Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiany W Instalacji - Możliwe Błedy


LukeMike

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Digitrax

Dzięki za fotkę rozwiało to moj obawy, spawanie OK :)

 

ad 1. na wężownicy zbiornika CWU nie masz zaworu dławiącego, woda jest leniwa i płynie po najmniejszej linii oporu. Trzeba zasintalować na zasilaniu wężownicy zawór zasuwę przy pomocy, której ograniczysz przepływ przez bojler a za to więcej wody poplynie do obiegu CO.

 

ad 2. najlepsze odpowietrzniki (moim zdaniem) to Flamco

 

Pompę możesz także zainstalować w pionie będzie się szybko odpowietrzać.

post-2387-0-23318000-1433191473_thumb.jpg

post-2387-0-25136000-1433191492_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja powinna być poprawiana według schematu poniżej za ok tydzień.

2 pytania do schematu.

1.Rozumiem, na to wskazuje logika i rysunek, że całość ma schodzić delikatnie w dół w stronę pieca. Jeśli tak to ile mniej wiecej tego spadku? Czy też powinien być zachowany idealny poziom (ze względu na zawór klapowy czy pracę pompy?).

2.Zakładam również, że pozycja zaworu kulowego ZA pompą nie ma znaczenia może być na tej równoległej ale można go przesunąć na prostopadłą schodzącą. Wolę zapytać żeby nie było niespodzianek.

post-63273-0-92050300-1433269409_thumb.jpg

post-63273-0-13540200-1433269703_thumb.jpg

 

3. Do poprawy jest również poziomowanie pieca, wczoraj był przestawiany wygląda to tak:

 

post-63273-0-29544400-1433269701_thumb.jpg

 

Tył dotyka ziemi przód w powietrzu (wychodzi trójkąt) Macie pomysł czym to wypoziomować? Płyty chodnikowe? Wylewać betonu nie mam jak i kiedy.

 

Jest jescze jedna kwestia, czy zamiast automatów valvexa wspomnianych powyżej (montowanych w pionie) można dać te odkręcane kluczykiem manualne odpowietrzniki

post-63273-0-95082200-1433270143_thumb.jpg

 

 

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

ad 1. Może być w poziomie jak i delikatny spadek w kierunku kotła. Zawór klapowy będzie wtedy delikatnie uchylony ale gdy włączy się pompa to skutecznie się zamknie. Nachylenie wystarczy 1 % czyli 1 cm róznicy poziomów na długości 1 m. Pompa będzie się sama idealnie odpowietrzać :)

ad 2. Pozycja zaworu za pompą nie ma znaczenia. Ważne aby przed pompą filtr był w poziomie skierowany korkiem spustowym w dół.

ad 3. Jak masz tydzień do ponownej przeróbki to ja bym odkręcił kocioł kupił worek samopoziomującej się wylewki i zrobił nowe podłoże.

ad 4. Tak możesz zastosować tego typu odpowietrzniki. Standardowo są one instalowane w grzejnikach lecz na pionach także można.

Prosze bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jescze raz dzięki. Odezwę się za tydzień jak już będzie po przeróbkach. Mam nadzieję że tym razem wszystko pójdzie ok, a tajemniczy grzejący do 1/3 grzejnik ruszy. Powiem szczerze, nie sądziłem, że instalacja CO może być tak stresująca, po wczorajszej wpadce całą noc sniły mi się te cholerne rury i zawory. 

Życzę wszystkim miłego długiego weekendu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

Działać będzie ale estetyka fuj :D

 

Jak brakuje im miejsca to niechaj postawią pompę w pionie łącząc ją bezpośrednio z zaworem na dole. Nad pompa kolano w prawo, dalej filtr z zaworem i mają sporo miejsca na wspawanie w grubą rurę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja zrobiona, grzeje poprawnie, wszelkie hippiczne analogie usunięte z ukladu, który być może nie wygra konkursu na napiękniejszy ruraż roku, ale najważniejsze że działa. Automaty usunięte.

