Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki kocioł na pellet - proszę o pomoc


Konrad79krk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Bardzo proszę o pomoc w doborze kotła na pellet.

Chciałbym skorzystać z dotacji na piec na pellet o podwyższonym standardzie. Wyczytałem, że ma być 5 klasy i emisja pyłu ma być mniej niz 20 mg/m3.

Niestety dom jest stary i jeszcze nie ocieplony ( tu też chce skorzystać z dotacji - lecz zaczynam od wyboru pieca)

Dom jest rozbudowany z domku z lat 50-tych i dobudowany garaż oraz piętro.

Poniżej przedstawiam powierzchnie do ogrzania.

Bardzo proszę o konkretne modele pieców, które Państwo uzywacie i nie ma z nimi problemów.

 

Niestety jestem laikiem i informacje, które zamieściłem mogą nie wystarczyć, więc jeżeli będzie potrzeba o więcej proszę piszcie.

 

Dziękuję

piec.png

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zaproponować konkretny kocioł musimy znać więcej szczegółów  (nie tylko powierzchnię, kubaturę i brak ocieplenia). Ważne są koszty na jakie możesz sobie pozwolić (tu można zaproponować kotły wymagające stosunkowo częstej kontroli i ew. obsługi, po kotły prawie bezobsługowe), wielkość kotłowni, rodzaj instalacji CO, itp.

Ja od 2018 roku używam SAS BioCompact 10 kW do ogrzania 98 m2 (to jeden z najmniejszych kotłów ze zintegrowanym pojemnikiem na pelet), który zmieścił się w mikroskopijnej kotłowni. Od serwisu i producenta mieszkam 48 km (w pierwszym roku wymieniono na gwarancji fotokomórkę). Ogólnie z pieca jestem zadowolony, zastąpiłem nim starego śmieciucha na dotacje z gminnego programu dopłaty do kotła CO. (różnica między paleniem w starym śmieciuchu a w kotle na pelet 5 klasy jest taka jak między jazdą maluchem a Mercedesem ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

W odpowiedzi napiszę, że dom chcę wyremontować pod wynajem.