Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak w temacie, cieknie olej z motoreduktora Ewmar-Ness EWM 030. Olej jest koloru bursztynowego. Stwierdziłem, że rozmontuję to samodzielnie i wymienię uszczelnienia. I teraz tak. Pod plastikową osłoną zawleczki ślimaka był pełno smaru o lekko galaretowatej konsystencji i szarym/grafitowym kolorze z miejscowymi fioletowymi zabarwieniami. Ten sam smar znajduje się pod uszczelnieniami w łożyskach i wewnątrz samego mechanizmu. Załączam zdjęcie poglądowe. W instrukcji do kotła podano, że stosowany do smarowania olej to ISO GV 680. Trochę zgłupiałem, bo w przekładni jest jednocześnie olej i smar. Czy ten smar powinien się tam znajdować razem z olejem? I jeśli tak, to co to jest za smar?

20230816_182222.jpg

Opublikowano
W dniu 2.09.2023 o 12:53, stark2991 napisał(a):

Czy ten smar powinien się tam znajdować razem z olejem?

Na pewno nie razem. Albo olej albo smar. Łożysko i przekładnia mogą być oddzielone uszczelniaczem, wtedy mogą byc wypełnione różnymi smarami/olejami.

Opublikowano

Smar grafitowy albo molibdenowy. Olej do przekładni przemysłowych (ISO to oznaczenie lepkości oleju).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.