie tam projekt za 5 lat na wymianę kopciucha np na pompe ciepłą i po co wtedy pompa ma pracować na 40st przy mrozach jak wystarczy że będzie pracowała na 28-32st ? weźcie to pod uwagę , ja już wydawałem opinie po montażu pompy u niezadowolonego klienta w jednym przypadku podłoga ułożona co 15-20cm wg projektu znanego renomowanego poleconego przez teściową projektanta i ustawiona na zasilanie 45st dla mrozu -15st (huhahahaha) a w drugim przypadku tez projekt ale zamontowane mieszacze przy rozdzielaczach i to udało sie uratować projektant za to zapłacił .I w tym wszytkim nie chodzi że wy projektanci *** projekt podłogówki ale o to że po montazu np pompy ciepła bo klient zmienił zdanie ma problemy nie do połogówki ,nie do projektu ,tylko pierwsze co bo *** nie działa ,albo działa ale żre prądu ze jej nie chce .... a to wy projektanci jesteście temu winni i jeśli coś może pracować na 30st to po co projektować na 45-50st ???
sambor Opublikowano 15 Lutego 2016 #24 Opublikowano 15 Lutego 2016 Piszesz od rzeczy - jak masz projekt to możesz go przeliczyć na temp zasilania dla 30C dla -20C i dla 32C dla - 20C a nawet dla 40C dla -20C wtedy nie ważna jakie jest źródło ciepła. Jak jest przewidywana pompa ciepła to można przyjąć najniższe parametry zasilania. Najlepsze jest to jak przyjdzie wykonawca i dostanie taki "projekt " z rurami co 10cm do wykonania, a są szafki w kuchni, wanna, brodzik, duża zabudowa w pokoju i co wszędzie ma dać te rury - one najlepiej spisują się pod lodówką :P Jak są policzone długości pętli to można nawet rozstaw dać tak , że nie ma konfliktu z docelową zabudową kuchni, łazienki itp. Ostatnio robiłem właśnie taką inst wg "projektu - co 10cm" a inwestor chciał puste brzegi po 0,6m od ściany. Więc rozstaw musiał się zmniejszyć do 5cm, - na sucho grzeje, zobaczymy po zalaniu. PS To nie żart - jeden z inwestorów chciał aby dać mu gęsto rury OP pod wanną aby woda w niej wolniej stygła! :D
automatyk Opublikowano 15 Lutego 2016 #25 Opublikowano 15 Lutego 2016 no z tą wannną to nie jest tak do końca bo lepiej dać juz te podłogówkę co nie zaszkodzi niz ładować dodatkowy zestaw grzałek do wanny do jej podgrzewania sam miałem taka opcje w swojej wannie i nie chciałem grzałek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.