Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja CO/CWU dom 159 m2


piona91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, piszę swojego pierwszego posta w życiu także jestem zupełnie nowy w te klocki :)

Najpierw się przedstawię. W ciągu 2 najbliższych miesięcy ruszam z budową domu jednorodzinnego parterowego o powierzchni podłóg 159 m2 pod Poznaniem. Jestem magistrem inżynierem budownictwa z uprawnieniami i z zakresem instalacji dotychczas miałem bardzo podstawową styczność. Planuje łącznie z tatą "złotą rączką" wykonać instalacje CO/CWU w nowym domu. O samo wykonanie się nie boję, natomiast przemyślenia na temat prawidłowości rozwiązania nie dają mi spokojnie spać. Dlatego jestem tutaj, aby się Was doradzić i podzielić się również swoją wiedzą w innych tematach.

Oczywiście zanim napisałem tego posta to zwiedziłem setki postów, stron itd. natomiast w 100% takiego rozwiązania jak sobie wymyśliłem to nie znalazłem. Skleciłem zebraną wiedzę w schemat instalacji do dyskusji. Bardzo mile widziane uwagi o koniecznym/błędnym/brakującym elemencie w tym układzie.

Kilka informacji o planowanej instalacji:

- pompa ciepła monoblok na 99% model Panasonic Aquarea T-CAP 9,0 kW WH-MXC09H3E5

- ogrzewanie podłogowe w 100% obsługiwane przez 3 rozdzielacze z termostatem pokojowym do każdego

- ze względu na sterowanie niezależnie termostatami (rożne temperatury) zdecydowano zrobić bufor 50L

- zasobnik CWU poj. 200L

- system rozdzialaczowy na instalacji wody

- uzdatniacz wody

 

Dobra więc do konkretów:

1. Czy powrót zimnej wody z zasobnika CWU powinien być połączony z instalacją miejscem zasilania zasobnika czy powinien być podłączony zupełnie gdzie indziej?

2. Czy uzdatniacz wody wraz z bypasem powinien znajdować się za odejściem na wodę użytkową czy powinien się znajdować jeszcze przed rozdzieleniem na wodę użytkową i ogrzewanie?