Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik KIPI 16kw + defro optima 18 std


piotr0503

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Zakupiłem palnik KIPI 16 kw, który został zamontowany w piecu defro optima 18 std. Niestety jestem totalnie zielony w temacie palników i nie jestem pewien czy to była dobra decyzja. Po rozpaleniu temperatura bardzo wolno wzrasta ( nie ważne czy ogrzewam dom czy sam zbiornik 300 litrów) i osiąga maksymalnie 42 stopnie. Być może znajdzie się ktoś kto miał podobny problem i będzie w stanie mi podpowiedzieć co robię źle. 

Przesyłam zdjęcia jak wygląda piec. 

1.PNG

2.PNG

3.PNG

4.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu jest przynajmniej kilka problemów . Pierwszy to to właściwie " martwy " pierwszy kanał spalinowy za pierwszym płaszczem pionowym wymiennika z powodu przepływu spalin nad płaszczem przez otwór nad nim samym . Lekarstwo to wymusić przepływ dołem pod płaszczem zatykając np wełną skalna przepływ który jest u góry . W drugim i trzecim kanałach spalinowych powinny znaleźć się zawirowywacze które rozbiją struę spalin na ściany wymiennika żeby odebrać z nich ciepło . Ostatecznie przydał by się jeszcze czujnik spalin do pomiaru efektów ewentualnych modyfikacji .  Pozostaje jeszcze kwestia chyba najważniejsza to moc samego palnika . Dla zagrzania 300 litrowego wymiennika CWU potrzeba przy sprawnym kotle i palniku 16 kW ok 4 godziny ( orientacyjnie  nie liczyłem dokładnie ) i jeśli w tym samym czasie obciążysz kocioł CO to nagrzewanie może trwać w nieskończoność a kocioł może w ogóle się nie podnieść . Jedyne moim zdaniem lekarstwo na tę sytuację to ciągła praca palnika z zastosowaniem priorytetu CWU ( pompa CO nie będzie pracować ) do czasu nagrzania zasobnika CWU . Zapomnij o przepalaniu praca raczej ciągła 24 /24 aż wygrzeje zasobnik CWU i dopiero ciepło pójdzie na instalację CO .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach