Animus Opublikowano 22 Czerwca 2014 #26 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Muszę przyznać oglądałem kocioł u znajomego on wzioł od tego gościa bez ocieplenia pieca i jakość spawów jest naprawdę ładna szerokie bez widocznych kraterów gładkie sam nie mogłem się napatrzeć na te spawy bo to naprawdę trzeba mieć smykałkę aby taki spaw wykonać z elektrody. Jakie są jeszcze inne lepsze palniki? Kurcze naprawdę mam obawy przed zakupem mniejszego gotła. Obecnie ten miałowy co się go zasypuje i podpala od góry ma napisane 4.5m2 on mi się wydaje z koleii za duży bo szybko osiąga temperaturę ale później jak się długo nie załącza to w piecu smoła na ściankach. Jak się uparłeś na gościa to niech ten wymiennik wyspawa ale 25kW wystarczy i tak za duży . A tego palnika nie bierz ,kup do niego : Podajnik ślimakowy Ardeo AZP-25 MR - miałowy obrotowy będzie zrywać żużel przy miale.A ten lokalny producent jak go zobaczy to nie będzie już wstawiał nikomu palnika ekoenergii Miałem kocioł spawany elektrodą prawie 10 lat ale musiałem podspawać w jednym miejscu po 6 latach płakał na spawach pewnie wiesz o czym pisze,ale usunąłem wadę . Teraz mam przez pewien czas robiony Tigiem ma takie warkocze
grzegoo Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #27 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Pierwsza zima w tym roku spalił 4 tony miału najgorszej jakości bo lepszego nie kupuje i 2 m3 drzewa. Czarne wykwity właśnie mam przez piec miałowy zasypowy na strychu przez to, że w tym zasypowum się to kisi. Jak będzie za mały piec to ciepło pójdzie w komin....chyba. Orientujesz się jaka powinna być temperatura spalin na wyjściu z pieca? Nie widać na zdjęciu ale też ma pionowe kanały.
Animus Opublikowano 22 Czerwca 2014 #28 Opublikowano 22 Czerwca 2014 To nie wina temperatury spalin ,winna jest budowa kotła i to że zasypowy nie może być za duży . Obłożony ten wymiennik kotła tam się kisi opał straszne to spalanie i pewno śmierdzi wędzonką a komin się rozkłada ,kondensat jest kwaśny cegłę szlak trafi. Teraz grzeję tylko CWU i mam temperaturę od 40 - 60 *C spalin .
grzegoo Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #29 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Jeszcze czytałem teraz o bojlerach pionowych. Czy taki 400l Galmet będzie dobrym wyborem? 5 osób dorosłych + dziecko Obecnie mam Galmet poziomy 140l i jest za mały odnośnie jakości to ten poziomy 6 lat ma i jest ok anody nigdy nie wymieniałem.
Animus Opublikowano 22 Czerwca 2014 #30 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Na 6 osób to te 400l będzie dość ,co do bojlera to ja polecam 2 płaszczowy pionowy ładowany grawitacyjnie ,mam taki 300l na 4 osoby
makog Opublikowano 22 Czerwca 2014 #31 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Grzegoo, dziwie ci sie ze chcesz sie pakowac w jakies nie sprawdzone wynalazki, nie wiadaomo czy wogole dopasowane do siebie, nie mowiac juz ze taki kociol nie posiada zadnych atestow, brak jakichkolwieg badan potwierdzajacych jego sprawosc oran nominalna moc takiego kotla, ja chociazby dla bezpieczenstwa wlasnego i rodziny bym sie dobrze zastanowl przed takim wyborem. Coz z tego ze wymiennik w tym kotle bedzie 2,5m2 lub nawet wiecej jak jego sprawnosc moze byc na poziomie 50-60% , wtedy to faktycznie bedziesz puszzcal opal w komin :D, zastanow sie dobrze nim dokonasz wyboru.
