Xawer Opublikowano 22 Lutego 2011 #26 Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) Naczynie na strychu ok. tylko gdzie jest wpiete do instalacji ? Powinno byc wpiete przed zaworem bo jesli bedzie za zaworem i ktoś zakręci zawór to odetnie połaczenie kotła z naczyniem i co wtedy jeśli np. woda w kotle się zagotuje? Troche mylisz pojęcia układ grawitacyjny jest wtedy jak pompka nie działa a woda idzie na kaloryfery grawitacyjnie Jak działa pompka zawór różnicowy samoczynnie sie zamyka i wode podaje pompka w razie braku prądu pompka nie działa i wtedy woda idzie przez zawór różnicowy grawitacyjnie o ile instalacja jest tak wykonana ze grawitacyjnie da rade Edytowane 22 Lutego 2011 przez Xawer Cytuj
pawelpanek Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor #27 Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) No Właśnie problem polega na tym,że jest wpięte (sam nie wiem gzie i jak) na pewno za zaworem i pompką gdzieś w pionie . A więc czy dać coś dodatkowego,czy jak to prawidłowo wykonać? Niestety to jest budynek z lat 80, który odkrywam na nowo...Wyjście jest z pieca tak jak narysowałem i wszystko dalej dookoła kotłowni idą rury poziomo na obieg na dom. Przy wyjściu z pieca do zaworu różnicowego i dalej nie ma możliwości zakręcenia układu. A jest dokładnie jak napisałeś :Jak działa pompka zawór różnicowy samoczynnie sie zamyka i wode podaje pompka w razie braku prądu pompka nie działa i wtedy woda idzie przez zawór różnicowy grawitacyjnie. A instalacja daje rade,ale na chwilę obecną chodzi na pompce,tylko przy btraku prądu na "niby" grawitacji Edytowane 22 Lutego 2011 przez pawelpanek Cytuj
Xawer Opublikowano 22 Lutego 2011 #28 Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) I tak to będzie działało z zaworem mieszającym tylko żeby szł grawitacyjnie trzeba recznie odkręcić zawór na max. Jesli chodzi o naczynie to wezwij instalatora niech to poogląda i jego problem jest to zrobić właściwie zaślepić stare podłączenie naczynia i wyprowadzić nowe przed zawór mieszający teraz pewnie jest gdzies o kaloryfera jak to dawniej było robione Edytowane 22 Lutego 2011 przez Xawer Cytuj
pawelpanek Opublikowano 8 Marca 2011 Autor #29 Opublikowano 8 Marca 2011 W końcu umówiłem się z hydraulikiem na przeróbkę... Tylko on proponuje mi zawór 3D,a nie 4 d. Co o tym sądzicie ?? Cytuj
Xawer Opublikowano 8 Marca 2011 #30 Opublikowano 8 Marca 2011 Witam Jednoznacznej odpowiedzi raczej nie uzyskasz bo sa zwolennicy 3d i zwolennicy 4d. Napewno do zaworu 3d bedzie mniej przerabiania ale nie bedzie ochrony powrotu tylko czy ta ochrona jest az tak istotna tu tez zdania sa niestety podzielone. Tak na 3d jak i na 4d uzyskasz regulację temperatury wody idącej na kaloryfery. Cytuj
pawelpanek Opublikowano 8 Marca 2011 Autor #31 Opublikowano 8 Marca 2011 Zgadza się, ale co wodą powrotną? 4D wymiesza, a 3d ? Cytuj
Xawer Opublikowano 8 Marca 2011 #32 Opublikowano 8 Marca 2011 3d weżmie tylko tyle ile trzeba do podmieszania z ciepłą woda z kotła a reszta o takiej temperaturze jak wraca z kaloryferów idzie do kotła 3d miesza tylko to co idzie na kaloryfery nie miesza powrotu Cytuj
pawelpanek Opublikowano 8 Marca 2011 Autor #33 Opublikowano 8 Marca 2011 To już mam odpowiedź ... montuję 4 d ! Po zamontowaniu i przetestowaniu opisze wynik. Dziękuję wszystkim! Cytuj
pawelpanek Opublikowano 6 Września 2012 Autor #34 Opublikowano 6 Września 2012 Witam po długiej nieobecności. W ostateczności zamontowałem 3D . w skrócie 2t opału mniej. Ale jeszcze dużo przede mną w sposobie palenia i ustawień. może ktoś coś podpowie jak ustawiac piec i na co zwracac uwagę ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.