koziol99 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor #26 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Miarkownik (najtańsza wersja) składa się z czterech elementów. Korpusu, popierdówki, dzwigni i „sznurka” Korpus montujesz w kocioł, popierdówkę w korpus, dzwignię w popierdówkę a sznurek wiadomo. Może tą popierdówke źle zamontowałeś tj przekręć ją o 180 stopni, bo podczas kręcenie dzwignia powinna pracować zarówno w górę jak i w dół. To czy dźwignia jest skierowana w górę czy w dół nie ma większego znaczenia, ma być widoczny ruch dźwigni – góra – dół Poza tym za mało informacji podajesz. Ile ładujesz tego węgla w kg, jaki asortyment? miarkownik to regulus RT3 - ta popierdówka da się zdemontować???? Była założona fabrycznie..... Węgiel to orzech I pomieszany z kostką - wczoraj załadowałem ok 12 kg. Dla Twojego domu moc kotła jest dobra, ale w drugim (trzecim) i dalszych latach użytkowania domu. Do suszenia domu moc kotła za mała (ten sezon grzewczy jakoś przeżyjesz). - Masz nowy dom, czyli mury muszą dobrze wyschnąć aby mogły akumulować odpowiednią ilość ciepła. - Mury muszą się nagrzać czyli trzeba palić non stop czyli nie dopuszczać do wyziębienia się murów. Tutaj ujawnia się wada kotła górnego spalania, bo jak Ci wygaśnie w środku nocy na przykład o godzinie 3 to trzeba by go było od razu rozpalać. Ta wada kotła górnego spalania będzie się ciągnęła przez dalsze lata użytkowania domu tylko wtedy będziesz już miał doświadczenie jak szybko spada temperatura w domu po wygaśnięciu kotła. palenie non stop pewnie nie realne, ale narazie rozpalam rano i wieczorem - ten piec jest tak naprawdę tylko na tą zimę bo na wiosnę będe miał gaz.
mahony Opublikowano 3 Grudnia 2014 #27 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Odkręcasz śrubkę dociskającą na dźwignię, wysuwasz dźwignię i wyciągasz popierdówkę. Spróbuj zapalić na samym orzechu i daj tak chociaż 15 kg. Drewna też nie żałuj
koziol99 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor #28 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Pokombinowalem i teraz jest ok - podczas zwiekszania temperatury na miarkowniku klapka podnosi sie. Krece na mniejsza temp. klapka opada. musze tylko skalibrowac miarkownik jutro odpalam i zobacze co w praktyce. dzieki za pomoc!
koziol99 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor #29 Opublikowano 20 Grudnia 2014 miarkownik jak narazie dziala ok - ustawiony na 85 i przy tej temperaturze przymyka klapkę. Jako że już jakiś czas palę, pojawiło się kilka innych pytań: 1. różnice temperatur wody na kotle - mam w sumie 3 czujniki. Pierwszy to fabryczny na kotle - temp. 72 Drugi to termometr na zasilaniu przy samym wyjsciu z kotla - temp. 60 Trzeci - czujnik od sterownika Euroster z11 - temp. 61 Z czego mogą wynikać różnicę i tak naprawdę czego się trzymać w celu kontroli min. temp. spalania? Ponadto na sterowniku mam wskazania dwóch temperatur - c.o oraz c.w.u - dwie czujki włożyłem do odpowiednich miejsc w kotle (Defro optima komfort) - zawsze temp. podawana na górze wyswietlacza jest niższa od tej pod nią - nawet jak zamienie czujki miejscami - czemu tak jest? wydaje mi się ze to temp na c.o. powinna być wyższa. Zasobnika narazie nie mam Poniżej zdjęcia Ponadto pomimo ustawienia zaworu 4d (ESSBE) na mieszanie zasilania z powrotem, rurka powrotu do pieca nie wydaję się być cieplejsza niż powrót z grzejników. Pompa zamotnowana na zasileniu za zaworem - ktoś mi poradził że powinna być zamontowana na powrotcie tym do kotła. Czy to rzeczywiscie dobra rada? Piec trochę się smoli zwłaszcza na bocznych ściankach. Ponizej zdjecie No i ostatnie narazie pytanko - po otwarciu drzwiczek do pieca taki oto widok: Czy te małe krążące "iskierki" to oznaka prawidłowego dopalania sadzy, czy może wręcz przeciwnie? Klapke powietrza wtórnego po rozpaleniu zamykam - palę drewnem, odpady po budowie.
