Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jeśli piszę w złym dziale i naruszam regulamin proszę o wyrozumialość.

 

Piec jaki posiadam to Skamet typ skam [jeśli nie można proszę usunąć link]- http://www.skamet.com/skam.html

 

palę głównie węglem, opis poniżej, węgiel jest bardzo smolisty i dlatego chcę coś zmienić.

WĘGIEL KAMIENNY ORZECH

ORZECH II SOBIESKI

GRANULACJA: 25-60 MM

WARTOŚĆ OPAŁOWA POWYŻEJ 21 500 KJ/KG

POPIÓŁ: 6-12%,   SIARKA: MAX.1,2%

Dom jest nie ocieplony, z pustaków żużlowobetonowych [chyba tak te pustaki się nazywa], dach i poddasze również- niestety tu jest duża strata ciepła, ale mam w planach to zmienić- zacznę od styropianu [15cm?] na poddaszu + wylewka. Dom jest dość spory, około 10 na 11m, 3 piętra [dwa ogrzewane, poddasze nie ogrzewane].

 

Piszę ponieważ dzisiaj "przetestowałem" metodę górnego palenia i mam kilka pytań.

 

Wcześniej paląc standardową metodą, czyli rozpalasz i szuflujesz co parę godz.. piec nagrzał się do temp 60stopni w ok. 30 min.

Przy metodzie górnego palenia dziś trawło to ok półtorej godziny [od czasu zapalenia rozpałki], czy to normalne? Czy jest możliwość szybszego zagrzania instalacji?

 

Kolejny mój problem to utrzymanie temperatury w okolicy 60,70 stopni- bez zakręcenia lufciku za piecem nie mam możliwości inaczej ograniczyć wzrost temperatury, przy piecu wyłączona dmuchawa i zamknięte drzwiczki.

 

chciałbym standardowo utrzymać temperaturę pieca na ok 60 stopni, lecz jak mogę to zrobić innymi sposobami prócz zamyknia lufciku [bo w tej metodzie nie zalecają tego?].

 

Prosiłbym o rady i z góry dziękuję.

Opublikowano

Po pierwsze węgiel masz dobry do palenia od góry ( nie jest wcale smolisty) to typ 31.2 płomienny.

Po drugie metoda palenia od góry to metoda bardzo powolnego spalania, ale ciągłego tak by nie trzeba było grzać kotła do 70 stopni a później blokować przez zamykanie szybra.

Po trzecie szyber ( czy jak piszesz lufcik) powinien być cały czas otwarty.

Po czwarte, jeśli kocioł ma zamontowany wentylator to przejdź na ciąg naturalny regulowany miarkownikiem.

Wygrzej porządnie dom poprzez ciągłe palenie od góry , a szybko zauważysz różnice w temperaturze w domu i przy ilości węgla potrzebnego do dziennego spalania.

Ociepl dom, ale przy grzaniu się tym bardzo nie przejmuj. Ja też mam nieocieplony stary dom i potrzebuję tylko 18-20kg węgla dziennie by palić non stop i mieć ciepło.

Opisz swoje dotychczasowe cykle palenia, ile razy dziennie, przez jaki czas i jaka ilość węgla potrzebna do ogrzania domu ( dzienna).

W miarę nabrania wprawy w nowej metodzie i oczywiście doświadczenia będziesz mógł się cieszyć ciepłem w domu przy sporych oszczędnościach.

polecam stronę czysteogrzewanie. tam znajdziesz wiele ciekawych informacji na temat palenia od góry

 

pozdrawiam 

 

resq

Opublikowano

Po trzecie szyber ( czy jak piszesz lufcik) powinien być cały czas otwarty.

Po czwarte, jeśli kocioł ma zamontowany wentylator to przejdź na ciąg naturalny regulowany miarkownikiem.

...

 

Opisz swoje dotychczasowe cykle palenia, ile razy dziennie, przez jaki czas i jaka ilość węgla potrzebna do ogrzania domu ( dzienna).

W miarę nabrania wprawy w nowej metodzie i oczywiście doświadczenia będziesz mógł się cieszyć ciepłem w domu przy sporych oszczędnościach.

polecam stronę czysteogrzewanie. tam znajdziesz wiele ciekawych informacji na temat palenia od góry

 

pozdrawiam 

 

resq

 

Właśnie w tym problem że jeśli szyber mam cały czas otwarty, temperatura cały czas wzrasta- dmuchawa wyłączona od 60 stopni, oraz wszystkie drzwiczki zamknięte, więc podejrzewam że nie powinna wzrastać.

 

Przejść na ciąg naturalny raczej bez modyfikacji się nie obejdze bo ja drzwiczki od popielnika mam pełne, uszczelnione- jak wygląda mój piec podałem link w pierwszym poście.

