Gość Digitrax Opublikowano 1 Czerwca 2015 #26 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dzięki za fotkę rozwiało to moj obawy, spawanie OK :) ad 1. na wężownicy zbiornika CWU nie masz zaworu dławiącego, woda jest leniwa i płynie po najmniejszej linii oporu. Trzeba zasintalować na zasilaniu wężownicy zawór zasuwę przy pomocy, której ograniczysz przepływ przez bojler a za to więcej wody poplynie do obiegu CO. ad 2. najlepsze odpowietrzniki (moim zdaniem) to Flamco Pompę możesz także zainstalować w pionie będzie się szybko odpowietrzać.
LukeMike Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor #27 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dzięki. Jutro zorientuje się z tymi zasuwami. Jeśli ktoś miałby jeszcze opinie/radę o tym skośnym połączeniu pompy (w zanczeniu czy będzie ok) i/lub tym tercjalnie grzejącym grzejnikiem to będę wdzięczny.
kiminero Opublikowano 1 Czerwca 2015 #28 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Te kulowe zawory bojlera też da radę "zdławić". Zamknij jeden z nich na 1/3 przepływu. Tam w poziom filtra nie zmieścisz. Było pilnować.
LukeMike Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor #29 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Instalacja powinna być poprawiana według schematu poniżej za ok tydzień. 2 pytania do schematu. 1.Rozumiem, na to wskazuje logika i rysunek, że całość ma schodzić delikatnie w dół w stronę pieca. Jeśli tak to ile mniej wiecej tego spadku? Czy też powinien być zachowany idealny poziom (ze względu na zawór klapowy czy pracę pompy?). 2.Zakładam również, że pozycja zaworu kulowego ZA pompą nie ma znaczenia może być na tej równoległej ale można go przesunąć na prostopadłą schodzącą. Wolę zapytać żeby nie było niespodzianek. 3. Do poprawy jest również poziomowanie pieca, wczoraj był przestawiany wygląda to tak: Tył dotyka ziemi przód w powietrzu (wychodzi trójkąt) Macie pomysł czym to wypoziomować? Płyty chodnikowe? Wylewać betonu nie mam jak i kiedy. Jest jescze jedna kwestia, czy zamiast automatów valvexa wspomnianych powyżej (montowanych w pionie) można dać te odkręcane kluczykiem manualne odpowietrzniki Dziękuję.
Gość Digitrax Opublikowano 2 Czerwca 2015 #30 Opublikowano 2 Czerwca 2015 ad 1. Może być w poziomie jak i delikatny spadek w kierunku kotła. Zawór klapowy będzie wtedy delikatnie uchylony ale gdy włączy się pompa to skutecznie się zamknie. Nachylenie wystarczy 1 % czyli 1 cm róznicy poziomów na długości 1 m. Pompa będzie się sama idealnie odpowietrzać :)ad 2. Pozycja zaworu za pompą nie ma znaczenia. Ważne aby przed pompą filtr był w poziomie skierowany korkiem spustowym w dół.ad 3. Jak masz tydzień do ponownej przeróbki to ja bym odkręcił kocioł kupił worek samopoziomującej się wylewki i zrobił nowe podłoże.ad 4. Tak możesz zastosować tego typu odpowietrzniki. Standardowo są one instalowane w grzejnikach lecz na pionach także można.Prosze bardzo :)
LukeMike Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor #31 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Jescze raz dzięki. Odezwę się za tydzień jak już będzie po przeróbkach. Mam nadzieję że tym razem wszystko pójdzie ok, a tajemniczy grzejący do 1/3 grzejnik ruszy. Powiem szczerze, nie sądziłem, że instalacja CO może być tak stresująca, po wczorajszej wpadce całą noc sniły mi się te cholerne rury i zawory. Życzę wszystkim miłego długiego weekendu. Pozdrawiam.
LukeMike Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor #32 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Panowie, prośba o szybkie zaopiniowanie, panowie upierają się że można naprawić to tak, wygląda ok? Filt w poziomie, kolanko, drugie kolanko i wcięcie z dospawaniem
Gość Digitrax Opublikowano 8 Czerwca 2015 #33 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Działać będzie ale estetyka fuj :D Jak brakuje im miejsca to niechaj postawią pompę w pionie łącząc ją bezpośrednio z zaworem na dole. Nad pompa kolano w prawo, dalej filtr z zaworem i mają sporo miejsca na wspawanie w grubą rurę :)
LukeMike Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor #34 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Wielkie dzięki już wiem, ale wtedy pompa trochę za blisko komina nie będzie (BHP) :) ?
Gość Digitrax Opublikowano 8 Czerwca 2015 #35 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Będzie dobrze, pompa to nie plastelina nie roztopi się.
