Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja Ogrzewania Podłogowego Co Z Piecem Defro 25 Kw Optima Komfort Plus - Problem Z Cw


ana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

tak to aktualnie wygląda jak Pan narysował. W obydwóch proponowanych wersjach trzeba będzie "przejść na górę" zatem stopień trudności przeróbki jest tutaj bez znaczenia.

 

Nie wiem jak podejść do propozycji 3. Powroty też są takie same (pex20) i może się okazać, że powroty też trzeba będzie "pogrubiać" :-(

 

Pozdrawiam i dziękuję za uwagi.

 

Ana

 

 

 

 

czy aktualnie tak to wygląda?

http://img52.imageshack.us/f/49479208.jpg

 

dodałem też wersje 1 i 2 modyfikacji, w zależności od możliwości połączenia (kucia) i tego, o ile poprawią się przepływy po dodaniu jednej pary dodatkowych połączeń

proszę zmodyfikować rysunek do stanu rzeczywistego jeżeli jest inaczej połączone

zastanawiam się czy nie będzie lepszy efekt jak dodatkowe zasilanie będzie np w rozdzielni 2, a dodatkowy powrót w rozdzielni 4 większej części budynku

 

dotychczasowych połączeń oczywiście nie zaślepiamy, dodajemy tylko dodatkowe by zmniejszyć spadki ciśnień od przewężeń na złączach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam sobie te rozdzielnie i przyszło mi na myśl żeby może te kolanka w rozdzielniach zmienić (zaznaczyłam kółkiem czerwonym na rysunku)? Mają one na oko o wiele mniejszą średnicę niż pex 20.

 

 

SanitSystem pisał o trójnikach zaprasowanych, z tego samego materiału (i tego już się nie da bez skuwania podłogi):-(

post-19736-0-06629600-1299930379_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w szafkach trzeba będzie dać trójniki calowe przed zaworami i do nich podłączyć dotychczasowe zasilanie i nowe rury.

Stare zostają i muszą być drożne bo inaczej do każdej szafki trzeba by ciągnąć dodatkowe rury .

Cześć wody z nowej rury pójdzie do rozdzielacza i nadmiar cofnie się tymi rurami które są do sąsiednich szafek.

I dla jasności dorabiane będą po dwie rury i zasianie i powrót naraz, dołożenie tylko zasilania nie wiele da.

Jedynie zastanawiam się czy nie lepiej bezie zasilać jedną szafkę, a powrót wykonać na sąsiedniej, by te ciśnienia lepiej się rozłożyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada zaprasowany pex w tym wypadku to akurat rura 16. Przewężenia są straszne.

 

Jeśli już bierzemy się za przeróbkę to należy już porządnie zasilić każdą szafkę oddzielnie rurą miedzianą 22 mm. W kotłowni to skolektorować na powrotach zastosować zawory regulacyjne i wtedy to napewno bedzie działać bez wiekszych problemów.

post-5882-0-91289600-1299939114_thumb.jpg

post-5882-0-71693400-1299939130_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje jszcze coś takiego czy masz jakieś dokładniejsze zdjęcia chodzi o post91 srona5 bo coś mi nie pasują te pomieszane rury zaznaczyłem na niebiesko i co tam jest podłączone bo ten bojler zasłania czy czasem układ po mieszaczy nie jest jeszcze podłączony z instalacją grzejnikową? chyba że się myle bo straszny to bałagan w tych rurach , może opisz zdjęcie DSC 1247 i czy szafki z piętra 3,4,6 są razem połączone w kotłowni ?

post-16946-0-56760400-1299968240_thumb.jpg post-16946-0-41509100-1299968305_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy taki opis tych rur od instalatora (wzięłam to żywcem z kartki, którą dostaliśmy od niego):

 

 

Patrząc na wprost od lewej.

