Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modyfikacja instalacji CO


kawczuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam zmodyfikować swoją instalację CO. W załączeniu schemat jak wygląda teraz oraz schemat jak chciałbym przerobić zgodnie z podpowiedziami kolegi z forum @gmaj22. W związku z tym, że ch ciałbym zrobić to samodzielnie, a ponieważ nie jestem hydraulikiem chciałbym się upewnić czy na pewno wszystko dobrze zrozumiałem i zrobię to tak jak trzeba, zgodnie ze sztuką.

Przeróbki:

1) Dołożenie pompy kotłowej, przed nią zawór kulowy z sitkiem, za nią zawór zwrotny, potem zawór grzybkowy.

2) Wyrzucenie zaworu 3D bez siłownika, w to miejsce zwykły trójnik.

3) Wyrzucenie zaworu termostatycznego na podłogówce, zastąpienie go zaworem 3D z siłownikiem, przed siłownikiem zawór kulowy z sitkiem, za pompą obiegową czujnik temperatury zasilania zamiast na wyjściu powrotu do sterowania siłownikiem.

4) Założenie zaworu zwrotnego na powrocie z obiegu grzejnikowego.

5) Założenie zaworu zwrotnego na powrocie z obiegu CWU.

6) Zmiana miejsca wpięcia powrotu grzejników i podłogówki.

7) Czy potrzebny jest termostat przylgowy w zaznaczonym miejscu, który obecnie posiadam do odłączania pompy CO do obiegu grzejnikowego? Czy jest on zbędny i sterować temperaturą tylko za pomocą termostatów przy grzejnikach? 

Dodatkowo mam pytanie, czy opłaca się dopłacić i zamontować pompę energooszczędną? Czy faktycznie jest duża różnica pomiędzy zużyciem energii między taką pompą a zwykłą?

Mam nadzieję, że wszystko w miarę czytelnie rozrysowałem, zaznaczyłem i opisałem. Pozdrawiam.

jest.jpg

będzie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zamierzam zrobić, do końca dobrze. Nie jestem zadowolony z pracy instalacji w obecnej formie.