Ostatnie pytanie, nie że się czepiam, jak pompa startuje to mamy małe uderzenie na instalacji, wiadomo, domyka się zawór klapowy. Pytanie, czemu podobny dźwięk uderzenia słychać kiedy przełączam biegi na pompie? Dzwięk podobny do przechodzącego przez instalację bombla powietrza / uderzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

Nie wiem jaką masz pompę ale moja grundfosa 25/40 w chwili przełączania biegów wyłącza się na chwilkę, poprostu na przełączniku jest taka martwa strefa kiedy wirnik nie ma zasilania. N chwilę, więc spada ciśnienie  za zaworem klapowym by ponownie się zwiększyć i klapka z uszczelką zamyka się i słychać uderzenie.

 

Wstaw fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotografie w załączniku (@Digitrax - opcja z pompą w pionie nie została zrealizowana, mimo wszystko dziękuję za szkic).

Wygląda to tak (niestety już w izolacji):

post-63273-0-58305300-1433824424_thumb.jpgpost-63273-0-12853400-1433824422_thumb.jpg

 

Mam nadzieję, że tym razem wszystko w miarę dobrze. Dojście do pompy wspawane z małym spadkiem. Filtr pompy wyczyszczony po pierwszym paleniu.

 

 

 

Do rozwiązania zostały jeszcze dwa problemy, wypadnięte drzwiczki pieca (wewnętrzne) i ciągle blokująca się wajcha rusztu (przegarniaczy). Jeśli ktoś miał podobnie z przegarniaczami proszę dać znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Adamguitar. Nie miałem czasu sprawdzić, spróbuje dziś,.wczoraj testowaliśmy tylko z pompą. Raczej powinno działąć, na powrocie jest delikatny spadek (coś koło 1%) więć powinien być delkiatnie uchylony. A co, uważasz, że może być z tym problem, że nie będzie się otwierał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Adamguitar. Sprawdzone. Na wyłączonej pompie woda przepychana przez pompe i przez ZZ. Po odcięciu pompy zaworami woda pchana przez ZZ. Czyli grawitacyjnie wszystko grawitacyjnie.

 

Ciągle próbuje ustalić czy naczynie wzbiorcze jest na powrocie czy na zasilaniu. Czy jest jakiś "patent" żeby to zobaczyć (np, że po rozpaleniu woda będzie szybciej ciepła itp.) Uprzedzając pytania, nie ma możliwościu dojścia po instalacji bez dzury w kartongipsie w łązience.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc, bez Waszego wkładu i wiedzy nie udałoby się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa musi ruszyć spory zład wody w instalacji, więc przez chwile wystąpić może kawitacja. Na jakim biegu pracuje pompa ? Moja 25/40 na 1 biegu napędza dwa piętra + strych w budynku w sumie 10 grzejników 2 i 3 płytowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa pracuje na II biegu (35/45 z tego co pamiętam z instrukcji), ale dzwięki słychać również na pierwszym. Grzejnkiów jest 14, piwnica bez grzejników wys 2m + dwie kondygnacje po ok 2,80. 

Czy zjawisko kawitacji wygląda tak: spadek ciśnienia - zmiana fazy ciekłej na gazowa - wzrost ciśnienia - powrót do fazy ciekłej? Innymi słowy czy powietrze, które powstaje będzie zapowietrzać grzejniki lub wpywać negatywnie na łożyska ceramiczne pompy lub instalację czy też jest to proces zupełnie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawitacja występuje wtedy kiedy przed pompą pojawia się podciśnienie spowodowane np małym ciśnieniem statycznym. krótko mówiąc dzieje się tak kiedy woda nie nadąża z napływem do pompy i pęcherzyki powietrza zaczynają się wytrącać z wody. Zjawisko podobne występuje podczas pracy śruby okrętowej :)
U Ciebie jest gruba rura przed pompą i filtr 1calowy. One nie stanowią problemu. Proponuję zmniejszyć bieg pompy.

Nawet jeżeli pęcherzyki powietrza popłyną dalej przez kocioł to mają gdzie uciec > naczynie otwarte.
Ja bym się tym nie przejmował bo jak sam zauważyłeś dzieje się to tylko podczas uruchamiania pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.