Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc W Wyborze Pieca


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

prosze o pomoc w wyborze kotla co.

dom o powierzchni 98m2 nie ocieplony, grzejniki zeliwne, rurki stalowe. w domu okna wymienione na plastiki. ciepla woda z gazowego piecyka.

 

zastanawiam sie nad piecem Optima Komfort Plus z nowej lini o mocy 12kw

http://www.defro.pl/index.php?option...=145&Itemid=54

 

pani w sklepie poleca ten sam piec ale ze starszy

http://www.defro.pl/index.php?option...d=64&Itemid=95

 

mowi ze nie ma zadnej roznicy poza sterownikiem sek w tym ze jestem zielony i nie mam pojecia co mi da taki czy inny sterownik poza tym ze roznica wynosi 500zl. o co chodzi z tymi sterownikami PID? co to takiego i jak to sie ma do normalnego palenia? dodam ze sterownik bedzie obslugiwal pompe CO oraz wentylator na piecu

 

jako opal w 90% zakladam palenie mialem. dodam ze bedzie to pierwsze moje palenie mialem i nie bardzo wiem jak palic na co zwrocic uwage itd takze bede rowniez bardzo wdzieczny za jaka kolwiek pomoc.

czytalem ze mial mozna a nawet powinno sie mieszac z np trocinami jesli tak to w jakich proporcjach?

pozdrawiam Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator PID to inteligentny system dopasowujący się w pewnym zakresie do instalacji. Jednak jak każdy wymaga ustawień wstępnych. Optymalizuje proces spalania. Co do samego kotła to myślę,że użytkownicy tego modelu udzielą Ci informacji na temat jego obsługi i funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm problem tylko w tym ze nie jestem jakism tam specjalista a jak czytam to wszystko wydaje sie ladnie i pieknie. nie mam pojecia jak to sie bedzie mialo w praktyce jaka jest roznica? np czy z pid spale wiecej ale bedzie cieplej czy spale mniej i bedzie cieplo itd itd przepraszam ale mowie jestem laikiem a nie chce wtopic z kasa i kupowac czegos czego tak na prawde nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach