Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziurawa uszczelka podajnika (pod zasobnikiem) oraz dziwne temperatury czujnika spalin


Botek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstępie chciałbym poprosić o wyrozumiałość ponieważ nie znam się zupełnie na kotłach. Mam w domu piecyk defro duo uni 20kw  i od jakiegoś czasu zaczęły się z nim problemy (wydaje mi się ,że trzy niezależne) w tym jeden już rozwiązałem więc nie będę o nim pisał ale pozostałe dwóch nie potrafię rozwiązać (mam pewne przypuszczenia ale proszę o upewnienie mnie w nich).

 

1. Od jakiegoś czasu walczę z cofającym się żarem do podajnika i jak bym pieca nie ustawił nie da się tego opanować. Piec po rozpaleniu chodzi około 24h a potem zaczyna się dostawać żar do podajnika i nic nie da się z tym zrobić (nawet przepchanie całego żaru nic nie daje problem wraca po paru godzinach) w związku z tym postanowiłem rozkręcić podajnik i ogólnie stan jak na moje oko jest praktycznie idealny zero rdzy wszędzie czysto tylko trochę pyłu węglowego. Jedyna rzecz jaką znalazłem to dziurawa uszczelka pod metalową klapą znajdująca się pod zasobnikiem. I tutaj dwa pytania czy może to być przyczyna? I gdzie taką kupić? Dorzucam zdjęcie poglądowe pod którą klapą (zdjęcie z internetu, strzałka pokazuje o które miejsce mi chodzi) i faktyczne zdjęcie tej uszczelki.

piec.pnguszczelka.thumb.png.49b38f9952ec89bfc4432487d981f93f.png

2. Czujnik pid pokazuje mi dziwne temperatury (np. ujemne gdy na zewnątrz nie ma mrozu). Po wyjęciu okazało się ,że zaatakowała go korozja próbowałem go wyczyścić ale nic to nie dało. I tutaj dwa podobne pytania czy należy go wymienić i jak taki czujnik dobrać? Ponieważ na allegro jest duży rozszastał cenowy a ja jako laik nie widzę między nimi różnicy.

 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach