Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam posiadam dom 130m2 z garazem (nie ogrzewany) i poddaszem, ocieplone sciany  styro 12cm wylewka styro 10cm poddasze welna 20cm . 65m2 podlogowki  10 grzejnikow alu, dwie drabinki w lazienkach, cwu 120l kociol 19kw gorniak na naturalnym ciagu i elektronicznym miarkowniku o takim przekroju

 

Glowne paliwo to drewno w wiekszosci dab i sosna w duze mrozy sypne wegiel  ,pale w nim od gory z PW i KPW temp spalin 160- 250 oC zadana 62 start pompy od 50  niestety palenie w ten sposob jest problematyczne wiadomo jak jest z podlkadaniem w GS druga sprawa to brak stalopalnosci i kiszenie w podtrzymaniu, wylozylem zasyp szamotem niestety po tygodniu na sciankach pojawila sie duza ilosc rdzy.

 

Zdecydowalem sie przerobic go na ds wedlug opisu kolegi dikij pietia niestety pojawily sie problemy  w postaci duzej ilosci dymu w komorze zasypowej ( malo widoczny dym z komina) slabego palenia bez efektu "odrzutowca" i rozbujaniu kotla, wymiennik czysty , zalaczenie podlogowki powodowalo spadek temperatury na piecu, czyli mala moc palnika temperatura spalin nie przekraczala 160 stopni piec dobija ledwo do 40 stopni po kilku godzinach palenia .na drugim zdjeciu na zolto to szamot, zdecydowalem sie wywalic cegle z dysza i palenie sie poprawilo piec zaczal dudnic ;) neistety pojawij sie kolejny problem, zeby kociol nabieral temperatury spaliny musza miec ponad 300 stopni i dalej jest problem z nagrzaniem cwu jak dziala pompa podlogowki i dobiciem do zadanej .Czy mozna wykrzesac cos z tego pieca ? czy tylko palenie (kiszenie opalu) od gory?

post-45092-0-79739600-1422091404_thumb.jpg

post-45092-0-51583900-1422092348_thumb.jpg

Edytowane przez Ryszard
Opublikowano

Po pierwsze - szamotkę z tylnej ściany przestaw przed opołomkę. Teraz ona po prostu nie działa, gdyż spaliny zanim do niej dolecą schładzają się na rurze z wodą. To niezdrowe zarówno dla rury jak i spalin ;) Po drugie, o ile zachowałeś na rysunku proporcje, to moim zdaniem za bardzo zmniejszyłeś palenisko - zbyt mało opału jednocześnie gazuje na ruszcie wytwarzając zbyt mało gazów do spalenia w palniku. Pamiętaj, że moc kotła zależy głównie od powierzchni rusztu. Tak więc cofnij dół zjeżdżalni bliżej drzwiczek zasypowych. Zacznij od tego drugiego. To ma w tej chwili największy wpływ na moc kotła. Położenie szamotki ma wpływ na jego trwałość i czystość spalin. Trochę też moc, bo wiadomo. czyste, dopalone spaliny = pełen odzysk ciepła z opału. 

Opublikowano (edytowane)

Witam dziekuje za odzew co  do rysunku to nie trzyma wymiarow  ;) chcialem zobrazowac jedynie polezenie oplomek i przekroj  wymiary mam takie jak przewidzial dikij . Jak przesune tylna cegle to bede musial pojechac do przodu ze wszystkim a wtedy juz nic nie wrzuce do pieca wymiar rusztu po zrobieniu zjezdzalni to szer 19 glebokosc 15 .Najlepsze jest to ze po wyjeciu szamotki z dysza piec dostaje kopa z komina prawie zero dymu ale trzeba go bujnac do ponad 300 stopni zeby zagrzal cwu a  temperatura na piecu to 50stopni i za nic nie mozna jej dobic do zadanej (62) teraz problem jak poprawic odbior ciepla przez piec ,dodam ze mam juz zrobione zawirowacze  

tutaj oryginal projektu z moimi zmianami 

post-45092-0-93129000-1422105792_thumb.jpg

Edytowane przez rumunn9r
Opublikowano

Kol. @ Dikij.Petia tutaj nie zagląda,proponuję zatem abyś przeniósł dyskusję na wątek gdzie często zagląda.

Na pewno coś sensownego doradzi,tym bardziej że to jego dzieło i ma doświadczenie w użytkowaniu tego palnika.

 

Mimo wszystko spróbuj zwiększyć gł. rusztu do 19 cm.

Bardzo ważny jest opał(granulacja i kaloryczność)

Znajdziesz pasjonatów spalania w DS tutaj:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?195149-Ekonomiczne-spalanie-paliw-sta%C5%82ych/page98&highlight=ekonomiczne+spalanie+paliw+sta%C5%82ych

Opublikowano

Ok napiesze jeszcze w tym watku ale licze takze na wasza fachowa pomoc ;)jakie rozwiazanie byscie polecili do kotla takiej konstrukcji ?