Animus Opublikowano 22 Czerwca 2014 #32 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Trafna uwaga ,można dużo tracić w opale co roku.
grzegoo Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor #33 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Rozumię twoje wątpliwości jednak gdybym nie widział tego kotła w pracy (sam pomagałem znajomemu go wyregulować) to bym zapewne też sceptycznie podchodził do tego tematu kotłów od rzemieślników. Z tymi badaniami sprawności podchodzę już wogólę z przymrużeniem oka wiem co nie co o atestach i certyfikatach. Aby było wszystko miarodajne musieli by po wykonaniu każdego kotła sprawdzać jego sprawność, a to dlatego ponieważ każda parita stali jest inna. Produkcja kotłów nie jest produkcją gdzie muszą przestrzegać restrykcyjnie podanych informacji. Jęsli by tak było to wszelkie koszty każdorazowych testów, badań materiałów do każdego produkowanego kotła byłby na tyle wysoka, że ostatecznie kocioł kosztował by w granicach 18-20 tys zł. ps Chciałbym jeszcze przymonieć, że znajomy kupuje najtańszy miał i po wprowadzeniu się do nowego domu pierwszy sezon spalił 4 tony i 2m3 drzewa na wodę. Chyba to nie jest zły wynik ???
wuwok Opublikowano 23 Czerwca 2014 #34 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Widać że jesteś przekonany,i dobrze. Podstawa być był pewnym zakupu. Ja spaliłem 3,7 t miału ale dom w całości ogrzewany a temperatura jaką utrzymywałem to około 23,5 stopnia.Skoro znajomy miał podobny wynik,kocioł musi mieć niezła sprawności jak i dobra instalacje ,palacza.
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #35 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Palacz z niego to jest dobry ale papierosów :) Instalacje ma nową i chyba dobrze wykonaną nie byłem przy tym jak zakładali więc tej pewności nie mam.Nawet jeśli bym był to i tak nie znam się na tym. Jak uruchomił kocioł to nie mógł osiągnąć temperatury zadanej kocioł cały czas pracował. Kiedyś byłem u niego i zauważyłem, że płomyk jest za mały więc kombinowałem z ustawieniami i po wprowadzeniu korekt kocioł w osiągnął zadaną temperaturę i załączał się rzadziej.
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #36 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Więc zdecydowałem. Kocioł 3.3m3 bez rusztu wodnego Palnik eko-energia ok 30kW Wymiennik 400l Całość dziś zamówię, kocioł będzie do odbioru na koniec lipca. Po montażu i odpaleniu kotła dam info jak się to sprawuje. Chciałbym też kolegom podziękować za wszelkie informacje i wskazówki po których z pewnością jestem bardziej obeznany i zdecydowany pod konkretne rozwiązania. Pozdrawiam ps instalacje podłączyć pod przeponę czy otwartą? Obecnie mam przeponę.
RedEd Opublikowano 23 Czerwca 2014 #37 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam Kolego grzegoo ja mam kocioł własnego pomysłu (opis w temacie o tym samym tytule) wykonany przez kolegę z tego forum, ogrzewam 102,5m2 kotłem o powierzchni 1,4m2 jest za duży, średnia moc wyliczona z zużycia węgla nie przekracza 4kw przy -15C (kocioł ok 14kw), pamiętać należy iż kocioł z palnikiem może pracować z mocą 120% wtedy tylko więcej ciepła wypuści w komin przez te parę dni w roku (powyżej 200C a w niektórych konstrukcjach nawet 250C), przemyśl jeszcze raz swoją decyzję, pamiętaj że kocioł z podajnikiem pracuje 24/24h więc tylko uzupełnia straty ciepła pomieszczeń, pozdrawiam RedEd ps mój kocioł można wyczyścić zmiotką (widać blachę) mimo palenia czechem a twój? ps2 przeczytaj jeszcze raz co wyszło na stronie ciepłowłaściwe: Jakiej mocy ogrzewania potrzebuję? 23-29kW dla kotła węglowego zasypowego lub podajnikowego Nie kupuj kotła o dużo większej mocy, nawet jeśli sprzedawca, sąsiad i szwagier twierdzą inaczej. Duży kocioł pracujący z małą mocą to katastrofa finansowa.