 

1. Mała część cyr (chyba cyrkulacja?) - czyli ta rura co Pan zaznaczył na niebiesko

2. Duża część cyr (chyba cyrkulacja?)

3. CW mała część

4. CW duża część

5. ZW duża część

6.CO duża część

7. CO duża część

8. CO mała część

9. CO mała część

 

Podział jest taki (na razie wszytsko na jednym mieszaczu):

 

1 obieg: szafki 1,2,3,4 (duża część) - czyli z kotłowni rura pex25, z trójnikami na pex 20 do szafek 1 i 2 dalej pion pex 25 z trójnikami na pex 20 do szafek 3 i4

 

2 obieg: szafki 5,6 (mała część) - czyli z kotłowni rura pex 25, z trójnikiem na pex 20 do szafki nr 5 i dalej pion pex 20 (chyba, tego nie jestem pewna).

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

Ana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak szafka 1 i 2 wypioł bym całkowicie i pociągnoł z kotłowni NAWET NA WIERZCHU cu28 i do szafek cu 22

3i 4 zostawił na pex 25 prosto z kotłowni

i 5 ,6 też pozostawił

tylko w kotłowni dwa niezalerzne obiegi

bilans

I obieg szafki 1+2 = 79 m2 +drabinka

II obieg szafka3+4= 73 m2 +2x drabinka

III obieg szafka 5+6 =69 m2 +2x drabinka

ana zrób obecne dzjęcie pieca pompy zaworu 4 drogowego ( podobnie jak DSC 02980 ) wraz z tym nowym wymiennikiem ( podaj typ ) boi coś mi tu nie pasuje , może sie myle bo dokładnie nie widać co jest za tym dbiornikiem CWU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się nie odzywałam - problem z netem.

 

Nie wiem jak wypiąć całkowicie szafki 1 i 2, bo z kotłowni idzie pex 25 w wylewce i potem na trójnikach jest odejście do tych szafek a dalej idzie pion. Więc jak całkiem je wypniemy (a końcówki istniejącego zasilania zaślepimy) to kawałki pex 25 (myślę, że jakieś 20-40cm) zostanie w tej podłodze. Nie wiem, czy to może mieć znaczenie? Chciałam jeszcze dopytać: te trzy obiegi miałyby mieć niezależne 3 pompy i 3 zawory np.3D (albo 2 pompy i 1 mieszacz)?

 

 

Jutro zrobię zdjęcia w kotłowni - od razu wrzucę na forum.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Ana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

poniżej zdjęcia. Zrobione aparatem komórkowym (chwilowo nie mam dostępu do lepszego), zatem przepraszam za jakość.

 

Marka, typ i moc nowego wymiennika to: Danfoss, B3-027-16-3.0-H, 50 kW

 

Za zasobnikiem CWU (na ścianie, gdzie jest mieszacz) jest tych 9 rur, które wcześniej opisałam+ żółta pompa cyrkulacyjna+rurki w "górę" do naczyń przeponowych.

a na ścianie gdzie jest wymiennik są rury w poziomie zasilające CO, CWU i powroty z CO i CWU. Pompka CWU została zdemontowana.

 

Pozdrawiam

 

Ana

 

 

 

 

ana zrób obecne dzjęcie pieca pompy zaworu 4 drogowego ( podobnie jak DSC 02980 ) wraz z tym nowym wymiennikiem ( podaj typ ) boi coś mi tu nie pasuje , może sie myle bo dokładnie nie widać co jest za tym dbiornikiem CWU

post-19736-0-10203700-1300344734_thumb.jpg

post-19736-0-98161900-1300344747_thumb.jpg

post-19736-0-53271200-1300344894_thumb.jpg

post-19736-0-52223900-1300344910_thumb.jpg

post-19736-0-71972900-1300344922_thumb.jpg

Edytowane przez ana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kotłownia w zasadzie też do poprawek !!! Po co ten zawór 4D przed wymiennikiem, hydraulik wiedział "że gdzieś dzwoni ale nie wiedział w którym kościele". Tak jak patrzę na tą instalację to najlepiej byłoby zrobić ją na nowo bo wychodzi troche dużo tych poprawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, naciskaliśmy na Niego na samym początku sezonu ale przeniósł tylko zasobnik przed wymiennik (bo był za wymiennikiem - od tego zaczął się temat) a przy umiejscowieniu zaworu 4D upierał się, że jest dobrze i tak go zostawił...

