Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koszt Ogrzewania 3000 Zł/sezon, Dom 120M2 - To Dużo Czy Nie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam drogich forumowiczów,

 

Mam takie pytannie jeśli chodzi o koszt ogrzewania domu jednorodzinnego ( 2 kondygnacje po 60 m2 każda, wysokość pomieszczeń 2,5 - 2,7 m ):

 

- dom nieocieplony budowany z cegły silkatowej ( rok 1975 ) - 2 kondygnacje

- ocieplony strop nad ostatnią kondygnacją ( styropian 2 x 3 cm na przekładkę + wylewka 4-5 cm )

- okna plastikowe

- parter częściowo ocieplone ( ok 25 m2 ) podłogi ( steropian 2 x 5 cm ) + ok 25 m2 podłogówki

- dom podpiwniczony, w piwnicy kotłownia

- piec z podajnikiem tłokowym ( miał, ekogroszek )

- nie ogrzewam w 100 % całości przez zimę - ogrzewane jest ok 80 m2

- temperatura w domu w dzień ok 20,5 - 21 ( od ok 16 do 23 w tygodniu, całe weekandy), w nocy 18

 

Czy koszt ogrzewania na poziomie 3000 zł sezon ( wraz z ciepłą wodą - bojler 2 płaszczowy 140 litrów, 3 osoby ) jest wysoki czy też nie? Co o tym sądzicie drodzy forumowicze?

Edytowane przez marcin
Zmiana w tytule tematu: 3000 tys/sezon na 3000 zł/sezon :) 3 mln zł na sezon to byłoby raczej ekstremalnie dużo ;)
Opublikowano

no co tu pisać oczywiście ze drogo jak na metry, ale jeśli jest tak jak piszesz to nie jest zle bo tak izolacji na stropie nie masz bo izolacja stropu ponizej 20cm to żadna izolacja ,do tego pewnie kominy i kratki w pomieszczeniach, które skutecznie wyciagają opał i kasę z kieszeni

proponowałbym zacząć porzadnie od izolacji stropu czyli nie styro tylko prasowana wełna min 20cm i na to płyta osb czy coś jesli mur jest tzw pruty czyli trójwarstwowy to termomodernizację odłozyłbym w czasie jeszcze na chwile i zajął sie rekuperacją a to czy izolowac na zewntatrz to juz zostawić na koniec

bo jedno jest pewne że tańsze ogrzewanie juz nie będzie

Opublikowano

A no mądry Polak po szkodzie - strych ocieplałem w zeszłym roku styropianem - znajomy podobno pracuje przy takich robotach i tą grubość to on mi doradził. Czyli pozostaje jeszcze na ten stryrpian i wylewkę dać tą wełnę prasowaną 20cm i płytę OSB - tak?

 

Kratki są w zasadzie w każdym pomieszczeniu - ale nie za bardzo rozumiem na czym ta rekuperacja polega? Aha tak się jeszcze zastanawiam czy nie docieplić rur CO w kotłowni - obecnie jest z zasadzie niela sama tektura skecona drutem ( bez wełny - a rury na 6/4 cala są w ilości ok. 40 m - łącznie). Jak doradzacie drodzy forumowicze czym najlepiej takie rury ocieplić - wełna, drut i tektura falista czy gotowa otulina szara?

Opublikowano

Aha - jeszcze jedno pytanie - pisałem że nie grzeję całej powierzchni - to znaczy jest tak że parter jest ogrzewany cały, ale na piętrze dwa pomieszczenia ( ok 40 m2 nie są ogrzewane ). Nad nimi dopiero jest strych. Czy zatem nie jest tak, że docieplenie stropu nie zda się na dużo, bo i tak ciepło przejdzie z parteru na piętro, a dopiero na piętrze zostanie zatrzymane? Czy może warto docieplić sufit ( na parterze ) lub podłogę na piętrze?

Opublikowano

A no mądry Polak po szkodzie - strych ocieplałem w zeszłym roku styropianem - znajomy podobno pracuje przy takich robotach i tą grubość to on mi doradził. Czyli pozostaje jeszcze na ten stryrpian i wylewkę dać tą wełnę prasowaną 20cm i płytę OSB - tak?

 

Kratki są w zasadzie w każdym pomieszczeniu - ale nie za bardzo rozumiem na czym ta rekuperacja polega? Aha tak się jeszcze zastanawiam czy nie docieplić rur CO w kotłowni - obecnie jest z zasadzie niela sama tektura skecona drutem ( bez wełny - a rury na 6/4 cala są w ilości ok. 40 m - łącznie). Jak doradzacie drodzy forumowicze czym najlepiej takie rury ocieplić - wełna, drut i tektura falista czy gotowa otulina szara?

trudno teraz doradzać bo styro nie jest najlepszym rozwiazaniem, ale faktycznie na dzień dzisiejszy to tak: dołozyć ok 15cm wełny prasowanej najlepiej w płytach 5cm grubości tak żeby było na przemian i na scisk, a to czy na to płyta czy nie to zalezy od tego czy bedzie to strych uzytkowy czy nie.