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #38 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam Kolego grzegoo ja mam kocioł własnego pomysłu (opis w temacie o tym samym tytule) wykonany przez kolegę z tego forum, ogrzewam 102,5m2 kotłem o powierzchni 1,4m2 jest za duży, średnia moc wyliczona z zużycia węgla nie przekracza 4kw przy -15C (kocioł ok 14kw), pamiętać należy iż kocioł z palnikiem może pracować z mocą 120% wtedy tylko więcej ciepła wypuści w komin przez te parę dni w roku (powyżej 200C a w niektórych konstrukcjach nawet 250C), przemyśl jeszcze raz swoją decyzję, pamiętaj że kocioł z podajnikiem pracuje 24/24h więc tylko uzupełnia straty ciepła pomieszczeń, pozdrawiam RedEd ps mój kocioł można wyczyścić zmiotką (widać blachę) mimo palenia czechem a twój? Kolego RedEd i znów kręci mi się w głowie. Z wyliczeń na stronie ciepłowłasciwie.pl wynika, że kocioł 20kW będzie odpowiedni. Bez ogrzewanej piwnicy jednak planuję dać w piwnicy po kilka żeberek grzejników. Wtedy będę miał łącznie ok 280 m2 do ogrzania. Kurczę ponownie się waham. W obecnym kotle zasypowym miałowcu nie ma takiej opcji abym w środku czyścił szczotką tylko szpachelka jest tyle smoły.
RedEd Opublikowano 23 Czerwca 2014 #39 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam mimo tego iż planujesz zwiększyć powierzchnię ogrzewaną to moc maksymalną będziesz potrzebował ok 10 dni w roku a jak ocieplisz to raczej nigdy jej nie będziesz potrzebował chyba że zamierzasz wygaszać kocioł co drugi dzień, ja mam słabe paliwo (wg papierów max 19,8) a i tak nie przekroczyłem zużycia 35kg/24h pozdrawiam RedEd ps a palnik to lepiej obrotowe ardeo teraz dość fajną wersję wypuścili i kocioł do układu zamkniętego musi być odpowiednio zbudowany
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #40 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Dzwoniłem właśnie do eko-energii po rozmowie stwierdziłem, że włożę do kotła ten mniejszy palnik. Znamionową moc ma 25kW przy dobrym groszku mówił, że wyciągali z niego 32kW Ten większy ma moc znamionową 35kW czyli faktycznie byłby za duży. Odnośnie kotła powiedział, że może być kocioł 3.3m2 do tego mniejszego palnika będzie lepszy odbiór ciepła. Muszę poszukać palnika ardeo może będzie filmik jak to pracuje.
RedEd Opublikowano 23 Czerwca 2014 #41 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam podpytaj kol. pieklorz on montuje te palniki, a wymiennik jak będzie miał duże przekroje kanałów to i tak nie odbierze skutecznie ciepła ze spalin, zajrzyj na mój temat na dole pierwszej strony jest przekrój kotła może wyciągniesz wnioski przed pierwszym paleniem w swoim nowym kotle pozdrawiam RedEd
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #42 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Podaj linka jak możesz. Jaki przekrój powiedzieć aby wykonał? Rozumie, że odległość półki od półki nie była zbyt duża?
wuwok Opublikowano 23 Czerwca 2014 #43 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Inaczej,na 380m2 budynku bez ocieplenia [sciana to pustak 24cm,przerwa powietrzna i pustak 12cm] piec 25kw dał sobie spokojnie rade tej zimy.