Mario1969 Opublikowano 21 Grudnia 2014 #30 Opublikowano 21 Grudnia 2014 W płaszczu wodnym - zależności od możliwości w danym miejscu na kotle stopnia zmieszania zagrzanej i powrotnej wody zawsze będą inne temperatury. Te iskierki to oznaka dopalania się pozostałości palnych po dodaniu powietrza. Widzę to u siebie na daszku szamotowym gdy jest za mało PW po jego dodaniu, Jak jest ok dobra mieszanka lub za dużo powietrza to szamot jest czysty w czasie palenia.
zi1bi Opublikowano 21 Grudnia 2014 #31 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Te różnice temperatur toi tzw. bezwładność czujników. U mnie też na manometrze tradycyjnym temp. np. 60 a na sterowniku 56
devilman123 Opublikowano 21 Grudnia 2014 #32 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Witam. Przepraszam autora tematu za podpięcie się pod jego temat ;) Ja także muszę wybrać piec do swojego nowo wybudowanego domu tyle że sprawa wygląda delikatnie inaczej. Za kilka miesięcy ruszam z Centralnym Ogrzewaniem i decyzja co do wyboru ogrzewania już zapadła : zwykły kocioł + bufor 500l ( + bojler 200l) W całym domu podłogówka. Powierzchnia użytkowa 110m2 Parametry domu : - Sciana zbudowana z pustaka ceramicznego 25cm + 20cm styropianu grafitowego - Na stropie 50cm wełny - okna z trzema szybami K=0,6. a wspołczynnik całego okna z ramą (podobno) około 1 Wymyśliłem sobie że chciałbym tak dobrać wielkość kotła aby na jednym zasypie nagrzał dom, wodę oraz 500l bufor. Marzy mi się aby jednego dnia dom był grzany z kotła a drugiego z tego buforka. Jak moc kotła byście proponowali ? I czy wogóle ten pomysł jest do zrealizowania ;)? Pozdrawiam
sambor Opublikowano 21 Grudnia 2014 #33 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Wymyśliłem sobie że chciałbym tak dobrać wielkość kotła aby na jednym zasypie nagrzał dom, wodę oraz 500l bufor. Marzy mi się aby jednego dnia dom był grzany z kotła a drugiego z tego buforka. Jak moc kotła byście proponowali ? I czy wogóle ten pomysł jest do zrealizowania ;)? Witam Zamysł chwalebny, ale bufor za mały - wstaw bufor 1500l lub większy do tego odpowiedni kocioł ( nic nie piszesz o paliwie), to może coś z tego wyjdzie. Pozdr.
devilman123 Opublikowano 21 Grudnia 2014 #34 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Paliwo to węgiel, mogłby być nawet koks bo ostatnio znajomy kupił za 950zł/tona. Przy tych parametrach bufor musiałby być aż tak wielki ? Więc jakiej mocy musiałby być ten kocioł ?
koziol99 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Autor #35 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Ponadto pomimo ustawienia zaworu 4d (ESSBE) na mieszanie zasilania z powrotem, rurka powrotu do pieca nie wydaję się być cieplejsza niż powrót z grzejników. Pompa zamotnowana na zasileniu za zaworem - ktoś mi poradził że powinna być zamontowana na powrotcie tym do kotła. Czy to rzeczywiscie dobra rada? Piec trochę się smoli zwłaszcza na bocznych ściankach. Ponizej zdjecie 3.jpg Dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi. Proszę o pomoc w temacie zaworu 4d
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.