Skocz do zawartości

Wello

Stały forumowicz
  • Postów

    297
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Wello w dniu 29 Sierpnia

Użytkownicy przyznają Wello punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    160m^2, 22MWh/sezon z ciepłomierza
  • Instalacja
    150m podłogówki + grzejniki
  • Kocioł
    Defro Sigma E 16kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Śląsk

Ostatnie wizyty

1 672 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Wello

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (9/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

40

Reputacja

1

Odpowiedzi społeczności

  1. Zrób sobie pułapkę cieplną.
  2. Wentylacja mechaniczna bez odzysku jeszcze mocniej zwiększy straty niż grawitacyjna. Dodatkowo będziesz wdmuchiwał do domu powietrze o temperaturze jaka panuje na zewnątrz. Rekuperacja nie podgrzewa powietrza tylko je odzyskuje z powietrza wywiewanego poprzez wymiennik ciepła. Najwięcej ciepła ucieka przez wentylację mechaniczną bez odzysku ciepła z powodu jej ciągłej pracy. Okna otwiera się raz na jakiś czas na kilka minut.
  3. Zgadza się, będzie odzysk powietrza z pewną sprawnością. Przeważnie na poziomie 70-90% w zależności od przepływu. Ale tym samym to oznacza, że będzie strata 10-30%. Więc jeżeli do tej pory nie miałeś sprawnej wentylacji grawitacyjnej (większość jest niesprawna), to straty będą większe, więc i zużycie energii elektrycznej będzie większe. Rekuperacje montuje się dla komfortu, kosztem średnio 10-30% kosztów potrzebnych na podgrzanie wymienianego powietrza.
  4. Odkopię. Nie ma czegoś takiego jak strata na wymienniku. Po prostu po stronie instalacji masz większy przepływ niż po stronie pompy ciepła. Zmierz sobie różnicę temperatur i przepływ, a z tego policz moc. Zobaczysz, że strata mocy na wymienniku to pojedyncze procenty.
  5. Pokaż skalę na tych wykresach. Na chwilę obecną wygląda na to jakby temperatura za sprężarką po osiągnięciu 60*C wyłączała układ (presostat, elektronika?).
  6. Zapewne chodzi o pobierany prąd w sytuacji niezbyt dobrze wykonanej instalacji elektrycznej albo aby ograniczyć pobór gdy priorytetem jest zużycie energii, a nie moc cieplna dostarczana do obiektu. Ustaw skrajnie 0 lub 8 i zobacz co się stanie.
  7. Zwiększy.
  8. Dołóż pompę kotłową na stałe na najniższy bieg i siłownik na zawór 4D regulujący temp. wody na instalację. Nie kombinuj inaczej bo będziesz tu często zakładał posty 🙂
  9. Wymień ten pionowy odcinek i zapomnij o sprawie.
  10. Stopniominuty w Nibe działają poprawnie. Sprawdzałem to u znajomego. To taki pseudo PID ale działa dobrze. Krzywą grzewczą można samemu modyfikować. Też nie rozumiem po co komu 300 predefiniowanych.
  11. To wygląda jak wżer od zewnątrz. Przynajmniej po tym co pokazałeś. Bo z góry są nacieki ale nie pokazałeś żeby coś od góry wyciekało. Ze zdjęć wynika, że po zlutowaniu nikt nie wyczyścił rur z topnika.
  12. Do żadnego ze zdjęcia. Tu są same wejścia, głównie temperaturowe.
  13. Wiem, wiem. Ja to wkręcam tylko z tym, nie stosuję żadnych nici ani past i nic nie przecieka. Wkręcam to aż do momentu gdy ten izolator zaczyna "znikać" z pola widzenia i wchodzi w gwint. Nawiązując do Twojego pierwszego posta, być może to biało coś, to po prostu pozostałość po starym izolatorze?
  14. Aaa, to co innego. Powinna być właśnie ta biała uszczelka. Tu akurat jest czerwona: To jest to, czego nie ma w Twojej anodzie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.