 

Jak będzie troszkę cieplej (bo znów się ochłodziło) to planujemy w pierwszej kolejności podzielić na dwa obiegi i kupić:

 

Zawór 3D ESBE w zakresie temp. 35-60C (żeby się nie okazało, że 20-40C będzie za mało)

http://allegro.pl/esbe-zawor-termost-3-4-gz-35-60-st-c-vta322-i1491626995.html

 

Pompę Grundfos 25-40

 

I jakiś sterownik temp., który będzie ją załączał, bo jak na razie mieszacz jest podłączony "na krótko" do sterownika pieca.

 

Pozdrawiam

 

Ana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rece opadają !!! nie szkoda Ci kasy na wyrzucanie jej w błoto tak teraz bedziesz kupować i eksperymentować "może 2 obiegi może 3 a może wszystko oddzielnie" ten układ i tak jest pokomplikowany a ty go bedziesz komplikować sobie jeszcze bardziej i tym sposobem brniecie w ślepy zaułek. Tam trzeba na nowo zrobić zasilanie szafek może nawet cześciowo demolująć domek ale trzeba się przełamać zrobić raz a porządnie i poprostu zapomnieć o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decydujemy się na to tylko dlatego, że po próbach zamykania jednej części - w drugiej przepływy są powyżej 2. I grzeje tam wszędzie znakomicie. Na taką przeróbkę wydamy 500 zł (jesteśmy umówieni z dostawcą, że jeśli nie zadziała to będziemy mogli oddać zawór i pompę) a przeróbka potrwa 2-3 godz..

 

W drugiej kolejność zrobimy "nowe" zasilanie do 1 i 2 skrzynki.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Ana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ana oraz mili forumowicze przepraszam za czepianie się , no chyba iż się myle i tak jest dobrze, ale pozwoliłem sobie trochę " pomazać to zdjęcie -z góry ana przepraszam , ale może coś to pomoże bo te rurki tak poplątane no ale do rzeczy czy ten wymiennik nie jest nadal żle wpięty ( sprawdż ana w instrukcji jaką dostałaś wraz z nim) strona wtórna na zasilanie z pieca a pierwotna na wymiennik cwu i mieszacz podłogówki ? ana możesz opisać gdzie idą te ponumerowane rurki od 1 do 5 , z zaznaczeniem czy to powrót czy zasilanie i jak jest wpięty zbiornik bo nie widzę żeby był wpięty w zasilanie z pieca ( układ otwarty) , i gdzie jest wpięta pompa do bojlera

 

post-16946-0-01602800-1300487753_thumb.jpg post-16946-0-25827500-1300487785_thumb.jpg

 

czy błędne podłączenie strony wtórnej z pierwotną nie powoduje strat MOCY?

 

ana nie poddawaj się najpierw dobrze pomyśleć a dopiero niszczyć dom skończy się zimno to na spokojnie można robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kotłownia w zasadzie też do poprawek !!! Po co ten zawór 4D przed wymiennikiem, hydraulik wiedział "że gdzieś dzwoni ale nie wiedział w którym kościele". Tak jak patrzę na tą instalację to najlepiej byłoby zrobić ją na nowo bo wychodzi troche dużo tych poprawek.

 

 

Witam,

Ana, z całym szacunkiem, ale "SanitSystem" ma niestety dla Ciebie, bardzo dużo racji! Ja nie jestem "etatowym" hydraulikiem, ale elektronikiem. Liczyć nauczyli, wszak podstawy inżynierii są na wszystkich wydziałach podobne, a automatyka, to rzecz na której się znam... Do rzeczy....

