Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Galmet KWP 17kW, problem z opadającym żarem


karolkos

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, taki problem.

Piec Galmet KWP 17kW z podajnikiem, sterownik ST-480zPID, rok produkcji 07.2016.

Do lutego br. wszystko działało bez zarzutu: sterownik praca z PID, spalanie ok, brak spieków ("kalafiorów"), utrzymywanie temperatury co i cwu, zero problemów z opadającym żarem. Bajka.

W lutym nastąpiła korozja rury podajnika, trzeba było wymienić, tak się stało. Proste działanie, bez większego problemu, odkręcenie śrub, silikon termiczny do uszczelnienia. Po powtórnym odpaleniu, zaczęły się problemy. Żar opada w kolano, płomień mały, nie dosięga deflegmatora. Powstają spieki. Chwilowe dodanie ekogroszku (praca ręczna podajnika) nic nie daje, po krótkim czasie żar znowu opada. W międzyczasie próby zmian ustawień sterownika (z PID, bez PID w dwustanie), moc wentylatora, reset do ustawień fabrycznych itd. Znowu żadnej poprawy, ciągłe opadanie żaru. Dziś kolejny raz, rozkręcanie, czyszczenie, jeszcze więcej silikonu, dokręcenie wszystkich śrub. Zero poprawy, pomysły mi się kończą. Wydaje mi się, że piec bierze "lewe" powietrze. Ale skąd?

Może coś podpowiecie w temacie. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rura nowa, ślimak stary.  Ślimak wygląda jeszcze dobrze, nie widać śladów zużycia. Dziś po południu, wymieniłem jeszcze uszczelkę pod wentylatorem. Stara wyglądała na zmęczoną. Zobaczę jakie będą efekty tego działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekty są ? Chyba nie bardzo. Wczytując się w to co napisane mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie nadmiar powietrza przy małych dawkach paliwa. No bo skoro z dziurawą rurą było dobrze , czyli przez tą dziurę dostawało się lewe powietrze a raczej wydostawalo na skutek podciśnienia w efekcie czego na palnik szło mniej powietrza i paliło się dobrze. Po wymianie rury na szczelną wzrosło ciśnienie strumienia na palnik stąd wypalanie. Ciekawe jaka była temparatura spalin przed wymianą i jaka jest teraz.

W takim wypadku korekta parametrów pracy w PID wydaje się jak najbardziej konieczna. Być może się mylę ale jak dla mnie jedyne rozsądne uzasadnienie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektów brak, ciągle to samo. Temperatura spalin jest podobna ok. 160-180 st.

1mps przypuszczam, że masz rację. Tylko pytanie: na ile ja mogę ingerować w ustawienia PID? Jestem totalnym amatorem w tej kwestii. Czy nie jest tak, że system sam sobie w PID dobiera wszystkie parametry. Pamiętam, że przy montażu pieca, instalator podłączył wszystko razem, odpalił piec i nie robił żadnych korekt (w PID). I przez 5 lat działo to dobrze. A teraz po prostej wymianie mechanicznej coś nie funkcjonuje jak wcześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził , kod serwisowy chyba ten sam 5162, pomagałem ustawić parametry pracy PID w tym sterowniku 480 z PID zamontowanym w piecu Sas koledze z tego forum ale ich już nie pamiętam, trzeba to robić inwidualnie.

Druga sprawa to dmuchawa jaka ona jest z hallotronem czy z przepływomierzem., Sprawdź przewody i połączenia. Przy wyłączonym czy to hallotronie czy przepływomierzu dmuchawa chodzi że stałą prędkością określoną min i max obrotów i nie ma modulacji obrotów. Tak w ogóle to długi temat. Wstaw przynajmniej jakieś foty, być może ktoś jeszcze dołączy do rozmowy, oby praktyk a nie teoretyk ,jak to mówią co dwie głowy to nie jedna. Pozdrawiam

Elektromet 20kW, Tech EL-480zPID problemyz paleniem

Rafaleeekkk dodał temat → w Kotły z podajnikiem

Przeczytaj ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchawa jest z hallotronem. Słychać różnice w obrotach i na wyświetlaczu pojawia się H przy ikonce dmuchawy jak pracuje. Kable są raczej dobrze podłączone.

Kilka zdjęć: od wymiany powstaje masa pyłu/sadzy przy środkowych drzwiczkach. Poza tym marny płomień w retorcie i "kalafiory".

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie za dobrze to nie jest. Jeżeli czytałeś wątek który wysłałem to raczej rozmowa telefoniczna, za dużo pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzę te ustawienia (z poprzedniego wątku) i się odezwę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to przecież widać gdzie masz przedmuchy . Fotka popielnika dolny dekiel z prawej strony pod wejściem od strony podajnika masz wydmuchany popiół z pod pokrywki . Halotron w dmuchawie czyta obroty ale łopatki wirnika trzeba wyczyścić bo spada wydajność . Mało powietrza w palenisku to sadza , zapadanie się kopczyka to za rzadkie albo za krótkie podawanie paliwa efektem są przedmuchy i wychładzanie kotła przez samo palenisko . Jeżeli ster sprawny to nic więcej się tu nie wymyśli  poza korektą ustawień . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pięknie widać jak na dłoni o co biega ale spieki są żużlowe więc nadmuch za duży w stosunku do ilości paliwa na palniku i znowu "ale" bo to może być efekt wtórny małej dawki podawania paliwa i tu PID nie pomoże a raczej zaszkodzi bo będzie dążył do podniesienia spalin (wg ustawień temperatury spalin steru  ) zwiększając nadmuch a przy braku paliwa na palniku wychłodzi kocioł i spiecze popiół . 

Zwiększyć ilość paliwa na palniku i skrócić proporcje (zagęścić ) podawać mniej a częściej oczywiście po zbudowaniu odpowiedniego kopca na palniku . 

Jak była dziura w podajniku to spalanie mogło być w obie strony czyli już w kolanie mógł być żar ( nie wiem jak wyglądał ślimak czy nie był nadpalony ) Jak teraz kocioł doszczelniony to spalanie tylko na palniku i trzeba trochę dokładniej podejść do tematu ustawień 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc (w szczególności 1mps), problem wydaje się być rozwiązany. Pomogła aktualizacja oprogramowania, zmiana granulacji paliwa (z grubej na drobną) i wreszcie delikatne korekty nastaw firmowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.