 

co do obliczeń, jeszcze takich nie robiłem- kończyło się na tym że oceniałem "ile węgla w tym sezonie spaliłem" - postaram się zrobić.

 

Tak u mnie przebiegało palenie w piecu do dziś:

U mnie palenie w piecu zaczyna się koło godziny 15 - bo o tej godz jest pierwszy domownik - rozpalam w piecu i staram się dobić do 60 i tak utrzymać temperaturę, do godz 21 [z hakiem] dorzucane jest z ok 4,5 razy po dwie trzy łopatki [średniej wielkości, bliżej jej do łopaty budowlanej] i tak potem wszystko zamknięte wypala się do końca.

 

  Właśnie dzięki tej stronce [czysteogrzewanie] zainteresowałem się tym tematem, ta opcja jest dla mnie komfortowa, bo wystarczy parę razy dojrzeć do pieca, ale właśnie zastanawiam się jak zatrzymać temperaturę na ok 65 stopniach.

Opublikowano

Czy wentylator ma klapkę ? Zakładam , że po wyłączeniu wentylatora piec "ciągnie" powietrze przez dmuchawę ?

Właśnie w tym problem że jeśli szyber mam cały czas otwarty, temperatura cały czas wzrasta- dmuchawa wyłączona od 60 stopni, oraz wszystkie drzwiczki zamknięte, więc podejrzewam że nie powinna wzrastać.

 

  Właśnie dzięki tej stronce [czysteogrzewanie] zainteresowałem się tym tematem, ta opcja jest dla mnie komfortowa, bo wystarczy parę razy dojrzeć do pieca, ale właśnie zastanawiam się jak zatrzymać temperaturę na ok 65 stopniach.

Opublikowano

 Masz nieszczelny piec albo zaciąga Ci powietrze przez klape dmuchawy. Gdyby bylo szczelne to bez powietrza piec samoistnie by wygasł a Tobie podbija temperature.

Opublikowano

Witam dokup klapke wlotu powietrza do dmuchawy ja mam taka dmuchawe z tym ze mam jeszcze klapke na wylocie powietrza taka z ciezarkami a ta od wlotu mam przyslonieta na ok. 1cm i zasyp ok12 kg pali sie przy obecnych temp. Ok 11-12godzin.

Sprobuj zakleic np tasma wlot zostaw przeswit ok 1,5 cm moze nie bedzie bardzo podbijal temperatury i przy okazji bedzie dluzej sie palic obroty w miare mozliwosci najnizsze.post-60749-0-14486600-1423095009_thumb.jpg

Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega napisał, taka przesłona na dmuchawie robi robotę, u mnie po zainstalowaniu takiej przesłony w ogóle zaczęła działać regulacja temperatury, bo wcześniej na węglu lub suchym drewnie to do 85 stC dochodziło przy ustawionych 60stC. Szczelinę trzeba dobrać eksperymentalnie i zawsze brać poprawkę na siłę wiatru.

Opublikowano

Nie chce być kontrowersyjny ale dmuchawa to samo zło. Sam kiedyś używałem , fakt , że sterownik miał algorytm PID ale gdy zasyp się dopalał to dmuchawa wychładzała mi piec.

Opublikowano

No dmuchawa nie jest wskazana do węgla, ale są pewne sytuacje, że trochę ratuje sprawę (np. słaby ciąg kominowy).

Opublikowano

U mnie dmuchawa nie jest potrzebna. , ale to nie ja decydowałem o zakupie w tamtych czasach. Teraz gdy przeszedł obowiązek na mnie to patrząc jaki silny jest ciąg , uważam że zbędna jest dmuchawa (ostatecznie pomaga rozpalić piec).

Dmuchawe wyłączam zawsze na noc ponieważ przy spadku temperatury próbuje na siłę podnieść temperaturę - a nie ma opcji by włączyła się jak przez np 10 minut temperatura się nie podnosi.

 

Z dmuchawą zrobiłem tak że blachą zamknąłem całą szczelinę od dmuchawy, a z drugiej strony (silnika) zostawiłem (bo u mnie jest pełna szczelina po jednej i drobne szczeliny wokół silnika), 230342edbdb0a4e582ebe1876460e4b6.jpg

aktualnie temperatura cały czas trzyma się na 60 stopniach czyli tak jak chciałem.

 

 

Jeszcze zastanawiam się jak uszczelnić tą klapkę wybuchową przy drzwiczkach wsypu, bo tam słyszę ciąg powietrza.

 

Czas w jaki piec osiągnął temperaturę to ok 60/70 minut - czy to jest dobry czas patrząc na to że mam w domu grzejniki żeliwne starego typu?

 

Wysłane z eS czwórki

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Jeszcze zastanawiam się jak uszczelnić tą klapkę wybuchową przy drzwiczkach wsypu, bo tam słyszę ciąg powietrza.

