Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Górne spalanie a dmuchawa na dole


Gibsoniker

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie na początku zaZnacze ze jestem laikiem w tych tematach, więc proszę o wyrozumiałość. 

Od niedawna palę w piecu od góry co przyniosło wiele korzyści jak sądzę w długości spalania oraz oszczędności węgla. 

Mój problem objawia się tym że mam problem z temperatura ponieważ często dobija do 100 stopni. 

Czy jeśli założę dmuchawę z sterownikiem na drzwiach popielnika to przyniesie rezultat i przede wszystkim czy to będzie poprawne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało informacji.

-jaki kocioł: producent, moc, najlepiej zdjecia?

-jaką powierzchnie ogrzewasz, dom, mieszkanie?

-jakie ocieplenie?

Jeśli kocioł dobija do 100°C, to coś na pewno jest nie tak, może być za duży ale i może być po prostu nieszczelny.

Dmuchawa nie koniecznie jest lekarstwem na takie problemy, raczej trzeba się skupić na tym co jest teraz i co trzeba poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się w miarę możliwości ustalić producenta i model kotła, niektóre starsze kotły były doln-górne. Wiek kotła niema aż takiego znaczenia jeśli dobrze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelny kocioł tak sie nie zachowuje, po regulacji polecam zwykły miarkownik ciągu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gipsoniker jeśli ograniczysz powietrze które kocioł potrzebuje do spalenia wsadu w czasie x to kocioł nie wytworzy  za dużej temperatury . Za duża temperatura to pojęcie względne bo przy układzie zamkniętym przy odpowiednio zrobionej instalacji  ta temperatura ( chwilowa)  nie musi być złą.

Czy przez cały czas palenia masz 100'C na kotle ? Chciał bym mieć taki kocioł co by mi zapitalał z temperaturą 100'C. ( Gdzie go kupić)