Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja c.o. od zera - jak zrobić ?


Paulous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , 

od kilku dni poszukuje pomocy - przepatrzałem tematy i nie mogę nic znaleźć :(

Od jakiegoś czasu posiadam drewniany domek letniskowy o pow.100m2 parterowy i chciałbym w końcu postawić w centralne ogrzewanie na piecu o mocy 23kW i na 10 grzejników . Piec będzie zlokalizowany w piwnicy pod domem  . 

Niestety jestem totalnym laikiem i nie wiem od czego zacząć ? Dlatego proszę o jak najmniej obraźliwych treści 😉 W sieci znalazłem taki schemat instalacji i moje pytanie - czy mogę zastosować go u siebie jak to wszystko pociągnąć żeby działało ? co zastosować do zabezpieczenia instalacji i pieca zamiast zbiornika przelewowego - można zastosować coś do zrzutu samego ciśnienia w razie czego ? 🙂

 

Będę naprawdę wdzięczny za jakiekolwiek pomoce w tym temacie  🙂 Chyba że ktoś pomoże na priv ?:)

centralne 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj...rozumiem że już posiadasz ten 23kW kocioł ? Jeśli nie to ta moc do powierzchni domu jest stanowczo za duża. Chyba że zastosujesz bufor,wtedy ta moc może być atutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym sęk że już mam ten piec ... Nadmienie że jestem laikiem w tym aspekcie 😂🤣 dlatego moje pytanie odnośnie tego bufora - co jak gdzie i kiedy 😂🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Paulous napisał(a):

W sieci znalazłem taki schemat instalacji i moje pytanie - czy mogę zastosować go u siebie jak to wszystko pociągnąć żeby działało ? co zastosować do zabezpieczenia instalacji i pieca zamiast zbiornika przelewowego - można zastosować coś do zrzutu samego ciśnienia w razie czego ? 🙂

Ten schemat jest totalnie zły, no może same grzejniki podłączone jako tako.

Natomiast kotłownia jest źle narysowana i tak nie może być wykonana. 

27 minut temu, Paulous napisał(a):

Chyba że ktoś pomoże na priv ?:)

Pisz, pomogę.