Ten zawór czterodrogowy przed wymiennikiem, to jakieś nieporozumienie. Cała moc kotła musi iść w wymiennik, a za nim możesz do woli kombinować z rozdziałem energii cieplnej. Jeśli monter chciał zabezpieczyć temperaturę powrotu, to pytanie, czy trzeba, bo termometrów przy mieszaczu brak , a można to też zrobić na inne sposoby. Porządne rozdzielenie obwodów i rozsądne sterowanie tymi obwodami. Ja obecnie jestem na etapie przygotowań do instalacji zbiornika akumulacyjnego. Przy kotle zasypowym, to temat godny rozpatrzenia. U moich Rodziców jedyne, rozsądne rozwiązanie.

Fakt, jak się zrobi cieplej, to może faktycznie trzeba tą kotłownie gruntownie zmodernizować, czy jak kto woli, zbudować od nowa, jak należy.

Policzyć dokładnie wszystko i nie eksperymentować, dotrwać do wiosny i powalczyć! Bo nagromadzenie wynalazczości w tej kotłowni jest tyle, że może faktycznie głowa rozboleć. I kieszeń też, a o spokoju nie wspomnę!

I tak na marginesie zapytam, czy był robiony jakiś zatwierdzony przez uprawnionego człowieka projekt tej instalacji? Bo to jakaś radosna twórczość nie do końca świadomego instalatora.

Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki :).

Edytowane przez krisb
  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w instrukcji (ponadto jest też naklejka na wymienniku widoczna na zdjęciu poniżej) znalazłam taki opis:

Q1 - wejście gorącej wody

Q2 - wyjście (powrót) gorącej wody do kominka (pieca)

Q3 - wejście z instalacji CO

Q4 - wyjście podgrzanej wody do instalacji CO

 

U nas rury:

 

1 - wejście (zasilania?) gorącej wody na zasobnik (wpięty przed wymiennik) - ta rurka zawsze pierwsza robi się pierwsza ciepła i jest najbardziej gorąca (tzn. uzyskuje temp. pieca)

2 - wejście (zasilanie?) wody na mieszacz (ta rurka osiąga temp. wejścia na mieszacz tzn. 38-45C)

3- powrót z mieszacza - (ta rurka jest chłodna)

4 - powrót gorącej wody do pieca (ta rurka jest bardzo ciepła)

5- jedna z rur prowadząca do naczynia przelewowego

 

To chyba jest wszystko w porządku?

 

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

 

Ana

 

 

 

Witam ana oraz mili forumowicze przepraszam za czepianie się , no chyba iż się myle i tak jest dobrze, ale pozwoliłem sobie trochę " pomazać to zdjęcie -z góry ana przepraszam , ale może coś to pomoże bo te rurki tak poplątane no ale do rzeczy czy ten wymiennik nie jest nadal żle wpięty ( sprawdż ana w instrukcji jaką dostałaś wraz z nim) strona wtórna na zasilanie z pieca a pierwotna na wymiennik cwu i mieszacz podłogówki ? ana możesz opisać gdzie idą te ponumerowane rurki od 1 do 5 , z zaznaczeniem czy to powrót czy zasilanie i jak jest wpięty zbiornik bo nie widzę żeby był wpięty w zasilanie z pieca ( układ otwarty) , i gdzie jest wpięta pompa do bojlera

 

post-16946-0-01602800-1300487753_thumb.jpg post-16946-0-25827500-1300487785_thumb.jpg

 

czy błędne podłączenie strony wtórnej z pierwotną nie powoduje strat MOCY?

 

ana nie poddawaj się najpierw dobrze pomyśleć a dopiero niszczyć dom skończy się zimno to na spokojnie można robić

post-19736-0-37614900-1300647221_thumb.jpg

Edytowane przez ana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem po rozmowie tel. z SanitSystem. Okazało się, że po tym natłoku informacji ode mnie (niepoukładanych, jak to z kobietkami bywa;) przeoczył próby z zamykaniem jednej części budynku (okazywało się wtedy, że przepływy są dobre i grzeje w drugiej części budynku). No i oczywiście to zmieniło postać rzeczy, więc też był za dołożeniem pompy i zaworu i zrobieniu dwóch obiegów na początku przeróbek.

 

Jest wiele głosów za usunięciem tego zaworu 4D. Ale on jest przecież otwarty (na maksa), zatem wisi sobie tam tylko dla dekoracji ściany;)

 

Są termometry przy mieszaczu. Może chodziło Panu o wymiennik? Pytałam w sklepach o termometry "przylgowe" - podobno "oszukują" bardzo więc zrezygnowałam z zakupu.

 

Bufor to spory wydatek - na razie nie możemy sobie na niego pozwolić.

 

Mamy jakiś projekt instalacji ale w planach była pompa ciepła więc jest dużo zmian (bez projektu).

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Ana

 

 

 

 

Witam,

Ana, z całym szacunkiem, ale "SanitSystem" ma niestety dla Ciebie, bardzo dużo racji! Ja nie jestem "etatowym" hydraulikiem, ale elektronikiem. Liczyć nauczyli, wszak podstawy inżynierii są na wszystkich wydziałach podobne, a automatyka, to rzecz na której się znam... Do rzeczy....

Ten zawór czterodrogowy przed wymiennikiem, to jakieś nieporozumienie. Cała moc kotła musi iść w wymiennik, a za nim możesz do woli kombinować z rozdziałem energii cieplnej. Jeśli monter chciał zabezpieczyć temperaturę powrotu, to pytanie, czy trzeba, bo termometrów przy mieszaczu brak , a można to też zrobić na inne sposoby. Porządne rozdzielenie obwodów i rozsądne sterowanie tymi obwodami. Ja obecnie jestem na etapie przygotowań do instalacji zbiornika akumulacyjnego. Przy kotle zasypowym, to temat godny rozpatrzenia. U moich Rodziców jedyne, rozsądne rozwiązanie.

Fakt, jak się zrobi cieplej, to może faktycznie trzeba tą kotłownie gruntownie zmodernizować, czy jak kto woli, zbudować od nowa, jak należy.

Policzyć dokładnie wszystko i nie eksperymentować, dotrwać do wiosny i powalczyć! Bo nagromadzenie wynalazczości w tej kotłowni jest tyle, że może faktycznie głowa rozboleć. I kieszeń też, a o spokoju nie wspomnę!

I tak na marginesie zapytam, czy był robiony jakiś zatwierdzony przez uprawnionego człowieka projekt tej instalacji? Bo to jakaś radosna twórczość nie do końca świadomego instalatora.

Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki :).

Edytowane przez ana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo dołożenie drugiej pompy z mieszaczem rozwiąże w części problem z grzaniem podłogi, ale pozostanie problem grzania pompy w witabloki może spowodować późniejsze jej spalenie i oczywiście koszty wymiany.

Dołożenie każdego dodatkowego połączenia do którejkolwiek szafki większego obiegu obniży ciśnienie tłoczenia i ulży tej biednej pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszacz 4D otwarty na maxa wiec tylko tyle że jest w instalacji nie potrzebny był w trakcie montażu instalacji (dodatkowe koszty ale może ta informacja przyda się innym forumowiczom). Ale kolejną sprawą jest sterowanie pompami "za wymienikiem" powinny one być załączane po osiągnieciu przez wymiennik odpowiedniej temperatury a nie tak jak to czesto jest praktykowane ze sterownika kotła. Krótko rozgrzwa się kocioł - załącza pompę obiegu kotłowego, rozgrzewamy wymiennik po osiągnieciu przez wymiennik odpowiedniej temperatury załączają się pompy c.o..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, faktem jest że ta pompa w czasie pracy robi się bardzo gorąca. Więc myślimy, że kolejny krok będzie na 100% - zrobienie nowego zasilenia do sąsiadujących szafek z kotłownią. Zobaczymy potem co dalej.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Ana

 

 

samo dołożenie drugiej pompy z mieszaczem rozwiąże w części problem z grzaniem podłogi, ale pozostanie problem grzania pompy w witabloki może spowodować późniejsze jej spalenie i oczywiście koszty wymiany.

Dołożenie każdego dodatkowego połączenia do którejkolwiek szafki większego obiegu obniży ciśnienie tłoczenia i ulży tej biednej pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.