LukeMike Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor #36 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Instalacja zrobiona, grzeje poprawnie, wszelkie hippiczne analogie usunięte z ukladu, który być może nie wygra konkursu na napiękniejszy ruraż roku, ale najważniejsze że działa. Automaty usunięte. Ostatnie pytanie, nie że się czepiam, jak pompa startuje to mamy małe uderzenie na instalacji, wiadomo, domyka się zawór klapowy. Pytanie, czemu podobny dźwięk uderzenia słychać kiedy przełączam biegi na pompie? Dzwięk podobny do przechodzącego przez instalację bombla powietrza / uderzenia.
Gość Digitrax Opublikowano 8 Czerwca 2015 #37 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Nie wiem jaką masz pompę ale moja grundfosa 25/40 w chwili przełączania biegów wyłącza się na chwilkę, poprostu na przełączniku jest taka martwa strefa kiedy wirnik nie ma zasilania. N chwilę, więc spada ciśnienie za zaworem klapowym by ponownie się zwiększyć i klapka z uszczelką zamyka się i słychać uderzenie. Wstaw fotki.
LukeMike Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor #38 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Fotografie w załączniku (@Digitrax - opcja z pompą w pionie nie została zrealizowana, mimo wszystko dziękuję za szkic). Wygląda to tak (niestety już w izolacji): Mam nadzieję, że tym razem wszystko w miarę dobrze. Dojście do pompy wspawane z małym spadkiem. Filtr pompy wyczyszczony po pierwszym paleniu. Do rozwiązania zostały jeszcze dwa problemy, wypadnięte drzwiczki pieca (wewnętrzne) i ciągle blokująca się wajcha rusztu (przegarniaczy). Jeśli ktoś miał podobnie z przegarniaczami proszę dać znać.
AdamGuitar Opublikowano 9 Czerwca 2015 #39 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Grawitacja działa na tym zaworze klapowym (2") zwrotnym?
LukeMike Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor #40 Opublikowano 9 Czerwca 2015 @ Adamguitar. Nie miałem czasu sprawdzić, spróbuje dziś,.wczoraj testowaliśmy tylko z pompą. Raczej powinno działąć, na powrocie jest delikatny spadek (coś koło 1%) więć powinien być delkiatnie uchylony. A co, uważasz, że może być z tym problem, że nie będzie się otwierał?
LukeMike Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor #41 Opublikowano 9 Czerwca 2015 @ Adamguitar. Sprawdzone. Na wyłączonej pompie woda przepychana przez pompe i przez ZZ. Po odcięciu pompy zaworami woda pchana przez ZZ. Czyli grawitacyjnie wszystko grawitacyjnie. Ciągle próbuje ustalić czy naczynie wzbiorcze jest na powrocie czy na zasilaniu. Czy jest jakiś "patent" żeby to zobaczyć (np, że po rozpaleniu woda będzie szybciej ciepła itp.) Uprzedzając pytania, nie ma możliwościu dojścia po instalacji bez dzury w kartongipsie w łązience. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc, bez Waszego wkładu i wiedzy nie udałoby się.
LukeMike Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor #42 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Czy to norma, że oprócz dzwięku ZZ podczas startu pompy słychać "przelewanie się wody" lub delkikatne bulgotanie (ok sekundy)? Układ odpowietrzony, nie ma raczej skąd zasysać powietrza? Za każdym jednym razem podczas startu "bulgotnięcie"
Gość Digitrax Opublikowano 11 Czerwca 2015 #43 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Pompa musi ruszyć spory zład wody w instalacji, więc przez chwile wystąpić może kawitacja. Na jakim biegu pracuje pompa ? Moja 25/40 na 1 biegu napędza dwa piętra + strych w budynku w sumie 10 grzejników 2 i 3 płytowych.
LukeMike Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor #44 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Pompa pracuje na II biegu (35/45 z tego co pamiętam z instrukcji), ale dzwięki słychać również na pierwszym. Grzejnkiów jest 14, piwnica bez grzejników wys 2m + dwie kondygnacje po ok 2,80. Czy zjawisko kawitacji wygląda tak: spadek ciśnienia - zmiana fazy ciekłej na gazowa - wzrost ciśnienia - powrót do fazy ciekłej? Innymi słowy czy powietrze, które powstaje będzie zapowietrzać grzejniki lub wpywać negatywnie na łożyska ceramiczne pompy lub instalację czy też jest to proces zupełnie bez znaczenia.
Gość Digitrax Opublikowano 11 Czerwca 2015 #45 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Kawitacja występuje wtedy kiedy przed pompą pojawia się podciśnienie spowodowane np małym ciśnieniem statycznym. krótko mówiąc dzieje się tak kiedy woda nie nadąża z napływem do pompy i pęcherzyki powietrza zaczynają się wytrącać z wody. Zjawisko podobne występuje podczas pracy śruby okrętowej :)U Ciebie jest gruba rura przed pompą i filtr 1calowy. One nie stanowią problemu. Proponuję zmniejszyć bieg pompy. Nawet jeżeli pęcherzyki powietrza popłyną dalej przez kocioł to mają gdzie uciec > naczynie otwarte.Ja bym się tym nie przejmował bo jak sam zauważyłeś dzieje się to tylko podczas uruchamiania pompy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.