jawor75 Opublikowano 3 Stycznia 2016 #1 Opublikowano 3 Stycznia 2016 witam jestem użytkownikiem pieca klimosz ling duo ze sterownikiem economic premium od 2010r do tej zimy nie miałem żadnych problemów a do dziś mianowicie piec załącza się co około 1h i pracuje 14 min temperatura minimalna 57 stopni krzywa grzewcza na 6 pid włączony zawór mieszający z siłownikiem miesza non stop (temp. obiegu 30 do 40 stopni tyle tylko nabija) pełna automatyka a w mieszkaniu między 19.5-20.5 stopnia ustawienia bez zmian przez cały okres użytkowania z wyjątkiem t.min z 55 na 57 gdzie szukać przyczyny niskiej temperatury w mieszkaniu
marekd Opublikowano 3 Stycznia 2016 #2 Opublikowano 3 Stycznia 2016 No to jak wszystko bylo ok do tej pory to napewno tylko paliwo?
jawor75 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor #3 Opublikowano 3 Stycznia 2016 przecież piec szybko łapie temperaturę w 14 min i się wyłącz na około 1h paliwo ten sam dostawca kopalnia wesoła
marekd Opublikowano 3 Stycznia 2016 #4 Opublikowano 3 Stycznia 2016 no to cos a automatyka albo z pompami nie wiem ile masz moze filtry jak masz zawalone , cza szukac
jawor75 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor #5 Opublikowano 3 Stycznia 2016 szukałem teraz tu szukam pomocy może ktoś coś podpowie sęsownego
peppers Opublikowano 4 Stycznia 2016 #6 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Witam, miałem podobny przypadek rok temu. Wszystko chodziło ok przez 3 sezony i nagle sytuacja identyczna. A zawinił zamontowany siłownik ESBE ARA600 taki mam zamontowany na zaworze 4D ( coś się przestawiło w napędzie pomiędzy siłownikiem a zaworem 4D) Odłączyłem siłownik od zaworu i ponownie wg. instrukcji zamontowałem i było po problemie. Może u Ciebie jawor75 to samo się stało.
jawor75 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor #7 Opublikowano 7 Stycznia 2016 O to ciekawe dzisiaj sprawdze
jawor75 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor #8 Opublikowano 7 Stycznia 2016 ponownie zamontowałem zawór nic się nie zmieniło .zmieniłem charakterystykę na 8 i nadal to samo zawór otwiera się do polowy osiąga temperaturę na zasilaniu 40 stopni i zaczyna się zamykać bo na powrocie jest już poniżej t.ochrony kotła (poniżej 45 stopni) otwierając zawór ręcznie osiąga temperaturę taką samą jaką mam na kotle. mamy takie same zawory esbe .jaki masz ustawiony czas otwierania otwierania zaworu ( mam na 100 )oraz korektę (mam na 5) .?
nieudacznik13 Opublikowano 7 Stycznia 2016 #9 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Ja u siebie wyłączyłem ochronę powrótu i pilnuje mi zadaną ustawioną na co. Mi to pomogło. Powrót jest dogrzewany grawitacyjne. Temperatura kotła 75 powrotu 57. Jak mi temperatura spada z kota na 68 to.powrót 47 . Zawsze mam różnicy jakieś 20 stopni między zasilaniem i powrotem.
peppers Opublikowano 9 Stycznia 2016 #10 Opublikowano 9 Stycznia 2016 ponownie zamontowałem zawór nic się nie zmieniło .zmieniłem charakterystykę na 8 i nadal to samo zawór otwiera się do polowy osiąga temperaturę na zasilaniu 40 stopni i zaczyna się zamykać bo na powrocie jest już poniżej t.ochrony kotła (poniżej 45 stopni) otwierając zawór ręcznie osiąga temperaturę taką samą jaką mam na kotle. mamy takie same zawory esbe .jaki masz ustawiony czas otwierania otwierania zaworu ( mam na 100 )oraz korektę (mam na 5) .? Kolego jawor75 u mnie przy siłowniku ARA 600 wg. instrukcji jest czas otwarcia 120 sekund, a korektę mam ustawioną na 6, temp. minimalną powrotu mam ustawioną na 35, ale i tak bardzo rzadko spada poniżej 40. zazwyczaj trzyma na poziomie 48, a temp. minimalną kotła na 62. Charakterystykę pogodową mam na 4 (21 st.C) Z tego co piszesz jak ustawisz zawór 4D ręcznie to temp. zasilania rośnie. Sprawdź poprawność ustawienia zaworu 4D, prawidłowo zamontuj (we właściwym kierunku i pozycji) ten plastikowy łącznik co łączy zawór 4D z siłownikiem. (może coś się ułamało w tym łączniku). Po tym przypadku co Ci pisałem wcześniej obecnie nie kręcę ręcznie zaworem 4D, bo obawiam się że znów coś się przestawi pomiędzy zaworem 4D a siłownikiem.
