jorgen01 Opublikowano 15 Października 2015 #1 Opublikowano 15 Października 2015 Witam Posiadam piec Ideal Logic 35 oraz pogodówke dom 140mk min moc pieca około 7 Kw . Krzywa grzewcza 1.0 . Czytając wiele tematów wiem ze piec kondensacyjny ma najlepsza sprawność kiedy pracuje długo na niskiej temp. U mnie zauważyłem ze piec nawet przy krzywej grzewczej po około 10min grzania osiąga zamierzona temp i palnik sie wyłącza ( pompa obiegowa w tym czasie caly czas działa ) po jakiejś pół minuty palnik sie włącza znowu ale woda dalej ma temp i palnik odrazy sie wyłącza tak jak by czekał na odpowiednia temp. Myśle ze to jest taktowanie, ale logicznie myśląc kiedy w danym pokoju głowica na grzejniku zamknie grzejnik to wody w obiegu jest mniej i jest jeszcze bardziej pewne "taktowanie". Czy jest jakiś sposób na to?
gersik Opublikowano 15 Października 2015 #2 Opublikowano 15 Października 2015 Wydłużyć czas blokady palnika. Nie wiem jak to się robi w twoim kotle, szukaj w instrukcji.
jorgen01 Opublikowano 15 Października 2015 Autor #3 Opublikowano 15 Października 2015 Przejrzałem instrukcje i nie znalazłem czegoś takiego . Jest to ustawiane elektronicznie czy w środku jest jakiś potencjometr ?
gersik Opublikowano 15 Października 2015 #4 Opublikowano 15 Października 2015 Pytaj w serwisie kotła. Ja mam inny kocioł i bez problemu mogę skrócić lub wydłużyć czas pomiędzy następnymi załączeniami palnika. Masz sterownik w pomieszczeniu czy tylko sama pogodówka ?
jorgen01 Opublikowano 15 Października 2015 Autor #5 Opublikowano 15 Października 2015 Mam sterownik w pomieszczeniu ustawiłem na stała temp 20c piec włącza sie tak średnio co 2 godziny i chodzi około 10 min
jorgen01 Opublikowano 15 Października 2015 Autor #6 Opublikowano 15 Października 2015 Z mieszkam w Anglii wiec nie udziela mi informacji o piecyku bo tylko instalator może sie dotykać do piecyka
gersik Opublikowano 15 Października 2015 #7 Opublikowano 15 Października 2015 Więc go ściągnij. To jest kociołek kondensacyjny?
jorgen01 Opublikowano 15 Października 2015 Autor #9 Opublikowano 15 Października 2015 Tak kondensacyjny tylko jak ściągnę termostat to co będzie zaliczało piec? Teraz to robi termostat
gersik Opublikowano 15 Października 2015 #10 Opublikowano 15 Października 2015 Ściągnij (wezwij) serwis a nie sterownik.
gersik Opublikowano 15 Października 2015 #11 Opublikowano 15 Października 2015 Termostat ma być. Jak to kocioł kondensacyjny to powinien chodzić długo na jak najmniejszej mocy. Musisz tak ustawić K. G. aby to termostat w pomieszczeniu wyłączył kocioł a nie automatyka kotła ( wysoka temp. na kotle). Oczywiście w pomieszczeniu w którym jest sterownik termostat na grzejniku ma być otwarty na max.
jorgen01 Opublikowano 15 Października 2015 Autor #12 Opublikowano 15 Października 2015 Dzięki będę próbował
jorgen01 Opublikowano 24 Października 2015 Autor #13 Opublikowano 24 Października 2015 Jak to jest naprawdę z tym taktowaniem jeżeli logicznie myśląc piec chodzi tylko na pogodówkce i o temp w środku decydują głowice na grzejnikach to prędzej czy pózniej woda na powrocie będzie miała zbliżona temp do wody na początku i piec zacznie traktować bo woda nie zdąży sie schłodzić czy ja dobrze rozumiem ? U mnie przy tem 10 na zewnątrz i krzywej 1.0 palnik sie wyłącza po 12 min pompka pracuje układ sie schładza palnik próbuje po minucie znowu odpalić włącza sie na 1 Sek i znów czeka na niższa temp w układzie próbuje tak chyba dwa razy po czym włącza sie na żeby dogrzać wodę i tak w kółko . Co jest nie tak?
sambor Opublikowano 24 Października 2015 #14 Opublikowano 24 Października 2015 W większości kotłów jest zabezpieczenie przed taką sytuacją w postaci nastawianego czasu między zapłonami palnika oraz nastawy histerezy temperaturowej wody w układzie Tych informacji szukaj w instrukcji instalatora lub na lokalnym forum dotyczącym tych kotłów. Zawsze zostaje zaproszenie serwisu lub przynajmniej kontakt z pomocą techniczną producenta kotła. U ciebie dodatkowym utrudnieniem mogą być te siłowniki sterowane termostatami pokojowymi, które odcinają instalację. Ustaw na termostatach pokojowych np 25C i zobacz jak bedzie układ pracował PS Można spróbować zmienić bieg na pompie kotła na niższy i krzywą na 0,9
jorgen01 Opublikowano 29 Października 2015 Autor #15 Opublikowano 29 Października 2015 Sprawdziłem pompę i nie ma na niej przełącznika biegów wiec prędkości nie mogę zmienić jest to piec dwufunkcyjny bez zbiornika wiec za dużo ustawieni on nie ma ale dzięki za spróbowanie mi pomoc .
