Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ten temat by zdobyć wiedzę na temat budowy grzejnika (kaloryfera). Jak wpisuję hasło "budowa kaloryfera" w wyszukiwarkach to wszystkie drogi prowadzą na siłownię  :D . Pewnie by mi się przydała ale to innym razem. Wiedza ta jest mi potrzebna ponieważ chciałbym zbudować (wyspawać) grzejnik pokojowy z rur wg własnego projektu. Mam w domu puste miejsce do podłączenia i od lat nie mogę dopasować grzejnika który uzupełniłby wnętrze (jako element dekoracyjny) i dodatkowo dogrzał powierzchnię. Te gotowe które mi się mogłyby podobać kosztują fortunę :( .

Jaki mam pomysł?

Chciałbym by grzejnik składał się z powyginanych rurek które przypominałyby pnącza fasoli w dużej skali lub coś na podobieństwo ogrodzenia ambasady Holandii.  

post-61556-0-67800000-1420795940_thumb.jpg

to tak poglądowo. Jak ktoś będzie chciał mi pomóc to zrobię wstępne rysunki. 

Zastanawiam się czy jest to możliwe, a jezęli tak to jak łączyć rurki by przepływ był skuteczny i grzejnik spełniał swoją rolę. Wymiary całej instalacji chciałbym zmieściś na powierzchni szer. - 120 cm, wys. - 250 cm.

Czy jest to do zrobienia?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz zrobić szkic, i wtedy podyskutujemy - ja np zamawiałem grzejniki łazienkowe ze stali nierdzewnej - 0,8 x 1,8m  i bez problemu działają już ok 10lat- tam rurki wyginane były fi zewn 18 , kolektory zbiorcze profile zamknięte prostokątne 30 x 40, zasilanie z góry po przekątnej.

Z czarnej stali też można coś takiego zrobić, tylko rurki mają wtedy grubsze ścianki, 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zielonego pojęcia jak wygląda budowa grzejnika  :( . W załączeniu poglądowy szkic schematyczny który powstał w mojej wyobraźni. Zasilanie mam wychodzące z podłogi - rurki w rozstawie 5 cm. Czy moje myślenie o zasadzie działania jest poprawne? Zasilam tak by gorąca woda była doprowadzona od góry. Czy muszę stosować jakieś skomplikowane elementy (kryzy, zaworki, zaworu) wewnątrz by wyregulować przepływ ciepłej wody do poszczególnych rurek? Czy muszę części rurek powyżej górnj rurki zasilającej odcinać ta by nie powstawały tam poduszki powietrzne? Załączony rysunek jest schematyczny. W efekcie końcowym chciałbym by rurki były powyginane jak łodygi fasoli. Główne łodygi chciałbym wykonać z rur o średnicy wewn. ok 1,5 cala. Ważne dla mnie jest w których miejscach i jak muszę je połączyć by grzjnik spełniał swoją termiczną rolę. Pozostałe elementy będą wykonane z cieńszych rurek, prętów i blachy z której będą liście ;). 

Nie wiem czy załącznik będzie czytelny.

post-61556-0-23648600-1420961109_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki odręczny niezbyt ładny rysunek. Na zielono zaznaczyłem rurki grzewcze. Najlepiej jakby nie było połączenia poziomego górą (czy jest to możliwe?). Jeżeli jest konieczne tak jak na rysunku w poprzednim poście to jakoś od tyłu wplotę. Ogólnie zamysł jest taki  ^_^ .

post-61556-0-37797300-1420964676_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie grzejnika od góry - ciepła woda z pominięciem dolnego kolektora (łączącego wszystkie rurki) wszystkie rurki muszą być połączone u góry, co pozwoli doprowadzić do nich ciepłą wodę, jak i usunąć powietrze. Kolektor górny - zasilający nie musi być poziomy lecz należy uwzględnić możliwość odpowietrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są 4 gałęzie to dwoma puść zasilanie a dwoma powrót, na górze powinien być kolektor poziomy a odpowietrzniki niestety na  samej górze wszystkich pionowych. można je ukryć w zabudowie .

Górny kolektor może być z tyłu grzejnika i robić jako wieszak. wtedy z przodu tylko widać te łodygi + liscie.

Rury daj raczej 3/4", wtedy jest większa powierzchnia grzewcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może tak będzie dobrze? Główne rury pionowe chciałbym dać tak jak pisałem 1 i 1/2" (1,5") a łączniki po skosie 1/2" (lub 3/4"). Czy to można nazwać górnym kolektorem? Jak to wygląda, może być? Powierzchnia grzejna jeszcze się zwiększy dospawanymi elementami stalowymi. Oczywiście odpowietrzenie zrobimy na wszystkich czterech rurach. 

post-61556-0-85184600-1420991313_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie narysowałem a teraz widzę schody. Mogę pokombinować i pokręcić rurami a potem zamaskować. Tutaj nie bardzo mam pomysł, bo nawet nie wiem jak to się robi w standardowych grzejnikach. Może jest jakiś gotowiec, który możnaby zaadoptować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam grzejnik z lustrem coś podobnego do tego  http://www.multimex.com.pl/joomla/index.php?page=shop.product_details&category_id=15&flypage=flypage.tpl&product_id=1412&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

z dolnym zasilaniem, w im jest wstawiona 1 przegroda pomiędzy zasilaniem i powrotem, grzejnik jest z miedzi, i wstawienie przegrody nie było problemem.

Natomiast w twoim przypadku można to wykonać przez rozcięcie wzdłuż rury zasilające zewnętrznej, wstawienie rury powrotnej i ponowne zaspawanie, sprytny spawacz + frezarka + tokarka i masz to w 1 dzień.

Oczywiście potrzebna też giętarka do rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja propozycja = potrzebne dwa odpowietrzenia. Nie piszesz pompa, czy grawitacja. Lepszym rozwiązaniem jest jedna gałązka do góry zasilanie, rozdział na pozostałe kolektorem górnym i zebranie na dole w kolektor powrotny.

Trudne pytania zadajesz. Nic nie rozumiem. Czyli tak jak w na rysunku pierwszym? O jaką pompę chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.