emjot27 Opublikowano 10 Stycznia 2016 #11 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Cześć. Potwierdzam tak jak napisał kolega peppers. Mam ten sam piec i sterownik. Sprawdź ustawienia serwisowe siłownika. Miałem kiedyś taką samą sytuację gdy wyłączyli mi prąd ale tak na krótko i gwałtownie. Sterownik w tedy zgłupiał i częściowo zresetował tak jakby do ustawień fabrycznych ale nie do końca, bo nie które ustawienia były ok. U mnie - nie pamiętam jaki mam siłownik - czas pełnego zamknięcia siłownika wynosi 140 s. Gdy był inny, fiksował. Działo się u mnie dokładnie to samo. W tedy zacząłem szukać w ustawieniach i wyszło, że wszystko jest poprzestawiane. Na szczęście miałem spisane wszystkie ustawienia w notatniku. Warto tez sprawdzić temperaturę powrotu. Domyślnie jest chyba coś około 40 a nawet 45 st.c Ja zmieniłem na 33. Pozdrawiam.
wabik222 Opublikowano 21 Stycznia 2016 #12 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Ja potwierdzam tak jak emjot27 ze temp ochrony kotła zmniejszyc bo mój tez wariował jak było serwisowe 45 A tak przy okazji zapytam się czy ktoś z was robił samemu płyty szamotowe do tego kotła? Bo jak wiadomo w serwisie są cholernie drogie a zdarza się im pękać
nieudacznik13 Opublikowano 21 Stycznia 2016 #13 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Ja kupuję w skepie klimosza 25 zł i narazie jest ok. Co do ochrony powrótu to mam wyłączoną i jest lepiej na powrocie te 50 stopni jest. Co do płyt szamotowych to mam dwie na dole i trzy na górze.
wabik222 Opublikowano 22 Stycznia 2016 #14 Opublikowano 22 Stycznia 2016 W sklepie klimosza zestaw do Ling Duo kosztuje ok 80zł+przesyłka 16 wiec wychodzi prawie 100zł ja kupiłem cement do kominków, zrobiłem formę i z jednego worka zrobiłem 2 takie zestawy. Problem w że te dwie małe pękają. Duża mam już od 3 miesiecy ale w środku wsadzilem zbrojenie z drutu. Co wy na to? Czy to dobry pomysł?
aniam69 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 #15 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 W sklepie klimosza zestaw do Ling Duo kosztuje ok 80zł+przesyłka 16 wiec wychodzi prawie 100zł ja kupiłem cement do kominków, zrobiłem formę i z jednego worka zrobiłem 2 takie zestawy. Problem w że te dwie małe pękają. Duża mam już od 3 miesiecy ale w środku wsadzilem zbrojenie z drutu. Co wy na to? Czy to dobry pomysł? Małe domowej roboty chyba jednak zbyt narażone na wysoką temperaturę, więc pewnie i tak będziesz musiał kupić oryginały. Ale jak zazbroisz i wytrzymają to się pochwal :-) Też mi kiedyś lepienie deflektorów przelaciało przez głowę, ale za dużo roboty. Kolego jawor75 u mnie przy siłowniku ARA 600 wg. instrukcji jest czas otwarcia 120 sekund, a korektę mam ustawioną na 6, temp. minimalną powrotu mam ustawioną na 35, ale i tak bardzo rzadko spada poniżej 40. zazwyczaj trzyma na poziomie 48, a temp. minimalną kotła na 62. Charakterystykę pogodową mam na 4 (21 st.C) Z tego co piszesz jak ustawisz zawór 4D ręcznie to temp. zasilania rośnie. Sprawdź poprawność ustawienia zaworu 4D, prawidłowo zamontuj (we właściwym kierunku i pozycji) ten plastikowy łącznik co łączy zawór 4D z siłownikiem. (może coś się ułamało w tym łączniku). Po tym przypadku co Ci pisałem wcześniej obecnie nie kręcę ręcznie zaworem 4D, bo obawiam się że znów coś się przestawi pomiędzy zaworem 4D a siłownikiem. Hej Peppers :-) Też mam ten siłownik i nastawiam czas na 60 sekund, bo tyle faktycznie trwa otwarcie zaworu. W teście regulatora włączałam otwarcie zaworu, sekundnik w łapkę i wychodzi 60 sek. Tylko mi nie mówcie, że od 7 lat robię źle... Mam prośbę, sprawdzisz ten czas otwarcia fizycznie u siebie?
kociołsam Opublikowano 21 Sierpnia 2016 #16 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Ja zrobiłem z żarobetonu deflektor i wsadziłem zbrojenie fi 40cm x 10cm i traktuję go ostro w temperaturze już z 6 lat pękł i trochę się zużył ale nadal wisi Także robić można i będzie git ale żarobeton 1600C jeśli pamiętam nie zaprawa bo się nie nadaje! Na WYLEWKI specjalny jest
peppers Opublikowano 7 Grudnia 2016 #17 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Małe domowej roboty chyba jednak zbyt narażone na wysoką temperaturę, więc pewnie i tak będziesz musiał kupić oryginały. Ale jak zazbroisz i wytrzymają to się pochwal :-) Też mi kiedyś lepienie deflektorów przelaciało przez głowę, ale za dużo roboty. Hej Peppers :-) Też mam ten siłownik i nastawiam czas na 60 sekund, bo tyle faktycznie trwa otwarcie zaworu. W teście regulatora włączałam otwarcie zaworu, sekundnik w łapkę i wychodzi 60 sek. Tylko mi nie mówcie, że od 7 lat robię źle... Mam prośbę, sprawdzisz ten czas otwarcia fizycznie u siebie? Aniu ustaw czas otwarcia wg. instrukcji jaka jest przy siłowniku, a nie czas jaki wyszedł Ci z pomiaru stoperem. Możesz też sprawdzić na stronie producenta siłownika.
aniam69 Opublikowano 28 Grudnia 2016 #18 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Dzięki Peppers, jesteś niezawodny :-) Sprawdziłam, mam siłownik ARA 651 i wg instrukcji czas jego otwarcia to 60 s, co całkowicie zgadza się z moimi pomiarami. Ulżyło mi, żem jednak nie ćwok ;-)
jawor75 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor #19 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Witam.w styczeń 2016 dokładnie rok temu miałem problem z piecem . Jest styczeń 2017 mam dokładnie te same objawy ( chyba styczeń jest dla mnie pechowym miesiącem ) . Do tej pory nic przy piecu nie grzebałem aż do wczoraj, zawór 4d szaleje temp.co w granicach 35 st. kocioł nagrzewa się szybko a oddaje temperaturę przez prawie 1h. w tym czasie zawór 4d szaleje otwiera i zamyka non-stop.Bardzo proszę jakby ktoś mógł podać dokładne ustawienia sterownika . ps. a może czas wymienić sterownik?
dejfit Opublikowano 6 Stycznia 2017 #20 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jaki masz zawór 4d? Jaka jest średnica rur w obiegu kotłowym? Jakie masz ustawienia sterownika : 1. parametr P18 w ustawieniach serwisowych ? 2. parametr P4 w ustawieniach serwisowych ?
jawor75 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor #21 Opublikowano 6 Stycznia 2017 zawór 4d esbe ara651 rura powrotu fi35 p18 -10 p4 -4
dejfit Opublikowano 6 Stycznia 2017 #22 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jaki masz czas przerwy w tej chwili? (P3 w ustawieniach użytkownika) Korzystasz z automatyki i krzywej grzewczej(jaki jest jej numer?) czy ustawiasz temp. ogrzewania ręcznie na stałą temp? P.S P18 mam dla Estymy Control M 20 st.C bez możliwości zmiany i pomimo tego w okresach przejściowych gdy temp. obliczona co(wynikająca z krzywej) jest niższa niż 45 st.C zawór miesza w te i we wte przy ustawieniach ochrony temp. powrotu = 40 st.C.
jawor75 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor #23 Opublikowano 6 Stycznia 2017 pracuje pid przerwa 25 piec nagrzewa się 10 -15min krzywa na 6 tem.20
dejfit Opublikowano 6 Stycznia 2017 #24 Opublikowano 6 Stycznia 2017 P4 podałeś 4 st.C - na pewno masz tyle ustawione? Nie wiem po co ustawiasz przerwę na 25 skoro po 10 min się odstawia. Ja mam w tej chwili na 30sek.(ten sam palnik), kocioł chodzi non stop przy podawaniu 5. Na zewnątrz w tej chwili minus 15 st.C. Jaki masz czas podawania? Wyłącz PID na razie w serwisowych. P18 podnieś na 20, obniż temp. ochrony powrotu, ustaw poprawnie czas otwarcia zaworu (P19) - dla Twojego jest chyba 60sek. i sprawdź czy któryś z elementów modułu wykonawczego sterownika nie jest gorący. Napisz mi jeszcze dokładnie jakie masz parametry pod P19 w menu serwisowym.
jawor75 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor #25 Opublikowano 6 Stycznia 2017 p4-45 p19-60 ze stoperem wychodzi 65 s czas podawania 5s przeerwa-25s minimalna zaworu 31s max 70 pid- W tej sprawie dzwoniłem do klimosza podali mi nastawy;podawanie 1- 5s moc 50% 2- 6s moc 75% 3-8s moc 100% wentylator trzeba dostosować do opału ja mam 1-115 mocy 2-130 mocy 3- 145 mocy (maksymalna moc wentylatora to 250) i najważniejsze to przerwa między podawaniem 25s ( skracając czas przerwy zwiększamy moc kotła i na odwrót ) takie są ich wyliczenia .palę tak od początku tj. 7 sezon przy dużych mrozach włącza się czasami 2 bieg - jak się włączy to nie na długo i dalej kończy nagrzewanie na 1- biegu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.