Rekuperacja polega na tym ze masz urządzenie, które wprowadza świeże powietrze przy jednoczesnym odzysku ciepła z powietrza usuwanego

instalację taką mozna oprzec o istniejąca instalację kominowa, plus dodatkowe kształtki na strychu np, ale to na razie na marginesie

obrazowo opisze jedynie tak, że zeby działała wentylacja taka, jaką masz to potrzebne jest świeże powietrze i wchodzi ono zimne z dworu przez drzwi, okna, nieszczelności oraz w momencie, gdy wchodzisz i wychodzisz z domu.

To powietrze następnie podgrzewasz po to żeby wywalić kratką przez komin, ogrzewając gołębie cyz wróble na kominie. Przy rekuperacji masz większościowy odzysk ciepła i wprowadzasz powietrze o temp +15st przy - 18st na zewnątrz bez dodatkowego podgrzewania elektrycznie czy w inny sposób.

Proszę sobie poczytać o rekuperatorach np CWL 180 ,300 300B oczywiście to przykład

Opublikowano

Aha - jeszcze jedno pytanie - pisałem że nie grzejęcałej powierzchni - to znaczy jest tak że parter jest ogrzewany cały, ale na piętrze dwa pomieszczenia ( ok 40 m2 nie są ogrzewane ). Nad nimi dopiero jest strych. Czy zatem nie jest tak, że docieplenie stropu nie zda się na dużo, bo i tak ciepło przejdzie z parteru na piętro, a dopiero na piętrze zostanie zatrzymane? Czy może warto docieplić sufit ( na parterze ) lub podłogę na piętrze?

znaczy jak zaizolujesz to faktycznie bedziesz miał jakies oszczedności ale trzeba dac sobie odpowiedz czy poptrzebujesz te pomieszczenia tylko teraz stoją puste czy nigdy nie bedziesz z nich korzystał

Opublikowano

pytasz w kontekście ocieplenia, czy uzyskiwanych sprawności spalania?

 

co do ocieplenia już dostałeś odpowiedź

co do spalania przy 60% i paliwie średnio 25 MJ powinieneś spalić ok 4t opału w tym CWU.

Opublikowano

Spalam ok 6 t miału 23 ( w zależności od zimy ) czyli za dużo ( płacę 550 zł /1 T co średnio daje ok 3 tys. ).

 

Jeśli chodzi o te pomieszczenia, które są nieogrzewane, to na razie z nich nie korzystam ( np. w tym sezonie grzewczym w ogóle nie korzystałem, w zeszłym sporadycznie - głównie dlatego że po co grzać dwie całe kondygnacje po 60 m2 każda dla 3 osób? ).

Opublikowano

to faktycznie duzo opału idzie i duzo za duzo

co do pomieszczenia to śliski temat, bo jest spawa wilgoci ,bo temp przeciw zamrożeniową możesz trzymać ok 5st, ale zeby wilgoc na scianach się nie pojawiła to powinna być większa

Opublikowano

Mam też nieocieplony dom, okna skrzynkowe, strop nieocieplony, dwa mieszkania po 80 m2 + ogrzewana klatka schodowa i weranda (jest tam tyle samo grzejników co w mieszkaniach)+CWU dla 5 osób, temperatura w mieszkaniach 21-22 st. C i w tym sezonie spaliłem 5,5 tony opału (2,5 tony retopalu + 3 tony miału). Tak więc w pierwszej kolejności powinieneś skupić sie na piecu, dlaczego tak dużo pali. A jak opanujesz spalanie zastanowić nad innymi rozwiązaniami które przyniosą oszczędności.

Opublikowano

Słuszna uwaga jacek61 - piec jest ważną sprawą. Faktycznie przez ok 90 % sezonu grzewczego było tak, że strata kominowa musiała być duża, bo żar nie był na całym czy prawie całym palenisku jak zresztą zauważył Vlad24 ( na wcześniejszych forach ). Piec jest przestawiony tak, że żar jest prawie na całym palenisku, natomiast z oszacowaniem ile spala niestety chyba trzeba poczekać do zimy.

Jest jeszcze sprawa słabej izolacji ( sama tektura falista, miejscami wogóle bez izolacji ) rur 6/4 w kotłowni - łącznie jest ich ok 40 m - są niby lekko izilowane - ale jest to trochę szmat i tektura falista. Jak sądzicie drodzy forumowicze wywalić to ocieplenie i zrobić nowe? Jeśli tak to z czego - gotowa otulina? Wełna mineralna i tektura falista? A może nie wyrzucać tej tektury tylko na to dać wełnę i jeszcze raz tekturę?

Opublikowano

jak zupełnie nie chcesz grzac w piwnicy to wełna na sreberku to b było idealne rozwiazanie ale jak znam zycie to skończy się na izolacji systemowej ale min grubośc to 13mm

Opublikowano

Panowie - stwierdziłem, że zrobię sam tą izolację rur - zostało mi trochę wełny 5cm rockwool, z paczkę dokupię i na to tekturę falistą. Ocieplenie wówczas jest ok 4-5 cm - wiadomo nie położy się idealnie. Już zaczołem to robić - jdzie powoli, ale spodziewam się dobrego efektu - w końcu to 5 cm z każdej strony rury - jednak roboty trochę z tym jest.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

3000 zł na sezon to nie jest dużo, jak policzy się powierzchnię. Moi znajomy w nowym domu grzali i wyszło za ten łagodny sezon 3700 zł, z tym że nie oszczędzali.

 

Zima, to była kiedyś - śnieg i mróz od grudnia do kwietnia, a teraz, marzec i w bokserkach można chodzić. :lol:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.