sambor Opublikowano 22 Czerwca 2015 #76 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zrób wg albo jednego, albo drugiego schematu , bez poprawek własnych lub hydraulika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor #77 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Widze ze tych TZM jest kilka rodzajów od 45 stopni do 65 stopni. Dla mojej instalacji wystarczający bedzie ten 55 stopni tak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 24 Czerwca 2015 #78 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Tak, 55C to będzie OK, ale pamiętaj że na kotle będziesz musiał ustawić min 60C - czyli trzeba termostaty na grzejniki wstawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor #79 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Oczywiście na grzejnikach będą zawory termostatyczne jak radziłeś:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor #80 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Możecie doradzić który zasobnik wybrać?? http://sklep-podgrzewacze.pl/galmet-sgw-l-p-120-wymiennik-c.w.u.-dwuplaszczowy-poziomy-20-124700.html http://sklep.bomex.com.pl/wymienniki/wymienniki-podwójna-wężownica/galmet-sgw(l)-120l W sumie to ok 100 zł różnicy. Warto dopłacać? Jest odczuwalna różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Czerwca 2015 #81 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Jak robisz wg postu #62 to wystarczy ten tańszy, droższy ( dwupłaszczowy) może pracować na grawitacji, co u ciebie raczej się nie zdarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor #82 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Czyli czy lato czy zima pompa bedzie musiała caly czas pracować? Instalator twierdzie ze bojler bedzie pracował na grawitacji i twierdzi że możliwe że instalacja c.o. tez bedzie pracowała na grawitacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Czerwca 2015 #83 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Jak przez cały czas? Tylko wtedy kiedy kocioł grzeje wodę lub CO. Kupujesz zasobnik tańszy, ale on na grawitacji nie pójdzie, podobnie jak na grawitacji nie będzie działać układ z zaw 3-D - piszę ci o tym pd 2 strony, a ty nadal: grawitacja!. Jak chcesz oszczędzić to kup tańszy zasobnik, drugą pompę za 100 do grzania CWU, lub daj do grzania CWU rury Cu28 , zasobnik dwupłaszczowy i jak hydraulik nic nie s....li to masz grawitację. Tu nie ma nic za darmo - albo tak, albo tak. Do kotła z podajnikiem lepiej dać układ pompowy - wtedy jest jakieś sterowanie całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor #84 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Do grzania C.W.U beda właśnie rury 28. Nie chce oszczedzac pytam tylko czy warto dac 100 wiecej bo nie wiedzialem czy jest znaczna różnica miedzy plaszczowym a z wezownica. Aha to juz rozumie jak jest zawór 3 d to nie zadziała to na grawitacji. No Tak instalator mowil ze na grawitacy to by chodziło na Tym Twoim koncowym schemacie. Kocioł bedzie bez podajnika. W kotle bedzie palone drewno a zima drewno z weglem. Ja nie chce na siłe zeby to chodziło na grawitacji. Wiem ze nie ma nic za darmo chodzio to ze chce sie jak najwiecej dowiedziec o dzialaniau instalacji zeby mamie wytlumaczyc jak ma to obslugiwac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Czerwca 2015 #85 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Jak masz mieć palone węglem/ drewnem to warto dać bojler dwupłaszczowy z miejscem na montaż grzałki el. i podłączyć trochę inaczej - tzn dać ręczne obejście zaw 3- D i pompy - wtedy w lecie działać będzie grawitacja, lub grzać w lecie CWU elektryką. Schemat poniżej, oczywiście zawór za pompą też musi być zakręcony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor #86 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Grzałka elektryczna odpada. U nas zawsze bylo palone calym rokiem zeby ciepla woda byla. Wiec i tu tak musi byc. Ok dzieki za schemat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor #87 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Sambor mozesz polecic alternatywe dla TZM bo w znajomych hurtowniach nie maja tego zaworu no chyba ze ze sklepu internetowego zamowie. Mozesz polecic jakies zestawy zaworow termostatycznych katowych? Chcialem kupic danfoss z glowicami panda, ale tez braki maja w hurtowniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 2 Lipca 2015 #88 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Zamów w necie np tu http://www.skleparmatura.pl/esbe/akcesoria/17497.html Dobre są zawory Heimeier-a lub Herza i kupować w necie. Może pod tym pierwszym adresem mają wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor #89 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Instalacja prawie skonczona dzis w koncu przyszedl Tzm. Mam jeszcze pytanie bo do naczynia wyrownawczego idzie rura cu 28 ale wejscie w naczyniu jest 3/4 cala. Moze tak byc czy to jest zle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 13 Lipca 2015 #90 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Powinno być wejście 1", ale jak nie znajdziesz, to może przerób ( wspawaj mufę 1") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor #91 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 No wlasnie juz jest zamontowane i skrecone. Trzeba by zbiornik zdemontowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #92 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Instalacja skonczona troche nie do konca wg schrematu i niepokoi mnie to ze rura zasilajaca zbiornik c.w.u robi sie szybko goraca a powrot dluzszy czas jest zimny niezaleznie czy pracuje pompa czy nie. Rura do naczynia wzbiorczego tez robi sie szybko goraca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIQ Opublikowano 20 Lipca 2015 #93 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Na pierwszym zdjęciu zawór drugi od lewej podczas pracy pompy powinien być zamknięty. Gdy jest otwarty, pompa tłoczy wodę przez bajpas, reszta instalacji natomiast próbuje pracować grawitacyjnie. Dlatego jest bardzo wolny przepływ wody przez bojler. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #94 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 No wlasnie tak myslalem. A jak zamkne ten zawor i wylacze pompe to grawitacja nie zadziala bo zawor 3 d nie pusci dobrze mysle? Wg mnie zen zawor wogole jest nie potrzebny w takiej sytuacji bo mialy byc zawory przep zaworem 3d i pompa zeby to recznie obejsc zeby to sie krecilo na grawitacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIQ Opublikowano 20 Lipca 2015 #95 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Wszystko, co napisałeś o pracy instalacji jest prawdą. To o zaworach, które powinny być, a ich nie ma, już niekoniecznie. Instalacja jest przełączana ręcznie do pracy z pompą lub grawitacyjnej i taką by pozostała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #96 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 To jak wtedy zrobic zeby to grawitacyjnie pracowalo a jak z pompa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #97 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Juz chyba rozumiem. Jak zamkne zawor to wtedy instalacja powinna pracowac z pompa a jak zawor otwarty to moge wtedy pompe wylaczyc i instalacja powinna pracowac grawitacyjnie? Dobrze mysle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 20 Lipca 2015 #98 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Arku chyba trochę inaczej wykonałeś tę instalację - niż ustalono w poście#83 . Widzę tam dodatkowe rury PP - co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1986 Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor #99 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Niestety nie bylo mnie w momencie jak instalator wykonywal instalacje. Rury pp sa do zasilenia kotla i bojlera w wode i potem z bojlera do domu do cieplej wody bo instalator mowil ze miedz reaguje z woda w jakis sposob i ze lepiej w pp puscic c.w.u. Instalator mial wydrukowany schemat jak ustalilismy, ale zrobil troche inaczej. Sambor co sadzisz o tej instalacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 20 Lipca 2015 #100 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 Tu mogą być problemy na grawitacji. Brak filtru przed pompą i zaworów odcinających pompę Jeżeli masz napełnianie układu przez tą rurę PP to za zaworem kulowym a przed trójnikiem musi być zawór zwrotny, inaczej może dojść do skażenia wody pitnej. A TZM to jaki dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.