krycha094 Opublikowano 18 Maja 2019 #1 Opublikowano 18 Maja 2019 Witam Posiadam kotłownie na starym kopciuchu i przerobiłem go na pelleciaka. Po próbach ogrzewania CWU spalanie było wysokie ponieważ rury na powrocie grzejników były ciepłe co w konsekwencji wychładzało bojler dlatego konieczna wydaje się modernizacja kotłowni Narysowałem schemat instalacji jaką chcę zrobić i kilka wątpliwości 1. Pompa obiegowa jest na powrocie według sztuki powinny być 2 na zasilaniu i na bojlerze. Czy układ na fotce będzie działał poprawnie. Zamontowanie 2 pompy raczej odpada ponieważ nad piecem mam bardzo mało miejsca. Aktualnie mam pompę na powrocie( tak jak na schemacie ) i na 2 biegu grzejniki grzeją na 3/4 na 3 biegu pełna moc 2 Czy zawory zwrotne na bojlerze będą wystarczające aby woda była cały czas ciepła i się nie cofała( czy nie będzie grzała chłodnego pieca latem) czy pójść w elektrozawory z jakimś sterownikiem. Docelowo chcę zgrać aby pompa pracowała tylko przy uruchomionym palniku aby nie wymuszać dodatkowego wychładzania. 3. Zawór kulowy umieszczony na bojlerze będzie miał za zadanie w sezonie zimowym zdławić przepływ na bojlerze aby spowodować lepszy obieg na grzejnikach ( aktualnie tak to u mnie działa i chyba nie ma co przerabiać) 4. Zastosowanie zaworów kulowych na zasilaniu i powrocie grzejnika ma zapobiegać wychładzaniu wody z bojlera w sezonie letnim(aktualnie grzejniki potrafią nagrzać się cofaniem ciepłej wody z powrotu). Po zamknięciu zaworów mamy zamknięty obieg cwu na lato i czy zbiornik przeponowy na zamieszczonym obrazku będzie ok 5 Zawór zwrotny przy bojlerze poziomo czy pionowo, grzybkowy klapowy czy bez sprężynki jaka opcja będzie ok ponieważ jest wiele opinii 6 Z zaworami mieszającymi nie miałem w ogóle do czynienia dlatego chcę zamontować trójdrogowy z manualnym sterowaniem. Chciałbym na piecu utrzymywać temperaturę 55 stopni aby podgrzewać cwu a na grzejniki puścić ok 48 stopni. W sezonie zimowym na grzejniki puszczam max 55 stopni. Ochrona kotła przed korozja jest na trzecim planie. Częściowo mam głowice termostatyczne więc w pomieszczeniu mogę sobie doregulować temperaturę. W sezonie letnim zawór 3d będzie odcięty zaworami kulowymi. Sterownik pieca pozwala na sterowanie siłownikiem mieszacza ale nie wiem czy iść w koszty.Jeśli polecacie montowanie 4d poradźcie jak zamontować i czy warto dopłacić do siłownika oraz jakie są korzyści Ideą przedsięwzięcia jest możliwe tanie i bezobsługowe grzanie cwu latem i przepalanie w okresie jesienno zimowym ponieważ bieganie do piwnicy 5 razy dziennie jest męczące i myślę że palnik na pellet się sprawdzi( na srogą zimę przechodzę na palenie miałem ponieważ palnik mam wyciągany) . Dodatkowo do sterownika chcę podłączyć sonoffa i zaprogramować uruchomienie palnika w sezonie letnim rano o 9 i 20 aby mieć ciepłą wodę ( w domu mam spore zużycie ponieważ prowadzę działalność ) lub też manualne uruchomienie wedle potrzeby. Zależy mi na prostym i możliwie bezobsługowym układzie. Jeśli możecie odpowiedzieć na moje wątpliwości będę wdzięczny
bonanza Opublikowano 19 Maja 2019 #2 Opublikowano 19 Maja 2019 A jak wygląda obecny schemat, paleciak? Bo coś mi wygląda, że teraz TEŻ, możesz mieć bombę (patrząc na Twój przedstawiony projekt).
sambor Opublikowano 19 Maja 2019 #3 Opublikowano 19 Maja 2019 13 godzin temu, krycha094 napisał: Narysowałem schemat instalacji jaką chcę zrobić i kilka wątpliwości I stworzyłeś prototyp bomby, popraw to zanim w praktyce pierdyknie do nieba. Schematów na forum jest dużo, wystarczy wybrać - nie ma potrzeby tworzenia takiego potworka instalacyjnego.
krycha094 Opublikowano 19 Maja 2019 Autor #4 Opublikowano 19 Maja 2019 Dzięki za ostrzeżenie instalacja jest stara rozumiem że błędem jest brak naczynia wyrównawczego na cwu ponieważ zaworami zamykam układ ?. Aktualne naczynie wyrównawcze jest podłączone do najwyżej zainstalowanego grzejnika i układ jest otwarty. I pytanie jak zapobiegać aby latem ciepła woda nie wracała na powrót grzejników jeśli grzeję samo cwu Poniżej uproszczony układ instalacji który posiadam aktualnie
Gość Digitrax Opublikowano 19 Maja 2019 #5 Opublikowano 19 Maja 2019 Błędem zasadniczym jest brak naczynia otwartego podłączonego bezpośrednio do wyjścia z kotła.
krycha094 Opublikowano 20 Maja 2019 Autor #6 Opublikowano 20 Maja 2019 Przeróbka tego zbiornika odpada ponieważ dostęp mam mocno ograniczony i to musi zostać. Jakieś inne propozycje aby to sprawnie działało możliwie bezpiecznie?
PioBin Opublikowano 20 Maja 2019 #7 Opublikowano 20 Maja 2019 Zbiornik zlikwidowac i zrobic uklad zamkniety o ile kociol na to pozwala.
Gość Digitrax Opublikowano 20 Maja 2019 #8 Opublikowano 20 Maja 2019 A gdy kotła nie można podłączyć w układzie zamkniętym to naczynie przenieść bezpośrednio nad kocioł, układ CO zamknąć i połączyć z kotłem za pomocą wymiennika płytowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.