 

przy paleniu bez automatyki, tędy jest podawane PW

Opublikowano

Poszukaj w tematach o kierownicy powietrza wtórnego (KPW). Ta klapka bardzo Ci się wtedy przyda. Jak masz narzędzia w domu i chęci do pracy to możesz wywalić dmuchawę w ogóle a w jej miejsce możesz dorobić sobie normalną klapkę. Wtedy dokładasz miarkownik w mufkę od termometru i masz półautomat :)

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Nie będę zakładał nowego tematu bo uważam to za zbędne.

 

Awaryjnie chciałbym się zapytać o polecany przez was piec Dolnego spalania.

Aktualny przeszedł dwie dość poważne powodzie (był zalany do 1/3 wysokości) i prawdopodobnie gdzieś zaczyna przeciekać (do tego w tym roku zamarzł mi zbiornik wyrównawczy nie wiem jakim cudem, prawdopodobnie zapowietrzył się tuż przed zbiornikiem) i dlatego szukam najlepszego modelu pieca dla mnie.

Postanowiłem wybrać piec z dolnym spalaniem ze względu na możliwość ciągłego palenia, cenę jaką chce przeznaczyć to ok 3000 zł (lekko ponad).

 

Tutaj obliczenia na jednym z kalkulatorów:

cieplowlasciwie.pl/wynik/14o2

 

Ściany zewnętrzne nie są ocieplone, ale podobno jest coś (styropian nie wiadomo jakiej grubości) pomiędzy pustakami (pianioki czy jakoś tak) na poddaszu jest położony styropian pod wylewke 2x po 5cm na zakładkę, ale jeszcze wylewki brak, strop nie mam pojęcia jak jest zabezpieczony, a nie mam kogo się dowiedzieć niestety.

 

Aktualnie piec jest z górnym wylotem powietrza (górne palenie czy spalanie?) o pojemności 2.0 m2 i mocy 20kw.

 

Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy w tym kalkulatorze polecana moc uwzględnia ogrzewanie bojlera wodnego(ok 100l), jakiej mocy szukać?

 

Dodam że w niedługim czasie planowane jest zamieszkanie poddasza(aktualnie nie ogrzewane i nie użytkowane) co napewno będzie trzeba uwzględnić przy wyborze pieca.

 

Aktualnie od kilku lat pale takim węglem:

WĘGIEL KAMIENNY ORZECH

ORZECH I SOBIESKI

 

GRANULACJA : 40-100 MM

 

WARTOŚĆ OPAŁOWA POWYŻEJ 21 500 KJ/KG

 

POPIÓŁ : 6-12 % SIARKA : MAX. 1,2 %

 

ORZECH TO WĘGIEL O UZIARNIENIU NAJBARDZIEJ KORZYSTNYM

DO STOSOWANIA W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH

WE WSZYSTKICH TYPACH PALENISK RUSZTOWYCH

 

Jeśli potrzeba jeszcze jakiś informacji postaram się je przekazać i proszę o pomoc.

Opublikowano

Musisz doliczyć na podgrzanie wody 0,5 KW na osobe. Pozdrawiam

Opublikowano

Czyli przy patrząc na to że muszę dodać ok 3KW.

Wiec będę szukał coś około 16, 17 KW.

Myślałem o tym ponieważ jest sprzedawany na terenie Małopolski a chciałbym przed kupnem obejrzeć.

czysteogrzewanie.pl/ranking-kotlow/ksgw-zgoda/

 

 

A jeśli chodzi o planowane zamieszkanie poddaszy?

Oczywiście wtedy cały dach będzie musiał być ocieplony więc dużo większej mocy chyba nie będzie?

Opublikowano

Ja bym nie doliczal tych dodatkowych kw na grzanie cwu. Strona ciepłowlasciwie.pl podaje moc kotła przy największym zapotrzebowaniu przy -20. Do ciaglego grzania cwu nie potrzeba 3kw energi.

Opublikowano

A jeśli chodzi o dodatkowe piętro do ogrzania tak jak pisałem? Planowane w niedługim czasie jest go zrobić i zamieszkać.

 

I kolejne, który polecany piec do takiego węgla.

Myślałem o :

KSGW ZGODA

MPM DS.

Opublikowano

Może zastanów się nad jakimś podajnikowcem?

Opublikowano

Zastanów się dobrze na zasypowym kotłem czy nie lepiej podajnik. W zasypowych raz na dzień musisz iść a podajnik nawet jechać gdzieś to zasypujesz i jedziesz gdzie chcesz. Moim zdaniem dołożyć 3 tys i mieć spokój. Ja popełniłem najgorszy błąd, że kupiłem zasypowca teraz czekam jak padnie ten to podajnik napewno będzie.

Opublikowano

lepszy mpm ds 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.