pablojarocin Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor #26 Opublikowano 23 Listopada 2013 Oki wszystko rozumiem. A mógłbyś mi poradzić jaka pompa do C.O żeby to uciągła na samą górę i jaka do CWU??? I te zawory przy C.O to zwykłe kulowe czy jakieś zwrotne i tak samo co przy C.W.U??
sambor Opublikowano 23 Listopada 2013 #27 Opublikowano 23 Listopada 2013 Pompę na CO daj adaptacyjną 25/60 a na CWU 25/40, może być zwykła. Pompa adaptacyjna jest lepsza nie tylko ze względu na mniejszą moc pobieraną, lecz dlatego że masz mieć w instalacji zawory RTL i głowice termostatyczne , które zmieniają przepływ w zależności od temp w pomieszczeniach. Przed każdą pompą zawór kulowy odcinający, filtr, następnie pompa, zawór zwrotny i zawór kulowy odcinający - czyli musisz mieć takie dwa zestawy.
pablojarocin Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor #28 Opublikowano 23 Listopada 2013 A mogę zrobić tak że całą kotłownie w miedzi i ten pion CO i CWU a odgałęzienia na piętrach dać w ALUPEX.
sambor Opublikowano 23 Listopada 2013 #29 Opublikowano 23 Listopada 2013 Nie wiem czy robisz z rozdzielaczami na piętrach, jeżeli tak to daj do rozdzielacza rurę Cu28 lub jej odpowiednik w innym materiale - PP, PEX. PEX w średnicach ponad 20 jest kłopotliwy w montażu , wymaga praski hydraulicznej do zaciskania a materiał też kosztuje swoje. Od rozdzielacza normą jest PEX 16
pablojarocin Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor #30 Opublikowano 23 Listopada 2013 Ja chciałem całą kotłownie dać w miedzi i piony a resztę dać PEX-AL-PEX. To jaki sposób będzie lepszy??? RYS.1 czy RYS.2??? Jak bym robił według rys.2 to nie mogę dać na w pion rurę CU28 i do tego trójnik i z tego trójnika żeby wychodziło mi na PEX 16mm???
sambor Opublikowano 23 Listopada 2013 #31 Opublikowano 23 Listopada 2013 Sens ma pierwsza wersja w drugiej za dużo zabawy - wychodzisz od pionu w bok grubą rura, nastepnie redukujesz o 1 stopień i po podłączeniu grzejnika znowu redukcja np na PEX16 - za dużo zabawy A tak z rozdzielacza wyprowadzasz tylko rury PEX16, tam też lokujesz zawory RTL do podłogówki wszystko w temacie - sam zobacz który lepszyu
pablojarocin Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor #32 Opublikowano 23 Listopada 2013 Zakładajac że robię według rys.1. to rury pex mogę przytwierdzić do podłogi, ale będę chyba musiał je wsadzić do tej ochronki z pianki?? Druga sprawa czy mogę się przebić z tyłu takiej ścianki i poprowadzić rurę?? czy muszę ją wyprowadzić przez otwór w drzwiowy??
sambor Opublikowano 23 Listopada 2013 #33 Opublikowano 23 Listopada 2013 Zakładajac że robię według rys.1. to rury pex mogę przytwierdzić do podłogi, ale będę chyba musiał je wsadzić do tej ochronki z pianki?? Druga sprawa czy mogę się przebić z tyłu takiej ścianki i poprowadzić rurę?? czy muszę ją wyprowadzić przez otwór w drzwiowy?? Jak robisz wylewkę to dajesz w niej rury w osłonie - lepsza jest pianka , gdyż jest jednocześnie izolacją cieplną, ja zalecam dodatkowo ułożenie warstwy styropianu w celu wyciszenia i ocieplenia posadzki. Wejście do szafki jest tak samo od tyłu jak i od przodu, rury wprowadzasz przez otwory w plecach i pod drzwiami , gdyż inaczej nie zamkniesz drzwi.
pablojarocin Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor #34 Opublikowano 23 Listopada 2013 Styropian to taki jak do podłogówki czy zwykły??
sambor Opublikowano 23 Listopada 2013 #35 Opublikowano 23 Listopada 2013 To musi być twardy, taki jak do podłogówki, Jeżeli robię całość to na podłogę daję 3cm na to rury w izolacji piankowej + drugi styropian np 3cm a na tej drugiej warstwie układam podłogówkę.. Rury do podłogówki prowadzone są pod tym drugim styropianem do danego pomieszczenia a w tym pomieszczeniu wyprowadzane są na styropian - trochę pracochłonne ale daje dobre efekty
pablojarocin Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor #36 Opublikowano 24 Listopada 2013 Mam jeszcze jedno pytanie ta pompa od C.W.U. da radę przepchnąć tą wodę, czy za zbiornikiem C.W.U dać jeszcze jedną do cyrkulacji??
spalacz Opublikowano 24 Listopada 2013 #37 Opublikowano 24 Listopada 2013 Witam,dołączam się do prośby o sprawdzenie a jednocześnie proszę o podpowiedź gdzie umieścić pompę do tej instalacji.Moja instalacja jest na rurach o dużych przekrojach w całości stalowa z piecem na drewno dolnego spalania.Piec umieszczony jest w piwnicy a dom jest piętrowy 200m2. W przyszłym roku mam zamiar przerabiać trzy pomieszczenia na parterze czyli kuchnia,salon i korytarz.Ponieważ dotychczasowa podłoga jest drewniana i położona na legarach jest zimno w nogi gdyż nie ma lub brak jest izolacji pod tą podłogą.Mam zamiar zrobić podłogówkę w tych trzech pomieszczeniach(łącznie 50m2).Dotychczas instalacja doskonale grzała na grawitacji,ale zdaję sobie sprawę że do podłogówki będę musiał zastosować pompę.Mam więc do was pytanie gdzie zastosować tą pompę aby wszystko nadal grzało,a w razie braku prądu działało na grawitacji.Oczywiście zdaję sobie sprawę że podłogówka na grawitacji nie pójdzie. Chciał bym aby to chodziło na jednej pompie...
