Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec Na Ekogroszek -Pytania Laika

biper78

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Poszukuje pieca do ogrzania nowego domu na ekogroszek ( ewentualnie drewno) z podajnikiem ślimakowym. ( pisałem już na innym forum ale zauważyłem  że jest tutaj wiecej osób)

Jestem początkujący i dla niektórych z Was moje pytania będą śmieszne.

W moim mieście rodzinnym raz w tygodniu na giełdzie sa producenci pieców z Pleszewa -a jako że w moim regionie mówi że są najlepsi to udałem sie do nich po poradę.

Na samym początku jedyną różnicą jaka rzuciła się mi w oczy to kolor -wg mnie wszystkie takie same. Następnie okazało się ze potrzebuje piec o mocy od 19 do 25 KW. a wg strony http://cieplowlasciwie.pl/wynik/184w około 6. Nie wiem skąd taka różnica czy coś źle obliczyłem ( podobno większy jest lepszy)? Nie znam się na piecach, ale każdy z nich zachwalał swój produkt ( producentów było około 10) -a to że podajnik obrotowy jest lepszy niż kwadratowy, czy też jakaś ekoenergia, ze ślimak stalowy jest lepszy niż żeliwny i na odwrót, ze maja jakis nowy typ ślimaka , ze spawy są na zewnątrz, czy też że jest wygięty z jednego arkusza blachy, ze wydajność spalania wynosi 90% lub udzielaja 5 lat gwarancji.. Niektórzy chwalili się ze istnieją juz 65 lat. Usłyszałem od jednego ze regulator pokojowy jest do niczego ponieważ on steruje tylko praca pompy i dlatego najlepiej sterować termostatem przy grzejniku. Nie wiem co to ruszt wodny  i czy jest potrzebny, o sterownikach i ich rodzajach nie wspominając

Jakie sterownik są dobre ( nie potrzebuje zarządzania za pomocą sms czy internetu)

Czy możecie pomóc na co zwrócic uwagę?

Opublikowano

Sterownik Skzp-02 poczytaj na yu tube sa filmiki i tu na forum tez duzo o nim jest, poczytaj.

Opublikowano

W obu przypadkach nawet te najmniejsze mocą większość sezonu i tam będę za duże :)

Opublikowano

SKAM-P Premium 12,17,25,35,40 kW  jak i rowniez Galmet 12kw KWP

Opublikowano

Witam,