Daros Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor #26 Opublikowano 13 Listopada 2012 Witaj Vernal. Próbowałem tak jak mówisz tzn. przykręciłem cieplejsze a te zimne dałem na maxa. Zrobiłem tak że nagrzałem bufor do 50*C i puszczałem ciepło tylko do mniejszego pokoju nad garażem, pompka obiegowa na 3. Zasilanie było cieplutkie a powrót był praktycznie zimny, po 2 dniach zrobił się troszkę letni. Najgorsze jest to, że pompa ciepła nie da mi takiego ciepła przez cały czas! Chyba, że będę płacił za prąd w sezonie grzewczym po 1000 zł/miesiące, tylko po to żeby nagrzać w tych 2 pokojach. Próbowałem w tym mniejszym pokoju grzać przez 2 miesiąc i max to 17*C. Jednym słowem gdzieś mi te ciepło idzie, ale na pewno nie do pokoju. Myślałem już też o takiej wersji, żeby zainstalować grzejniki niskotemperaturowe a te ogrzewanie podłogowe odłączyć, ponieważ jak te ciepło tak naprawdę mi gdzieś ucieka, to po co schładzać tym całą instalacje, jak może ta opcja była by praktyczniejsza.
Daros Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor #27 Opublikowano 13 Listopada 2012 Jeśli chodzi o sterowanie w pokojach, to odbywa się ono za pomocą sterownika Delta Doore Diana D-10, zaś pompa kieruje się temp. zewnętrzną i w miarę obniżania się temp. mocniej grzeje. Pozdrawiam
CooleR Opublikowano 13 Listopada 2012 #28 Opublikowano 13 Listopada 2012 Witam Witaj Vernal. Próbowałem tak jak mówisz tzn. przykręciłem cieplejsze a te zimne dałem na maxa. Zrobiłem tak że nagrzałem bufor do 50*C i puszczałem ciepło tylko do mniejszego pokoju nad garażem, pompka obiegowa na 3. Zasilanie było cieplutkie a powrót był praktycznie zimny, po 2 dniach zrobił się troszkę letni. Myślałem już też o takiej wersji, żeby zainstalować grzejniki niskotemperaturowe a te ogrzewanie podłogowe odłączyć, ponieważ jak te ciepło tak naprawdę mi gdzieś ucieka, to po co schładzać tym całą instalacje, jak może ta opcja była by praktyczniejsza. Witam A może szanowny kol. Daros skusi się na badanie kamerą termowizyjną, zobaczysz gdzie ucieka ciepło, a przy okazji będziesz wiedział i widział co dzieje się z ogrzewaniem podłogowym w tych niedogrzanych pomieszczeniach. Widać nitki i w którym momencie zanika przepływ czynnika. Koszt niewielki a otwiera oczy na pewne niedoróbki. W 30 minut znajdziesz przyczynę. Pozdrawiam
Daros Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor #29 Opublikowano 13 Listopada 2012 Witam Cię CooleR. To z tą kamerką też nie jest głupie, bo będę na 100% wiedział czy i gdzie te ciepło idzie. Muszę się tylko zorientować gdzie taką osobę znajdę z takim sprzętem i ile za to skasuje. Właśnie się dowiedziałem od innego instalatora coś co też może mi pomóc. Same tę przeplywomierze mogą tak bardzo tłumić wodę, że nawet przy odkręceniu na maxa nadal będą tak tłumić obieg, że woda zdąży wystygnąć. Ten instalator miał tak w 4 instalacjach które wykonywał i powiedział, że teraz wkręca kryzy czy coś takiego na imbus i nie ma żadnych problemów.
vernal Opublikowano 13 Listopada 2012 #30 Opublikowano 13 Listopada 2012 Jeśli chodzi o sterowanie w pokojach, to odbywa się ono za pomocą sterownika Delta Doore Diana D-10, zaś pompa kieruje się temp. zewnętrzną i w miarę obniżania się temp. mocniej grzeje. Pozdrawiam Ta Diana to załącza pompę czy jakieś siłowniki?