sambor Opublikowano 24 Listopada 2013 #38 Opublikowano 24 Listopada 2013 Mam jeszcze jedno pytanie ta pompa od C.W.U. da radę przepchnąć tą wodę, czy za zbiornikiem C.W.U dać jeszcze jedną do cyrkulacji?? Pompa do CWU pcha wodę z kotła na wężownicę która ogrzewa wodę w bojlerze, pompa cyrkulacyjna wymusza obieg ciepłej wody w instalacji pomiędzy najdalszym odbiornikiem a bojlerem, tak aby w odbiorniku - np kranie była od razu ciepła woda. To dwie różne instalacje.
sambor Opublikowano 24 Listopada 2013 #39 Opublikowano 24 Listopada 2013 Chciał bym aby to chodziło na jednej pompie... Dajesz taki lub podobny zastaw zaw 3-D + pompa + rozdzielacz http://sklep.info-ogrzewanie.pl/pl/p/Mieszacz-do-podlogowki-z-rozdzielaczem-i-pompa-Wilo-klasy-A-2-10-obwodow/17?utm_source=foruminfoogrzewanie&utm_medium=panel_boczny&utm_campaign=sklep_promo Lub ciągniesz od kotła osobny obwód i zaw 3-D+ pompę umieszczasz w kotłowni, a razdzielacz tam gdzie potrzeba Pozdr.
pablojarocin Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor #40 Opublikowano 24 Listopada 2013 A rury miedziane to się tylko lutuje czy są jakieś inne złączki np. zaciskane, albo skręcane???
sambor Opublikowano 24 Listopada 2013 #41 Opublikowano 24 Listopada 2013 Jest kilka technik łączenia miedzi - najpopularniejsze jest lutowanie miękkie, ale są też systemy zaprasowania złączek - kilka firm ma takie. Więcej zobacz tu http://www.akademiamiedzi.pl/2010/04/07/sposoby-laczenia-rur-miedzianych/ Lutowanie można poprawić lub przerobić, złączek prasowanych nie przerobisz- trzeba wycinać. Palnik to koszt 100zł lub trochę więcej a hydrauliczna praska do zaciskania, to już wydatek kilku tys.
pablojarocin Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor #42 Opublikowano 24 Listopada 2013 A taką pompę do cyrkulacji to gdzie się daję?? na wejściu z zimną wodą czy na wyjściu z ciepłą wodą??
marekholand Opublikowano 24 Listopada 2013 #43 Opublikowano 24 Listopada 2013 Ja dodam od siebie że są jeszcze systemy skręcane rurek miedzianych ja stosuje zależnie od potrzeby i miejsca wszystkich trzech są plusy i minusy tych systemów
sambor Opublikowano 24 Listopada 2013 #44 Opublikowano 24 Listopada 2013 pompę do cyrkulacji wstawiasz pomiędzy najdalszym kranem i wlotem do zasobnika przeznaczonym do cyrkulacji - nie wiem jaki masz bojler , ale tam powinna być mufka do podłączenia tej cyrkulacji - tak ok w połowie wysokości zbiornika, gwint 1/2" lub 3/4" tu masz przykład.
marekholand Opublikowano 24 Listopada 2013 #45 Opublikowano 24 Listopada 2013 I donośnie Tych połączeń miedzi czy można łączyć miedz tym systemem który prezentuje .są to kształtki skręcane nie wiem czy na Polskim rynku jest takie coś? ale ze względu że ja pracuje w Holandii i Posiadam takie złączki i często ich tu używam przy instalacji , nasuwa się pytanie czy mógłbym takie połączenia wykonać w instalacji C.O w Polsce czy są jakieś przeciwwskazania praktyczne lub bezpieczeństwa lub prawne Pozdrawiam VSH Super EN 2011-1.0.pdf
majschi Opublikowano 24 Listopada 2013 #46 Opublikowano 24 Listopada 2013 witam W Polsce również są dostępne i nie ma żadnych przeciwwskazań aby ich używać w instalacji CO Najczęściej stosuje je do przyłączy grzejników z dolnym podejściem, po za tym że należy je dość mocno skręcić nie ma z nimi żadnych problemów
sambor Opublikowano 24 Listopada 2013 #47 Opublikowano 24 Listopada 2013 W Polsce też są takie złączki - głównie do rur PEX , ale system do rur miedzianych też jest, ale to margines rynku.http://www.sobime.es/pl/brass-fittings/COMPRESSION-FITTINGS-FOR-COPPER-TUBE Ostatnio byłem w Leroy u i tam na półce jest taki system Przeciwwskazań brak.
pablojarocin Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor #48 Opublikowano 24 Listopada 2013 a takie złączki skręcane do tych rur miedzianych to dostanę w każdym sklepie z takimi artykułami wod-kan i sanitarnych??
majschi Opublikowano 24 Listopada 2013 #49 Opublikowano 24 Listopada 2013 trudno powiedzieć czy w każdym sklepie instalacyjnym są dostępne ale z reguły jeśli nie mają czegoś na stanie to mogą Ci to zamówić i następnego dnia będzie Pytanie tylko czy musisz ich używać ?
pablojarocin Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor #50 Opublikowano 24 Listopada 2013 A teraz pytanie z innej beczki, jaki piec do ogrzewania powierzchni około 350 metrów kwadratowych, na paliwo stałe, zasypowy ręcznie, z dmuchawą i sterownikiem??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.