Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Spadek Grzenika?


Tomek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie. Muszę zamontować poprawnie kaloryfer (stary żeliwny 19-sto żeberkowy), podłączony do pionu o grawitacyjnym odpowietrzaniu, jednak po kilku już poprawkach odpowietrzanie to nie sprawdza się (nitka pionu nie odpowietrza), czego skutkiem jest ciągłe zapowietrzanie kaloryfera. Dlatego muszę zamontować kaloryfer ze wzniesieniem w kierunku końca grzejnika i tam wstawić odpowietrznik automatyczny. Pytanie moje to ile podnieść koniec grzejnika (odpowiedni spadek) aby odpowietrzanie odbywało się bez problemu, chodzi mi o konstrukcję górnej części grzejnika, która jest pofalowana i w tych górnych zakamarkach mogłoby się zbierać powietrze... Trochę dosłownie to wszystko napisałem, ale jestem laikiem i nie znam fachowej terminologii, wybaczcie. :rolleyes: Proszę o pomoc. Może pytanie wyda się dziwnie proste ale wierzcie mi chce to zrobić raz, dobrze i już nie wracać do tego...

Edytowane przez Tomek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego musisz zamontować odpowietrznik automatyczny?nie znam twojej instalacji ale myślę że ręczny wystarczy,skoro to instalacja grawitacyjna,raz odpowietrzysz i wystarczy,u siebie mam "baterie" po 24 żebra, wiszą w poziomie, na końcach odpowietrzniki ręczne i nie ma problemu.odpowietrzam tylko gdy wypuszczę wodę i naleję nowej czyli kilka razy od 15 stu lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolega grzeg ma rację. Nie ma powodu do pochylania grzejnika. Żeliwne mają tak duże prześwity międzyżebrowe (fi 32), że poziom im nie szkodzi.

Pytanie skąd napływa powietrze i dlaczego się gromadzi. Szkic sytuacji by pomógł.

Na razie powiem tylko, że tej długości grzejnik podłączamy krzyżowo. Z zapowietrzaniem nie ma to nic wspólnego ale byćmoże nie dogrzewa ci końcówka i myślisz, że to powietrze.

Poza tym z przetłoczeń górnych nigdy powietrza nie usuniesz, chyba że zrobisz z niego drabinkę :P