Opublikowano (edytowane)

juz to zrobilem kocio startuje jak f16 ale co z tego jak trzeba bujac go ponad 300stopni zeby dobil do 50stopni i zagrzal CWU wciaz jest problem z odbiorem ciepla wytworzonego przez palnik ,oplomki jak i wymiennik czysty bez smoly ,w wymienniku 2szt zawirowywaczy

Edytowane przez rumunn9r
Opublikowano

chodzi ci o cegle ktora ma otwory PW? na chwile obecna przegroda jest na wysokosci cegly czyli 11,5 cm? nadal trzeba bujac piec zeby cokolwiek ogrzac co bedzie jak dowali mrozu?

Opublikowano

Po wyjeciu jakby mnie ssalo ten plomien ;(

Opublikowano

Klocki debowe 5x5x15 do 20cm i oflisy sosnowe zrzynki z tartaku

Opublikowano

Witam dziekuje za odzew co  do rysunku to nie trzyma wymiarow  ;) chcialem zobrazowac jedynie polezenie oplomek i przekroj  wymiary mam takie jak przewidzial dikij . Jak przesune tylna cegle to bede musial pojechac do przodu ze wszystkim a wtedy juz nic nie wrzuce do pieca wymiar rusztu po zrobieniu zjezdzalni to szer 19 glebokosc 15 .Najlepsze jest to ze po wyjeciu szamotki z dysza piec dostaje kopa z komina prawie zero dymu ale trzeba go bujnac do ponad 300 stopni zeby zagrzal cwu a  temperatura na piecu to 50stopni i za nic nie mozna jej dobic do zadanej (62) teraz problem jak poprawic odbior ciepla przez piec ,dodam ze mam juz zrobione zawirowacze  

tutaj oryginal projektu z moimi zmianami 

 

Musisz wiedzieć, że palnik Dikij.Pietji został skonstruowany do konkretnego kotła pracującego w konkretnej instalacji. Tamen kocioł jest zupełnie inny od Twojego (kocioł PIetji to Seko N24, czy jakoś tak).  Wiele kotłów ma na tyle odmienną konstrukcję, iż zastosowanie tego rozwiązania jest w zasadzie niemożliwe. Przykładem jest mój kocioł. Też byłem zafascynowany tym palnikiem, ale po pierwszych próbach okazało się, że do mojego kociołka zupełnie się nie nadaje. Wypracowałem własne rozwiązanie, po dzisiejszym rozpaleniu wydaje mi się, że jestem bliski sukcesu, ale nie to jest tematem. Skoro po wyjęciu szamotki kocioł dostaje kopa, to ją wyjmij. Wiem, że do takich kombinacji  warto mieć jakieś tam podstawy z mechaniki płynów`ale postaraj się znaleźć rozwiązanie dla Twojego kotła. 300 st. C spalin przy rozpędzaniu to nie tak źle. U mnie jest podobnie. Ile miałeś wcześniej? Na wyjściu z palnika masz ok. 1300, więc sporo jest odbierane. Jeśli masz solidny komin, to popatrz co będzie jak dłużej potrzymasz kocioł w takim stanie i wtedy wyciągaj dalsze wnioski.

Opublikowano

Palisz w większości drewnem,dlatego należy inaczej podawać powietrze.

Do spalania drewna należy zakryć ruszt szamotem zostawiając 2-3 cm szczelinę przed palnikiem(tędy będzie podawane pow. w małej ilości przez popielnik)

Najwięcej pow. należy podawać na stałych nastawach przez drzwiczki zasypowe (regulowana klapka) oraz otworami wywierconymi w drzwiczkach rusztowych, 4-5 otworów fi 10-12 (można to zrobić na zasuwce,żeby w przypadku palenia węglem zamknąć tędy przepływ pow.)

Tak jak na schemacie poniżej.

Wielkość gardzieli palnika musisz dobrać doświadczalnie.

 

 

post-50212-0-50875600-1422180945_thumb.jpg

Opublikowano

mam troche zaprawy szamotowej i mam zamiar odlac takie cos jak sie sprawdzi to zrobie to z bos135 poprawki mile widziane ;)

 

 

post-45092-0-96297000-1422215569_thumb.jpg

  • 6 lat później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Odświeże tema bo chociaż stary to na czasie, bynajmniej w moim przypadku. Czy sprawdziła ci sìę ta konstrukcja którą w wostatnim poście zobrazowałeś? Mam identycznej konstrukcji kocioł jak twój. Chce go przerobić na dolniaka, pale praktycznie tylko drewnem. Co byście mi doradzili? Troche jestem zielony w temacie,  jak by ktoś mi z powyszych schematów zobrazował szczegóły któro to palnik a któro dysza bym był bardzo wdzięczny. Ogólnie to już dokonałem w kotle małych przeróbek z przegrodą z blachy i otworem przy ruszcie 9x20cm i dwiema cegłami z szamotu za przegrodą w odległości ok 5cm od przegrody. Ale efekty takie sobie. Jak wymiennik był zasmolony tak i jest, jak dymił to i dymi, no może troche mniej. Chciałbym to pożądniej zrobić a nardzo nie wiem jak. Brak mi podstawowych info jak to wmiare prawidłowo wykonać. Dlatego prosze o pomoc i sugestie. Tak jak pisałem, kocioł identycznej konstrukcji jak rumunn9r

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.