tqlis Opublikowano 30 Października 2015 #16 Opublikowano 30 Października 2015 Wydaje mi się, że krzywa 1 przy podłogówce, to dużo za dużo. Przy 0 stopni na zewnątrz w podłogę podajesz wodę o temp około 42 stopnie. Wg wszelakich prawideł temp współczynnika powinna wynosić między 24-28 stopni. Może się mylę.
jorgen01 Opublikowano 30 Października 2015 Autor #17 Opublikowano 30 Października 2015 Nie mam podłogówki krzywa 1 jest dla grzejników ale piec to jakieś dziadostwo które jest ograniczone i nie mam dużego pola manewru i chyba już muszę dać sobie spokój . Krzywa 1 temp na termostacie stała 20 piec w nocy przy około 9 stopniach na zew włącza sie co koło 2-3 godziny na koło 10 - 15 min , już chyba lepiej ni dam rady ustawić po jak mu ustawiam na termostacie pok. histeryze 0.5 to zaczyna traktować kiedy chodzi 20 min
tqlis Opublikowano 30 Października 2015 #18 Opublikowano 30 Października 2015 Coś źle zinterpretowałem z tą podłogówką. Wracając do tematu. Aktualnie wałkuję temat podobny do Twojego. Ogrzewam ponad 200m, minimalna moc kotła, to 4,4kW. Ważne są przepływy w instalacji, więc najlepszym rozwiązaniem jest pozdejmowanie głowic, ale wtedy w niektórych pomieszczeniach może być za ciepło i nie będziesz miał możliwości sterowania. Wiadomo, stosujemy głowice, które w tym przeszkadzają. Dąż do tego, aby chociaż 3 grzejniki były odkręcone na maxa i w pomieszczeniu było komfortowo (za zwyczaj wybiera się grzejniki w największym pomieszczeniu). Owy komfort uzyskasz poprzez wybranie odpowiedniej krzywej. Tam, gdzie będzie za ciepło zredukuj głowicą. Innej opcji nie ma. Też przydatne może być kryzowanie grzejników, no bo skoro jest za ciepło przy otwartej na maxa głowicy, to woda krąży "szybko" i grzejnik jest za bardzo wydajny. Z autopsji wiem, że takie parametryzowanie kotła (redukowanie max mocy na co, wydajność pompy itp), instalacji trwa parę tygodni, tym bardziej jak jesteś "laikiem" (tak z resztą jak ja)
jorgen01 Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor #19 Opublikowano 23 Listopada 2015 Piec przestał traktować dopiero przy podniesieniu krzywej do około 1.6
jorgen01 Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor #20 Opublikowano 24 Listopada 2015 Kiedy temp na zewnątrz wzrasta znowu zaczyna traktować niestety piec dużo za duży kończę temat. Dzięki
marcinrr Opublikowano 4 Grudnia 2015 #21 Opublikowano 4 Grudnia 2015 witam! mam problem, nie mieszkam jeszcze a piec miałem ustawiony na funkcję antyzamarzeniową, kocioł to Vitrix TT + CAR v2 + sonda , w moim układzie 100% podłogówki instalator zamontował sterownik do pomp CO Tech ST-19 . Obecnie chcieliśmy grzać na min 10 st. Co się dzieje : kocioł rozkręca temp na kotle do 40st , sterownik ma załączyć pompy CO (dwie) przy 25st. Niestety działa z mocnym opóźnieniem i piec zdąży się wyłączyć zanim pompy odpalą i tak w kółko taktuje... jest na to jakaś rada ? póki co włączyliśmy pompy na sterowanie ręczne czyli praca non-stop ale nie po to montuje się taki sterownik http://www.techsterowniki.pl/pl/produkty/st-19/by nie działał jak należy... fotka przedstawia moją kotłownię i instalację -jeszcze bez zamontowanego sterownika ST-19.
mistalova Opublikowano 5 Grudnia 2015 #22 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Ten sterownik jest tutaj zbedny. Rozwiaxanie idealne to ustawienie kotla na prace czysto pogodowa, ustawienie odpowiedniej KG, pompy za sprzeglem na stale zasilanie, no i oczywiscie regulacja przeplywow na rotametrach. I jeszcze pytanie - sprzeglo jest ze wzgledu na dwie strefy grzewcze, czy pompa w kotle nie zapewnila wymaganych przeplywow?
marcinrr Opublikowano 5 Grudnia 2015 #23 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Kwestia instalacji to sprawa instalatora zaufalem mu i wg mnie wszystko jest poukładane ok. Pompy za sprzęglem wnioskuje dlatego ze jedna jest na parter druga na piętro w sumie podłóg mam ok 180m2 poza kotłownia wszędzie podlogowka. Co do sterownika - w momencie pozostawienia go w trybie ręcznym pompy idą cały czas a w automacie w momencie gdy temp osiągnie zadana powinny się wyłączyć by nie wychladzac instalacji czyż nie o to tu chodzi ?
mistalova Opublikowano 9 Grudnia 2015 #24 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Niestety nie. Do dwoch stref powinien byc DIM. Kotlownia jest zrobiona niezgodnie z wytycznymi projektowymi kotla. Ale jest szansa na bezkosztowe rozwiazanie problemu - jaki jest wymagany w projekcie przeplyw na petlach OP?
marcinrr Opublikowano 14 Grudnia 2015 #25 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Wymagany w projekcie przepływ ? Niestety tego nie wiem. Trochę się orientowalem ostatnio i faktycznie najlepszy byłby DIMv2 ale to koszt ponad 2 tyś zł ... Ponoć najlepszy byłby przekaźnik do tych pomomp co mam tylko nie wiem jaki i gdzie kupić takie coś . ktoś ma jakiś pomysł ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.