Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moje Boje Z Retortą (Home Made)


Trapp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Testuję obecnie palnik rynnowy Stalkot zainstalowany w kotle (a właściwie pod kotłem) spalania dolnego.

Dmucha trochę przez ruszta wodne ale po zainstalowaniu deflektora jest generalnie OK.

Z parametrów pracy - ogrzewana powiechnia ok. 270m2, standard docieplenia średni z tendencją do słabego :-)

Obecnie palnik pracuje z mocą ok 11kW, spala ok 45-50kg/24h (podawanie 6s, przerwa 45, wentylator 27%), w podtrzymanie wchodzi max na 2 minuty , temp zadana 48s, efektywnie jest 46 do 48,3

Generalnie jest ok, ale mam małą zagwozdkę - temp. spalin w czopuchu.

Z otwartym czopuchem jest ok 150 stopni, jednakże jeżeli otworzę wyczystkę komina na 1/3 to temp. spada do 130 stopni, pali się dalej dobrze bez dymu.

Jeżeli obniżę nadmuch tak aby uzyskać 130 stopni w czopuchu palnik dymi.....

Czy to znaczy że kocioł pracuje sprawniej na nadciśnieniu w komorze spalania????

Spróbuję przymknąć czopuch po czyszczeniu kotła...

 

Pzdr.

Trapp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

150C to nie jest źle. Powiedziałbym nawet ok.

Jeśli chcesz to optymalizować, to pasowałoby zmierzyć temp. na wyjściu z komina. Bo tu chodzi o to, żeby woda nie lała się wewnątrz komina.

Czasem i 150 w czopuchu moze być za mało.

Jak chcesz zmniejszyć temp., to fajnie jest włożyć jakiś zawirowywacz do wymiennika, cokolwiek (jeśli prześwity są dość duże).

Wtedy nie trzeba zmieniać parametrów spalania (bo wygląda ok) a temp. spalin sie obniży, no i kocioł szybciej sie będzie nagrzewał.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuje zawirowywacz ale jedno nie daje mi spokoju - dlaczego temp. spada w czopuchu po zmniejszeniu ciągu. Dziś zrobiłem jeszcze jedną próbe - uchyliłem delikatnie wyczystkę kominową (tak na 5 mm) i temp. w czopuchu spadła o 10 stopni, dodatkowo płomien w kotle na palniku stał się krótszy (ale nie dymi)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak spaliny przechodzą przez wymiennik wolniej, to więcej ciepła oddają i stąd niższa ich temperatura w czopuchu.

Jak z kolei zwiększysz ciąg, to masz sytuację odwrotną - więcej ciepła wylatuje z szybciej przepływającym powietrzem, a wymiennik odbiera go mniej.

 

pozdrawiam

Robert G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.