Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie Poprawności Prostego Schematu

CIHYMUR

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w sprawdzeniu poprawności instalacji C.O i C.W.U 

Chciałbym wymienić instalacje na nową która się nie zapowietrza i w części pójdzie grawitacyjnie gdy zabraknie prądu. 

Jestem stolarzem majsterkowiczem ,czytam dużo o instalacjach i chciałbym wykonać sam taką instalacje ze względu na koszty.

post-58726-0-85829000-1400793103_thumb.jpg

Opublikowano

Ładny ten rysunek, kolorowy  ;)

Teoretycznie bez grawitacji będzie działać a na grawitacji może bojler

Czy bojler nie może działać odrębnie bez pompy - tylko grawitacja, wtedy zlikwidowany byłby  zawór spinający.zasilanie grzania CWU i CO.

Pozdr.

Opublikowano

Wow. Dziękuje za zainteresowanie. 

Opublikowano

Jak wywale ten zawór spinający to pompa nie będzie schładzała bojlera gdy piec wygaśnie, czy tak ? Czy dać elektrozawór ze sterownikiem?

Opublikowano

Schemat robiłem dla siebie już czwarty z kolei i nie miałem zamiaru go wrzucać . Gdy wpadłem na tą stronę coś mnie tkneło. Jutro rano zabieram się za demontaż starej instalacji.

Opublikowano

Zamyka obieg dla bojlera gdy woda w piecu jest powiedzmy 45*C . a bojler nagrzany do 60*C

Opublikowano

Cała instalacja w kotłowni będzie na 1" . potem pex 20 i odejście do grzejników pex 16 . grzejników razem 10 szt. 

Opublikowano

Hmm ,gdy wywalę( zawór spinający )to bojler będzie grzał grawitacyjnie do momentu w którym załączy się pompka . Moje rozumowanie jest takie . Sterownik pomki za pomocą czujnika przytwierdzonego nisko przy zasilaniu załącza pompe, wtedy zawór różnicowy zostaje sassany i zamyka obieg dla bojlera.

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. 

Pozdrawiam. 

Opublikowano

Instalację do bojlera zrób bez zaworu różnicowego, jako oddzielną.