Skocz do zawartości

kawczuk

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O kawczuk

  • Tytuł
    Rozkręca się

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    lubelskie

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom o powierzchni 160 m2, ocieplony styropianem 10cm, 13 cm styropianiu w posadzce, 30cm wełny na poddaszu.
  • Instalacja
    Ok 90 m2 podłogówka (cały dół), 70 m2 grzejniki (góra), zawór 3D na wyjściu z kotła
  • Kocioł
    SAS Multi 14kw

Ostatnie wizyty

353 wyświetleń profilu
  1. Co do instalacji to cała będzie nowa włącznie z grzejnikami więc ten filtroodmulacz magnetyczny będzie zbędny nawet w przypadku zmiany kotła. Dzięki wielkie za pomoc. Wydaje mi się, że już wszystkie wątpliwości zostały wyjaśnione. Reszta wyjdzie w praniu jak już się zacznie palić w następnym sezonie grzewczym. Ważnym jest, żeby teraz przynajmniej przygotować wszystko tak aby w przyszłości można było jedynie rozbudować i zautomatyzować :) Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  2. A tak mój błąd z tą pompą :) Czyli można by było dać zawór 3D który na razie mógłby obsługiwać dwa rozdzielacze, pompa a za pompą termometr wstawić żeby można było odczytać i ustawić temperature zasilania podłogówki. Łatwiej by było korzystać. Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  3. W załączeniu narysowałem schemat. Czy coś takiego by mogło być? Oczywiście przed pompami filtry. Na powrotach zawory zwrotne przed kolektorem. ZTM 20-43 stopnie. Ewentualnie na razie na jednym ZTM w przyszłości do przerobienia na dwa. Zasilania wypuszczone osobno do kotłowni z kazdego rozdzielacza. Czy pomiędzy piecem a sprzęgłem coś trzeba montować czy tylko połączyć? No i zasilania pompek bezpośrednio do gniazdek na stałe? Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  4. Podlogowka jeszcze nie do końca gotowa ale część pomieszczeń już rozlozone. Zasilanie jeszcze nie doprowadzone. W zamyśle było na jednym pionie ale bez problemu można poprowadzić jeszcze oddzielne zasilania do każdego rozdzielacza. Całość jest podpiwniczona. Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  5. Dom stał przez kilka lat nie zamieszkany a kocioł tylko podtrzymywał temp tak mniej więcej +10 i takie było jego zadanie. Styropian dany tylko 5cm bo więcej się nie dało pod podłogowke. Ze względów finansowych właśnie na razie grzanie cwu zostanie przepływowe. W przyszłości bojler z cyrkulacja. Woda + cyrkulacja już została przygotowana na razie będzie zaslepiona rurka cyrkulacyjna. Czyli tak przygotowaną instalacja jeśli w przyszłości by była wymiana kotła na jakiś nowocześniejszy nie będzie już wymagała dodatkowych przeróbek? Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  6. I w takiej konfiguracji ten kocioł Junkersa sobie poradzi i będzie modulował mocą itp? A rachunki za gaz nie poszybują w kosmos. Bo mam świadomość na własnym przykładzie z ekogroszku dzięki pomocy z forum, że odpowiednio wykonana instalacja ma bardzo duży wpływ na rachunki za ogrzewanie. A czy można by było zrobić coś takiego że grzejniki wpięte przed sprzęgłem i puszczone z pompki z piecyka i dalej sprzęgło i dwie pompki do podlogowki? Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  7. Czyli za kotłem należałoby wstawić sprzęgło a od tego oddzielna pompka na grzejniki i oddzielna na podłogowke z zaworem termostatycznym ewentualnie dwie pompki i dwa zawory jeśli by rozdzielił obiegi grzania? A sterowanie pompkami wtedy jak rozwiązać? Bo do podlogowki najlepiej jest żeby pompka chodziła cały czas czyli bezpośrednio w gniazdka je załączyć? A pompka od grzejników jak? Bo w tym piecu chyba nie ma możliwości sterowania pompkami. Ten sterownik Sallusa, który posiada też chyba jest ubogi w funkcję Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  8. Znalazłem taki schemat jak w załącznik. Pomijając bojler, bo woda by była ogrzewana bezppsrednio czy to by działało w przypadku j/w? Grzejniki sterowane poprzez pompkę z piecyka a podłogówka przez oddzielną pompkę wpięta bezpośrednio do gniazdka, gdzie temp. wew. ustalana by była przez zawór termostatyczny i przepływy na rotometrach? Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  9. Witam wszystkich. Z racji dużej pomocy z waszej strony przy pomocy przeróbki mojej domowej instalacji zwracam się do Was z prośbą o kolejną pomoc. Mianowicie znajomy kupił dom w którym musi przerobić instalacje CO. Z racji ograniczonych na ten monet funduszy chce wymienić rurki, grzejniki, dołożyć ogrzewanie podłogowe do pieca gazowego, który nabył wraz z domem. Kocioł to Junkers 24kw dwufunkcyjny z otwartą komorą spalania. Modelu dokładnie nie znam na tą chwile. Zamontowany w 2015 roku. Do tego posiada bezprzewodowy sterownik pieca Sallus. Dom z lat 70tych. Niestety na razie nie ocieplony. W przyszłości dopiero dołoży styropian. 120 mkw na dwóch kondyynacjach. Okna plastikowe. W załączeniu narysowałem mniej więcej schemat jak to by miało wyglądać. Pytanie z mojej strony czy da się jakoś racjonalnie podłączyć takie dwa obiegi do tego pieca, żeby to miało ręce i nogi bez wymiany pieca a jednocześnie rachunki za gazownika nie były kosmiczne? Z góry dziękuję za udzieloną pomoc. Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  10. Kolego @jarrek, czy byłbyś w stanie udostępnić mi jakoś to oprogramowanie z 2016r?
  11. Mój wykres widać że jest bardziej poszarpany. Czyli da się doprowadzić do linii prostej więc i mnie czekają jeszcze poprawki ustawień. U mnie modulacja mocy mocno skacze. Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  12. Nic takiego nie zauważyłem u siebie. Ale przyjrzę się lepiej ale chyba nie mam takiego zjawiska. Wydaje mi się że spada z tych 70 do 20. Wiec chyba tak ma byc chociaż nie wiem. Jeszcze poobserwuje. Czasami się się odstawia na chwilę w podtrzymanie bo jakaś mała histereza jest której nie mogę zmienić 73 już ma podtrzymanie. Ale to rzadko się zdarza. Ale spalania i tak nie mam na poziomie jak czytam tu ma forum. Teraz +/- 20kg w wahaniach 1kg. Ale w domu mam 24 stopnie. Widocznie tak ma byc i niewiele już z tego zejdę. Ogrzewam powierzchni użytkowej 160m. Dom z poddaszem i garaz do tego czyli faktycznie ponad 200m jakby po podłogach liczył. Więc chyba trzeba przywyknąć bo dogadywać się zaczynam już z piecem chyba tak jak ma być :) Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  13. @slawekry a czy mógłbyś zamieścić wykres pracy pieca? Ja cały czas dopracowywuje ustawienia swojego pieca, byc może i przyrosty mocy będę musial jeszcze zmieniać. Na razie robię korekcje paliwa bo czasami zdarza mu się przesypać niewielka ilość niedopalonego węgla. Chociaż ten spadek mocy na 100 chyba musi zostać bo jak był mniejszy to dużo mi przebijało zadana Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  14. Odświeżę temat. Jak wygląda praca waszych kotłów przy panujących temperaturach? Ja cały czas probuje coś zejsc że spalaniem ale chyba już nic mniej nie zejdę. U mnie przy temperaturach średnich to co teraz panuje w nocy minus w dzień delikatnie na plusie spalanie 20kg +/- 1kg. W domu 24 stopnie. Przeszedłem na PID Turbo. Pogodowa sama ustawia temp CO na 70. W piecu dużo czysciej niż przy 60. Ustawienia przyrost mocy 15%, spadek mocy 100%, ograniczenie dolne 15%, ograniczenie gorne 70%, korekta paliwa -10%, korekta nadmuchu 0. Czujnik żaru wyłączyłem bo wprowadzał duże zamieszanie na retorcie. Uszczelnialem retorte. Przyslonilem osłonę na wentylatorze zostawiajac tak 1,5 cm prześwitu bo wcześniej miałem cała odkryta. Temperatura spalin 80-120. Wygląda to tak jak na zdjeciach. Piecem jedynie dość znacznie buja podczas nagrzewania się CWU pomimo przymknietego zaworu kulowego prawie do zera przy pojlerze na zasilaniu ciepłej wody w celu ograniczenia przeplywu. Cały czas jednak jeszcze wprowadzam delikatne korekty w celu najlepszego dopalania się węgla. Niestety zdjęć z popiołu nie mam bo rano czyściłam piec i wyrzucilem. Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
  15. Podam swoje ustawienia może coś one pomogą. Sterowanie pogodowe. Podlogowka zawór 3D z mieszaczem. Grzejniki termostaty z modulacja pompy. Pompa kotłowa zamontowana. CWU 300L Ustawienia: Pid Turbo, ograniczenie dolne 15%, ograniczenie górne 70%, przyrost mocy 15%, spadek mocy 100%, korekta paliwa -10%, korekta nadmuchu 0. Czujnik żaru wyłączony. Jeszcze jestem na etapie wprowadzania delikatnych korekt. Przy takich ustawieniach kopczyk wygląda jak na zdjęciu i linia pracy kotła wydaje mi się że może być do przyjęcia. Piec jedynie buja podczas nagrzewania się CWU pomimo przymknietego prawie do zera zaworu kulowego przy wejściu ciepłej wody do bojlera. Rano wyczyściłem piec i wyrzucilem popiol dlatego nie mogę pokazać zdjęć jak wyglada. Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.