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #44 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Co do palnika jestem już zdecydowany wezmę ten mniejszy. Jeszcze kwestia przekroju jaką ma wykonać.
Animus Opublikowano 23 Czerwca 2014 #45 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam mimo tego iż planujesz zwiększyć powierzchnię ogrzewaną to moc maksymalną będziesz potrzebował ok 10 dni w roku a jak ocieplisz to raczej nigdy jej nie będziesz potrzebował chyba że zamierzasz wygaszać kocioł co drugi dzień, ja mam słabe paliwo (wg papierów max 19,8) a i tak nie przekroczyłem zużycia 35kg/24h pozdrawiam RedEd ps a palnik to lepiej obrotowe ardeo teraz dość fajną wersję wypuścili i kocioł do układu zamkniętego musi być odpowiednio zbudowany Szkoda naszego czasu. On jest bardzo uparty ,więc drepcze w miejscu ,będzie się kręcił tak długo , że i tak weźmie to co miał wziąć . Na oko chce dobierać przekroje kanałów B) powodzenia .
grzegoo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor #46 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Nie chcę na oko dobierać przekroje kanałów chciałem tylko wiedzieć jaki są przekroje aby sprawdzi chłopa czy dobrze robi ale cóż nie tu mi się dowiedzieć... Nie szkoda waszego czasu jak już napisałem oświeciliście mnie w znacznym stopniu wiem już co i jak, a przynajmniej nie jestem już całkowicie zielony. Zwyczajnie boję się małego kotła, kurcze. Kocioł zamówiony dziś u chłopa będzie pod koniec przyszłego tygodnia. Bojler zamówiłem 400l Po podłączeniu dam wam na pewno info co i jak.
RedEd Opublikowano 23 Czerwca 2014 #47 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam kolego jak popalisz pierwszy sezon to będziesz wiedział że dobrze radziliśmy i będziesz sam szukał "lepszych" rozwiązań (czasami lepsze jest wrogiem dobrego) chyba że nie załapiesz bakcyla i będziesz zadowolony z tego co masz, wszystko ładnie jeśli wydasz na kocioł i jego udoskonalenia mniej kasy niź jak byś kupił jakiś gotowy z "papierami" pozdrawiam i zadowolenia z wyborów życzę RedEd ps dobrze że choć palnik mniejszy choć za tę kasę wolałbym ewmarowski
grzegoo Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor #48 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Całość będzie mnie kosztowała na poziomie 6 tys. bez bojlera.
grzegoo Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor #49 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Bojler jednak kupię mniejszy 300l ponieważ 400l będzie miał większe straty cieplne, a wody tyle nie zużyję. Instalację mam miedzianą i grzejniki panelowe z termostatami. Zastanawiam się na zakupem pompy Grundfos Alpha2 na grzejniki czytałem o niej na forum kilkanaście stron i stwierdziłem, że jeśli są zawory termostatyczne to warto ją kupić. Jaką polecacie pompę do bojlera? I czy montować ją na powrocie czy na zasilaniu? W instalacji nie mam żadnych rozdzielaczy (prosta instalacja) czy przy montażu pieca zastosować zawór mieszający powrotną wodę? Układ mam zamknięty naczynie przeponowe stare a chyba z 9 lat będzie miało i na dodatek kiedyś spuściłem z niego powietrze. Jakie naczynie przeponowe kupić duże? (ewentualnie jakie informację muszę podać do jego doboru) Zejdę do kotłowni i zrobię zdjęcie obecnej instalacji z opisem i wstawię. Z góry przepraszam za ciągłe pytania ale miałem już za sobą kilku hydraulików i zawsze coś nie tak zrobili. Grzejników panelowych jest 190 sztuk
Animus Opublikowano 25 Czerwca 2014 #50 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Jaką polecacie pompę do bojlera? I czy montować ją na powrocie czy na zasilaniu? Żadnej, siłami grawitacji .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.