vernal Opublikowano 13 Listopada 2012 #31 Opublikowano 13 Listopada 2012 Witaj Vernal. Próbowałem tak jak mówisz tzn. przykręciłem cieplejsze a te zimne dałem na maxa. Zrobiłem tak że nagrzałem bufor do 50*C i puszczałem ciepło tylko do mniejszego pokoju nad garażem, pompka obiegowa na 3. Zasilanie było cieplutkie a powrót był praktycznie zimny, po 2 dniach zrobił się troszkę letni. Najgorsze jest to, że pompa ciepła nie da mi takiego ciepła przez cały czas! Chyba, że będę płacił za prąd w sezonie grzewczym po 1000 zł/miesiące, tylko po to żeby nagrzać w tych 2 pokojach. Próbowałem w tym mniejszym pokoju grzać przez 2 miesiąc i max to 17*C. Jednym słowem gdzieś mi te ciepło idzie, ale na pewno nie do pokoju. Myślałem już też o takiej wersji, żeby zainstalować grzejniki niskotemperaturowe a te ogrzewanie podłogowe odłączyć, ponieważ jak te ciepło tak naprawdę mi gdzieś ucieka, to po co schładzać tym całą instalacje, jak może ta opcja była by praktyczniejsza. Puszczasz 50C i powrót jest letni po 2 dniach? On ma być letni po 20 minutach. Trzeba sprawdzić ten fragment instalacji dokładnie. Zakręcić wszystkie pętle oprócz tych i puścić 45C, zanotować przepływy z rotametrów, możesz jakieś fotki tego rozdzielacza tu wkleić. Jakie te pętle są długie, jaki fragment pokojów zajmują, co tam jest w tej podłodze - jakoś to sobie przypomnieć, sprawdzić. Jednym słowem - wszystko. Termowizja tez może pomóc. Na początek trzeba zrobić tak, żeby wracała ciepła woda z tych pętli - podłogówka nie potrafi przy odpowiednim przepływie odebrać całego ciepła z wody. Jest to tylko ok. 5C... Pozdrawiam.
Daros Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor #32 Opublikowano 13 Listopada 2012 Dzisiaj ok. 23 wkleje pare zdjęć, może wtedy wspólnymi siłami cosik wyczarujemy :-). Diana steruje silownikami - otwiera i zamyka.
Daros Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor #33 Opublikowano 13 Listopada 2012 Chodzi o pokoje 5 i 6. Pokój nr 5 o wymiarach 3x5m znajduje się nad garażem.
vernal Opublikowano 14 Listopada 2012 #34 Opublikowano 14 Listopada 2012 Masz już wszystko gotowe a chcesz sobie popsuć dom i instalację... Trzeba zrobić tak: 1. Sprawdzić, że pętle 5 i 6 działają poprawnie, jeśli nie, to naprawić. 2. Jeśli pomimo poprawnego działania pomieszczenia nie są dogrzane, to ustawić przepływy 3. Jeśli to nie pomoże, to jak pisałem, zrobić osobną strefę na te pokoje. Tutaj będzie to kosztować tylko 250 zł (bezprzewodowy sterownik pokojowy 1 szt.), no i odpowiednie go podpięcie - to możesz zrobić sam (lub lepiej zwykły elektryk) uzyskując wskazówki tu na forum. Sterownik może być też za 90 zł (taki jakie masz - Diana) ale wtedy trzeba ciągnąć kabelek. Zauważ, że robienie dodatkowych grzejników, kominka itp nie daje żadnych oszczędności (i tak musisz na te pokoje dodać więcej energii) a tylko komplikuje sytuację (układ, paliwo, koszty inwestycji i obsługi). Pozdrawiam. P.S. Jeśli ciepło ucieka w dużej ilości przez nieznaną jeszcze czarną dziurę, to oczywiście - należy to zlikwidować - im wcześniej tym lepiej.
sambor Opublikowano 14 Listopada 2012 #35 Opublikowano 14 Listopada 2012 Tam są dość długie pętle, to może zmienić pompę? na pompę mocniejszą. Możliwe że ciepło ucieka przez strop w garazu - należałoby ew ocieplić strop garażu od wewnątrz pomieszczenia. Zdejmij siłowniki z belki dla tych pomieszczeń na 2-3 dni i zobacz czy się nagrzewa podłoga. Jeżeli się dogrzewa to tak jak radzi Vernal należy dać osobne sterowanie dla tych pomieszczeń. Jak grzeją prawidłowo te największe pętle - zapewnie po 120-150mb rury, to te mniejsze też powinny bez problemu, Widzę że do rozdzielacza z jednej strony przychodzą rury a z drugiej wychodzą - co to jest, zasilanie przelotowe? Pozdr.
