Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ładowanie Zasobnika C.w.u


drucik67

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zrobione od dwóch lat c.o.Automatyka jest poprawnie wykonana i działa bez zarzutu,podłaczałem ją sam bo jestem elektrykiem z zawodu, tydzień temu jak by nie było to jest środek lata, hydraulik zamontował pompe nr.1i5 są one jeszcze nie podłączone elektrycznie a już zaczynają się cyrki. Wszystkie pompy są w stanie wyłączonym tylko pracuje pompa w kotle gazowym żeby nagrzać wode w zasobniku i wtedy nagrzewa się:zasilanie i powrót pompy nr.1,sprzęgło,zasilanie i powrót c.o.Jeżeli zamknę zawory kulowe recznie na zasilaniu i powrocie na nitce od pompy nr.1 to wszysko wraca do normy a kiedy otworze chociażby jeden z nich to zaczynają się grzać elementy j.w. wymienione.Dołaczm schemat.Bardzo proszę o pomoc.POZDRAWIAM.

post-7639-1251641271_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drucik moim skromnym zdaniem to trochę to przekombinowałeś hydraulicznie. W tej sytuacji częśc tego co produkuje kocioł płynie do zasobnika a częsc przez wy. CO z kotła na SPRZ. i przez nie na powrót CWU do kotła. Przecież zawór 3-d jest na powrocie więc może zaistniec sytuacja że powrót będzie jeden ale woda będzie się lała obydwoma wyjściami. Podejrzewam że pompa 1 nagrzewa się przez unoszenie bo raczej zawór zwrotny tłumi tą nitkę. Może zamontowanie zaworu zwrotnego na wy CO z kotła załatwiłoby sprawę(?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest nie w tym miejscu zamontowany zawór trójdrożny przełączający. Powinien być na zasilaniu w miejscu trójnika (zaznaczone kółkiem czerwonym. W obecnej chwili, przy obecnym układzie, woda płynie jak pokazują czerwone strzałki. Nie wnikam szczegóły dlaczego, ważne aby pomogło.post-4692-1252042725_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach