Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie Mieszkania W Piwnicy Kontra Istniejąca Instalacja


ireeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zapewne nię będę oryginalny pisząc, że jestem nowicjuszem i że na niczym się nie znam i że proszę Was o poradę... ALE chcąc uniknąć wielu błędów podczas rozbudowy instalacji grzewczej w naszym domu, chciałbym poradzić się tych, którzy mają w tym temacie większe doświadczenie ode mnie i dużo więcej ode mnie już widzieli (a ja widziałem już duużo) :huh:

Z uwagi na powiększenie się rodzinki, zdecydowałem że urządzimy sobie mieszkanie w piwnicy, a właściwie jest to tzw suterena. Pomieszczenia są na poziomie gruntów, nie są zaniżone, jedyna wada to to, że w chwili obecnej (bez paneli na podłodze) wysokość pomieszczeń to około 2,2m. Z tego co wiem jest to minimum, trzeba będzie po prostu się przyzwyczaić.

Dom- to klasyczna kostka z lat '80, nieocieplona, okna nowe plastikowe. Oprócz suteren jest piętro i niezamieszkany strych. W dotychczas zamieszkanej części na piętrze wykorzystywana jest instalacja grzewcza z tamtych lat, tzn grzejniki żeliwne, rura zasilająca od pieca 2'', dalej 5/4'' i 1'', układ otwarty z naczyniem przelewowym. Układ pracuje jako grawitacyjny wspomagany czasem pompką. Powierzchnia ogrzewana na 1 piętrze to około 110mkw. Piec z tego co pamiętam to pleszewski miałowiec sprzed 6 lat o powierzchni około 4mkw, moc mogę odczytać jeśli jest to niezbędne. Pamiętam, że kupiony był z dość dużym zapasem mocy.

W mieszkaniu w piwnicy planuję wykonać instalację w AluPexie firmy Wavin, każdy grzejnik na osobnym obwodzie (AluPex 16) zasilany poprzez rozdzielacz. Instalacja prowadzona w bruzdach w podłodze. Grzejniki ścienne firmy Purmo, dobrane poprzez program SDG. Razem w piwnicy powierzchnia do ogrzania to około 95mkw.