Daros Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor #36 Opublikowano 14 Listopada 2012 O co chodzi z tą osobną strefą? Te grzejniki elektryczne czy coś w tym stylu? Jeśli chodzi o garaż to strop jest docieplony styropianem 5cmm. Więcej niestety się nie dało, ponieważ ogranicza to stelaż z drzwi garażowych. Jeśli chodzi o rozdzielacz, to już sprostuje błędne myślenie Sambora tzn. na zdjęciu z prawej strony u góry jest zasilanie a na dole powrót. Jeśli chodzi o lewą stronę, to jak widać nr.1 to kaloryfer w łazience i nie ma tu możliwości zasilania przelotowego, ponieważ gdy wszystkie siłowniki zamkną się wtedy cały obieg jest zamknięty. Ponawiam pytanie w sprawie tych przeplywomierzy, czy jest taka możliwość, że tak tłumi mi cały obieg w tym pomieszczeniu, że woda zdąży wystygnąć. Przepływ (czerwona kreska) w trakcie otwarcia siłowników wskazuje 2.
sambor Opublikowano 14 Listopada 2012 #37 Opublikowano 14 Listopada 2012 a jak zamkniesz ten grzejnik to przepływ wzrasta? To obwód grzejnika może być przyczyną słabych przepływów. A możesz zdjąć siłowniki z tych obwodów które nie grzeją i wtedy zobaczyć przepływ
vernal Opublikowano 14 Listopada 2012 #38 Opublikowano 14 Listopada 2012 O co chodzi z tą osobną strefą? Te grzejniki elektryczne czy coś w tym stylu? Osobna strefa to znaczy, że osobno sterujesz ogrzewaniem w różnych częściach domu (strefach). Do każdej strefy jest potrzebny osobny termostat pokojowy (np. Diana) oraz możliwość oddzielnego, niezależnego zamykania pętli w różnych pomieszczeniach (strefach) - czyli siłowniki na pętlach - to już masz! Wymyślono to na takie okazje jak np. Twoja - inne zapotrzebowanie na ciepło w różnych częściach domu, co nie da się ustawić na przepływach. Wtedy rozdzielamy 1 dom na np 2 domy (strefy) i każdy pobiera sobie tyle ciepła ile mu potrzeba do zadanych warunków. U Ciebie strefa 1 to byłoby to, co grzejesz teraz a strefa 2 to pomieszczenia zimne. Do strefy 2 trzeba osobny sterownik pokojowy (Diana lub bezprzewodowy) i już masz 2 strefy. Strefa 1 się wyłączy, bo już będzie ciepło a strefa 2 będzie np. grzać dłużej lub częściej a potem może rzadziej - jak jej pasuje. Ważne jest to, że w każdej strefie będzie taka temperatura jak tam ma być a nie tak jak jest teraz.
Daros Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor #39 Opublikowano 14 Listopada 2012 Ten przepływ 2l/min jest przy zamkniętych obiegach (kaloryfer też wyłączony) i pompka na 2 biegu. Podczas zwiększenia pompki na 3 bieg, przepływ trochę się podnosi, ale 3l/min na skali przeplywomierza jest nieosiogalne.
vernal Opublikowano 14 Listopada 2012 #40 Opublikowano 14 Listopada 2012 Odnośnie testu temperatury powrotu (że po 2 dniach była dopiero letnia). Trzeba pamiętać, że jak jest sterownik Diana, to on najczęściej puszcza na pętle wodę tylko przez parę minut a potem na kilka minut pętle zamyka. Tym sposobem nie da się sprawdzić jaka temp. wraca do rozdzielacza w testowanych pętlach (często będzie chłodna pomimo, że przepływy są ok) Musisz się najpierw upewnić, że w trakcie testu przepływ nie jest odcięty przynajmniej przez 30 minut... (wystarczy ściągnąć siłowniki z tych pętli).
Daros Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor #41 Opublikowano 14 Listopada 2012 W każdym pokoju posiadamposiada sterownik Diana, który steruje swoją strefą tak długo jak potrzebuje na to dana strefa. Tak szczerze powiedziawszy, to nie wiem dlaczego miałby sterownik włączać strefę akurat tylko tych pokoi na pare minut a w innych tak długo, dopóki się nienienagrzeją.
vernal Opublikowano 14 Listopada 2012 #42 Opublikowano 14 Listopada 2012 Bo Diana tak ma. Ok. czyli masz już strefy wydzielone, to nie ma możliwości, żeby ten pokój się nie zagrzał do temperatury nastawionej na Dianie. Sprawdź co tam jest ustawione, jak jest np. 22C, to znaczy, że pętle/przepływy są zepsute albo za niska temperatura czynnika/wody. Albo amba zjada ciepło po drodze - też ją złapać i do zoo. Reasumując - znajdź najpierw przyczynę zanim weźmiesz się za kominek.
sambor Opublikowano 14 Listopada 2012 #43 Opublikowano 14 Listopada 2012 Może by przelać pętlę- odkręcić z jednej i drugiej strony, podłączyć przez nyple węża ogrodowego, jeden koniec do kanalizacji lub do ogrodu, drugi do kranu i powoli puszczać wodę. Nyple są 3/4" czyli typowe do końcówek szybkozłącznych do węża ogrodowego. Ja raz tak wypłukiwałem z rury trochę gruzu po tym jak tynkarze zachlapali rury przed podłączeniem. Uwaga nyple muszą mieć fazę aby eurokonusy się uszczelniły.
CooleR Opublikowano 14 Listopada 2012 #44 Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam Jak już wspomniałem kamera termowizyjna pokaże do którego momentu dochodzi ciepły czynnik i gdzie jest ewentualny zator, na kamerze takie rzeczy widać. W kolorze będzie zaznaczone gdzie jest "amba", a przy okazji szanowny kol pozna "ciemne" strony swojego domu. Przyznam szczerze, że obstawiam zapowietrzona instalację. Pozdrawiam
sambor Opublikowano 20 Listopada 2012 #45 Opublikowano 20 Listopada 2012 Coś kolega Daros się nie chwali czy usunął usterkę. Pewnie walizki zostały wystawione. :D albo pożarła go amba :lol:
Daros Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor #46 Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam. Właśnie wczoraj był facet z kamerą termowizyjną i dowiedziałem się że posiadam parę przedmuchow w tym pokoju tzn. nad oknem pomiędzy roletą a oknem i w narożnikach też trochę ucieka ciepło. Najbardziej ciekawe jest to,że po ściągnięciu paneli do połowy w tym pokoju stwierdziłem pare przedmuchow z pod wylewki i nie wiem skąd to się bierze, ale będę musiał to pozaklejac pianką montażową. Wężownica działa w 100% a różnica pomiędzy panelami a betonem praktycznie jest znikoma tzn. 0-1*C. Cała przyjemność jak na razie kosztowała mnie 100 zł więc nie jest źle. Tak przy okazji, to z tego jednego pokoju zostało usunięte zabezpieczenie w szafce i przepływ w tym pokoju teraz jest w granicy 3-4l/min. max temperaturę jaką osiągnąłem to 20,5*C przy temp. zewnętrznej 3-7*C. Pozdrawiam.
sambor Opublikowano 27 Listopada 2012 #47 Opublikowano 27 Listopada 2012 No to wiesz co masz, ew zastanów się jak usunąć usterki . Przedmuchów w podłodze nie zaklejaj pianką , to izolacja cieplna, jakieś klej do gresu np Atlas lub Ceresit. Natomiast trochę niska jest temp w tym pom , przy przepływie 3-4l,min tylko 20,5C, Jaka jest temp zasilania i powrotu na tym obwodzie? Pozdr.
vernal Opublikowano 27 Listopada 2012 #48 Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie chce mi się czytać tego wątku od nowa, ale śmiem twierdzić, że jeżeli tam jest sterownik Diana, to jest on po prostu źle ustawiony. Próbowałeś tam zaglądać?
Daros Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor #49 Opublikowano 27 Listopada 2012 Sterownik na 100% działa dobrze. Według mnie to za mało wężownicy jest położonej w podłodze i jak dołożę kaloryfer to będzie ok.
sambor Opublikowano 27 Listopada 2012 #50 Opublikowano 27 Listopada 2012 Daj przewymiarowany grzejnik podłączony wprost do zbiornika PC i powinno być dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.