Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pellet gorszej jakości- jakie ustawienia zmienić?


rroman31234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. jestem posiadaczem zielonej kostrzewy 16kw. Piec ten pracował prawidłowo na pellecie stelmetowskim. Niestety cena ( powyżej 1000) skłoniła mnie do zmiany. Kupiłem od lokalnego dostawcy za 600 zł pellet drzewny. Od tego czasu mam problemy... włączają się alarmy ( nieudana próba rozpalenia..),  Pytanie moje brzmi następująco- czy są jakieś parametry, które trzeba na dzień dobry zmienić? Chodzi mi np. o dawkę startową, kaloryczność, nadmuchy, wydajność podajnika, czas rozpalania, detekcję płomienia.... z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym zielonym kociołku może się nie udać palenie takim pelletem niech się @Trener40 wypowie a Ty napisz czy po nieudanym rozpaleniu jest pellet w palenisku czy go brak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trener40

@rroman31234 zanim wątek rozwinie się na 10 stron, to zrób test tego nowego i starego pelletu ( o ile ten stary jeszcze masz). Dwa słoiki z wodą i po małej garści pelletu  do każdego  słoika.

 

Miałem kiedyś doczynienia z takim wynalazkiem ( na szczęście gość mi podarował 15 kg abym wypróbował) 

Trzy niedudane próby rozpalnie dały mi do myślenia. Dałem do kumplowi, aby z węglem sobie spalił. 

Co do nastaw. Nie wiem jakie masz tam sterowanie, ale sprawdź. Palnik - serwis- dawka startowa - moc dmuchawy przy rozpalnaniu,ale zanim cokolwiek zaczniesz zmieniać w ustawianiach, to zrób to o czym pisałem wyżej. 

Po nieudanej pierwszej próbie rozpalnia następują kolejne dwie próby. Potem alarm...kolega moze tych prób nie zauważa, ale jak tak jest. 

Dodam jeszcze, że złej jakość pellet będzie trudno rozpalić w każdym kotle z zapalarką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trener40
3 godziny temu, Trener40 napisał: